Koliko su se građani Srbije navikli na aplikacije i digitalnu transformaciju banaka, u smislu koliko koriste, a koliko im je još uvek „lakše“ da čekaju u redu?
U sferi digitalizacije su napravljeni veliki koraci i znatan broj klijenata danas pre bira mBanking. To posebno važi za mlađe generacije. Njima je lakše i brže da sve finansijske interakcije obave u nekoliko klikova, gde god se nalaze u trenutku kada im je potrebna neka bankarska usluga. Verujem da će se taj trend nastaviti, a to znači da će čekanje u redovima uskoro postati deo prošlosti. Naravno, mi smo uvek na usluzi za korisnike bankarskih usluga koji su navikli da svoje poslove obave na tradicionalni način. Ko god je imao prilike da isproba efikasnost i jednostavnost mbankinga uverio se u brojne prednosti ovog modela. Digitalizacija više nije bauk, već preduslov razvoja uspešnog poslovanja, pa je logično da bankarski sektor, kao pokretač, bude na čelu promena koje donose osetne benefite klijentima. Ponosan sam što sam na čelu banke koja poslednjih godina neprikosnoveno drži lidersku poziciju u oblasti digitalnog bankarstva, ne samo na tržištu Srbije već i u regionu.
Šta je najčešće pitanje i bojazan u slučaju digitalnog bankarstva, da li je to možda bezbednost podataka? Šta je presudno kada se klijent odlučuje za neku uslugu?
Na našem tržištu, građani još uvek izražavaju određenu rezervu prema elektronskom bankarstvu. Realno, za takvu bojazan nema mesta, jer je uz odgovorno korišćenje digitalno bankarstvo u stvarnosti izuzetno sigurno. Primenjujemo najviši stepen bezbednosne zaštite na mobilnim uređajima, ali to nije jedini razlog zbog kojeg se klijenti u Srbiji odlučuju za Addiko banku. Osim bezbednosti, neophodno je da usluge digitalnog bankarstva budu pristupačne i omogućuju korisnicima lake i brze interakcije. Koliko je aplikacija bezbedna i jednostavna za korišćenje govori podatak da smo imali skok u broju korisnika mbankinga za 600 odsto kada smo pustili našu novu aplikaciju pre skoro četiri godine.
Prema podacima sa Google Play i App Store, mobilna aplikacija Addiko banke je najbolje rangirana na tržištu Srbije – da li to smatrate potvrdom uspešnosti koncepta praktičnog bankarstva?
Korisnici mbanking aplikacije su prosečnu ocena od 4,7 definisali kroz parametre praktičnosti, korisničkog iskustva i interakcije sa proizvodom. Taj podatak nas ohrabruje i obavezuje da nastavimo da tragamo za inovativnim rešenjima u pružanju usluga i proizvoda skrojenih po meri klijenata. Digitalne platforme postaju dominantne i preuzimaju primat u finansijskim transakcijama, zbog čega su nam veoma važni komentari i sugestije korisnika koji su navikli da od nas očekuju najbolje. Sve to ukazuje na nesporan uspeh praktičnog bankarstva, u kome se fokusiramo na odabrane proizvode, efikasnu uslugu i jednostavnu komunikaciju. Veoma mi je drago što smo još jednom uspeli da opravdamo lidersku poziciju inovativnog brenda u ovoj oblasti, beležeći konstantan rast baze i zadovoljstva klijenata.
Addiko banka je prepoznata kao specijalista u domenu finansiranja građana sa izuzetno brzim odobrenjima kredita. Da li postoji prostor za unapređivanje u ovom ili nekom drugom segmentu poslovanja?
Prostora za unapređivanje uvek ima. Najbolji primer za to je mKredit, jedinstvena usluga Addiko banke koja je obeležila prethodnu godinu. Podnošenje zahteva za kredit je sada moguće obaviti 24 časa dnevno sedam dana u nedelji. U ovoj godini ćemo nastaviti da postavljamo standarde u digitalnom segmentu poslovanja, uz potpunu posvećenost razvoju novih poslovnih procesa. Sa druge strane, želimo da napravimo iskorak i u drugim poljima našeg fokusa, a to su mala i srednja preduzeća. Takođe, njima nudimo inovativna rešenja koja znatno ubrzavaju svakodnevne bankarske poslove. Istovremeno, deo smo i programa USAida namenjen poljoprivrednicima, što je još jedan od segmenata u kome možemo da postignemo rast i koristeći digitalna rešenja unapredimo korisničko iskustvo klijenata koji imaju poverenje u Addiko banku.