Ova godina donela je sa sobom mnogo negativnih i nagomilanih emocija, koje, čini se, još dugo nećemo moći da procesuiramo. Donela nam je i globalnu zbunjenost, u kojoj su se istovremeno smanjivale granice između stvarnosti i fikcije. Svet je preplavljen dezinformacijama a  tehnologija nam se tu nameće kao spasitelj.  Mnogi od nas suočavaju se sa sveprisutnim osećajem otuđenosti, kao da je svet postao hladniji, a društvo je postalo nekako mnogo fragilnije dok je istovremeno pomalo i otupelo na sve nedaće.

U svom tom haosu, popularna kultura, a posebno filmovi, bili su nam slamka spasa da premostimo ovu sluđenost i otuđenost.

Kako piše Time, snimanje filma nikada nije bilo teže i opasnije, ali upravo to čini umetnost tako dragocenom. Od onih koji preispituju osnovna pitanja o ljudskoj prirodi, do onih koji se usuđuju da preuzmu rizik života u ime istine, film pruža pogled na svet kroz „tuđe oči“ i nudi mogućnost da postanemo deo tog sveta.

Novinar magazina Time, napravio je selekciju filmova koji su  mu pomogli „da preživi“ 2024. godinu.

10. DogMan

Francuski reditelj Luk Beson, poznat po svojim filmovima koji se često kreću na granici fantastike i brutalnog nasilja, nikada nije snimio film kao što je DogMan. Kejleb Landri Džons tumači Daglasa, muškarca koji je preživeo zlostavljanje, a koji nalazi utehu u životu sa zajednicom pasa.

DogMan istražuje temu porodica koje biramo za sebe, koje su ponekad značajnije od onih u kojima smo rođeni. Ovo je film koji savršeno odgovara onim danima kada ste uvereni da su psi, zapravo, bolji od ljudi — iako to možda mislite svakog dana.

 

9. Flow

Flow, animirani film iz Latvije reditelja Gintsa Zilbalodisa, prati bezimenog mačka koji plovi poplavljenim svetom u čamcu sa nespretnim, ljubaznim psom, oportunističkim lemurima i dostojanstvenim, dugonogim sekretarom. Ova elegantna i jednostavna ekološka parabola ne bombarduje gledaoce teškim i sumornim porukama, već suptilno podseća na to da je lepota ovog sveta nešto što zaista treba čuvati.

8. Emilia Pérez

U ovoj emotivnoj operi, reditelja Žaka Audiarda, Zoe Saldana tumači Ritu, razočaranu advokatkinju u Meksiku koja pomaže narko-bosu Manitasu da postane žena. Nakon što uspe, Manitas, sada Emilia Perez (sjajna Karla Sofía Gason), traži Ritinu pomoć u ispravljanju svojih grehova. Film je odlična zabava, ali i priča o ličnoj transformaciji, poziv da svet ostavimo boljim nego što smo ga zatekli.

7. Green Border

Film Agnieske Holand o izbeglicama sa Bliskog istoka i iz Afrike koji pokušavaju da pređu u Evropu bavi se veoma ozbiljnim temama. Iako je u fragmentima težak za gledanje, Green Border je maestralno napravljen tako da nas podseća na važnost povezanosti umetnosti i stvarnog života. Film je inspirativan, ostavljaju publiku sa sjajnim osećajem ohrabrenosti, poletnu, a u isto vreme i setnu.

6. Hard Truths

Mike Leg, savremeni Dikens, prikazuje složene, često nevoljene likove na način koji ih čini gotovo porodičnim portretima. U filmu Hard Truths, Marian Džin Baptist tumači Pensi, ženu čiji gnev je jedina stvar koja je drži  u životu. Njen bes je nepopustljiv, a lik je grub i snažan. Iako ne zvuči kao nešto što će vam popraviti sumorno raspoloženje, ovaj film zapravo to jeste.

5. A Complete Unknown

Film Džejmsa Mangolda o mladom Bobu Dilanu u Njujorku nije biografski, već je interpretacija stvarnih događaja kroz mitove i izmišljotine. Timoti Kalamet nosi film sa svojim radoznalim pogledima, ali istinske junakinje su Monicka Barbaro, Joan Baez i El Faning kao Silvi Ruso –  Dilanova muza i hroničarka scene. Film ne otkriva mnogo o stvarnom Bobu Dilanu, ali nas podseća da je cilj života možda uvek u stalnoj evoluciji, kao što kaže pesma: “He not busy being born…” . Ostatak verovatno znate.

4. Anora

Film Šona Bakera o mladoj seksualnoj radnici Ani (Majki Madison), koja se zaljubljuje u sina ruskog oligarha, Ivana (Mark Eicel), jedno je od najlepših filmskih istraživanja ljubavi koja prevazilazi sve prepreke. Uzbudljiv i emocionalno napet, film Anora drži pažnju sve do poslednjeg kadra, pokazujući da ljubav može preživeti čak i najteže okolnosti.

3. The Seed of the Sacred Fig

Šta se dešava kada država postane očajna u želji da kontroliše žene, verujući da ima pravo na to? Film iranskog reditelja Mohamada Rasoulofa pruža jedan mogući odgovor. Iman, kojeg tumači Misag Zareh, verni je vladin službenik koji je upravo unapređen na poziciju istražnog sudije, što je veliki napredak za njega, njegovu suprugu Najmeh  i njihove dve tinejdžerke, Rezvan i Sanu. To je, naizgled, srećna, voljena porodica. Međutim, Rezvan i Sana postepeno postaju svesne opasnosti koje nosi komforan život koji im je otac obezbedio kroz svoju funkciju, a njihova svesnost izaziva eksploziju. Rasoulof je pobegao iz Irana prošlog proleća, neposredno pre nego što je film trebalo da premijerno bude prikazan na Kanskom festivalu, nakon što mu je Islamska republika zbog sadržaja njegovih filmova izrekla osmogodišnju zatvorsku kaznu. Ovaj film, snimljen nakon smrti Mahse Amini 2022. godine u policijskoj stanici, dok je bila uhapšena zbog odbijanja da nosi hidžab, predstavlja triler, porodičnu dramu i horor. Pre svega, to je poziv na borbu.

2. All We Imagine as Light

U filmu All We Imagine as Light, Pajal Kapadia istražuje prijateljstvo i tenzije koje ono nosi, prateći tri žene u savremenom Mumbaju. Prabha, medicinska sestra, u braku je, ali nije čula svog muža godinama. Anu ima tajnu vezu sa muslimanskim muškarcem koju mora skrivati od svoje hinduističke porodice. Parvati, starija radnica u bolnici, gubi dom jer je vlasnički papir na ime njenog preminulog muža. Sve su one došle iz malih sela, želeći da žive i rade po svom. Kapadia verno prikazuje njihove živote i gradsku dinamiku koja ih okružuje.

 

1. BABYGIRL

Ako pročitate sinopsis filma Babygirl, može se činiti da je to erotski triler o radnoj dinamici između muškaraca i žena. Međutim, Halina Reijn u ovom filmu istražuje dublje teme, naročito kako žene često žele stvari koje ne znaju kako da traže. Nikol Kidman briljira kao Romi, poslovna žena koja se zaljubljuje u zavodljivog internog. Film se bavi temama želje, posebno kod žena u perimenopauzi, i nudi jedinstvenu refleksiju o tome. Jedna od najimpresivnijih scena uz pesmu Džordža Majkla „Father Figure“ slavi trenutak samorazumevanja.

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.