- Alfa Romeo je napravio snažan doprinos rezultatima Stellantis grupe u 2022. godini, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend.
- Godina 2022. je bila ključna za strategiju „od nule do nule“ (Alfa Romeo će postati najbrži brend u globalnoj automobilskoj industriji koji će preći put od nula elektrifikovanih vozila do prodaje isključivo vozila bez emisija u 2027. godini).
- Registracije Alfa Romeo vozila porasle su za 22% u odnosu na 2021. u Evropi (u regionu, gde je zabeležen pad od -11% u odnosu na 2021. godinu).
- Na kraju zahtevne godine 2022. portfolio kupaca Alfa Romea je značajno uvećan: 7 puta vredniji nego prethodne godine.
- Rast brenda na Bliskom Istoku je bio značajan, a u Aziji, Stelvio je imao odlične rezultate.
- Tonale je bio zvezda godine. Mediji su mu poželeli dobrodošlicu sa 8 međunarodnih nagrada, a ostvario je i prvi miljokaz u strategiji „od nule do nule“: smanjenje emisija CO2 od 40%.
- Sveobuhvatni fokus na kvalitet, bez kompromisa: na svakom tržištu, Alfa Romeo snažno je unapredio svoje ključne pokazatelje učinka. Jedna nagrada je posebno istakla napore brenda: u SAD, prema Indeksu zadovoljstva sa kupovinom kompanije JD Power, Alfa Romeo zauzeo je prvo mesto u automobilskoj industriji.
- Sportski duh i performanse su sastavni deo DNK Alfa Romea: snažni rezultati u F1, gde je Alfa Romeo F1 tim postigao sjajno 6. mesto u šampionatu proizvođača.
Alfa Romeo je objavio veoma pozitivne rezultate u 2022. Brend je snažno podržao prošlogodišnje rezultate grupe Stellantis, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend. Tonale je postigao uspeh uz čvrstu kontrolu kvaliteta, koji je značajno unapređen. Godina je bila prepuna uzbudljivih izazova, ali pre svega i odličnih komercijalnih rezultata, koji pokazuju jasan rast u Evropi sa registracijama koje su porasle 22%, što je dovelo do značajnog rasta tržišnog udela, u odnosu i za razliku na rezultate regiona, gde je zabeležen pad od 11% u poređenju sa 2021. Što se tiče registracija, na mnogim tržištima su zabeleženi snažni rezultati u poređenju sa 2021. godinu: Francuska +101%, Italija +22%, Nemačka +22%, Španija +28%, Holandija +84%, Austrija +85%, Grčka +163%, Portugal +174%.
Globalno, rezultati opisuju stabilnu situaciju što se tiče poslovnih rezultata, slično konsolidovanim rezultatima iz 2021. a značajni rezultati u Turskoj se ističu u okviru globalnih rezultata kao najbrže rastuće tržište, sa četiri puta većim zapreminama u poređenju sa 2021. U Aziji, Stelvio je zabeležio najznačajniji rast od +25%.
Godinu 2022. je obeležio Tonale, prvi elektrifikovani terenac C-klase, koji je označio početak metamorfoze brenda i predstavlja miljokaz u procesu „od nule do nule“, koji će omogućiti brendu Alfa Romeo da postane najbrži brend na svetu u tranziciji od nula električnih vozila (počevši od 2022.) do game potpuno nultih emisija 2027. Giulia i Stelvio, glavne zvezde ponude brenda Alfa Romeo i stubovi buduće proizvodnje brenda, su obnovljeni u smislu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, kao što su to i bili od svoje premijere.
Kao što su više puta naglasili predstavnici brenda, strategije brenda Alfa Romeo pokreće krilatica „kvalitet bez kompromisa“. Zaista, postignuti su najviši globalni ciljevi. Jedan od njih je rezultat koji je objavila kompanija JD Power u SAD-u, a to je Indeks zadovoljstva kupaca, u okviru koga je Alfa Romeo na prvom mestu u svetu automobila.
2022. je godina za pamćenje, a zadovoljstvo i nagrade se tu ne završavaju. Rezultat postignut od strane Alfa Romeo tima u Svetskom šampionatu Formule 1 je doveo do skoka na visoko 6. mesto na tabeli konstruktora: najbolji rezultat tima u poslednjoj deceniji.
2022. koja je nagradila trud i posvećenost kohezivnog i odlučnog brenda, čiji je cilj da dodatno napreduje u 2023. Godini koja obećava da bude puna izazova sa kojima će se Alfa Romeo suočiti sa svojim uobičajenim hrabrim stavom po kojem je brend prepoznatljiv, simbol plemenitog italijanskog sportskog duha od 1910.