Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 160,1 miliona evra, što u odnosu na isti period 2018. predstavlja rast od 5,1 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 14,0 miliona evra i veća je za 24,3 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 10,8 miliona evra i veća je za 31,4 odsto u odnosu na prvi kvartal prošle godine.
„Izveštaji iz prvog kvartala potvrđuju da je Atlantic Grupa odlično započela još jednu poslovnu godinu. Na svim značajnim tržištima ostvarili smo zavidan rast prihoda od prodaje uz nastavak ulaganja u sopstvene brendove, logističko-distributivne operacije kao i inovativne poslovne procese. Nastavili smo s prodajom nestrateških poslovnih operacija i ulaganjem u razvoj distributivnog poslovanja, jednako razvojem sopstvenih kapaciteta kao i širenjem portfolija. Dalje smanjenje zaduženosti i značajno niži finansijski troškovi omogućuju nam da se fokusiramo na još ambicioznije planiranje budućeg rasta“, istakao je predsednik Uprave Emil Tedeski.
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 14,7 odsto i Pića s rastom od 9,6 odsto. S 31,9 miliona evra prihoda od prodaje i 19,9 posto udela u ukupnim prihodima Kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distribucijskom poslovanju sva tržišta su ostvarila rast, a najznačajnije je, čak 13,7 odsto, raslo tržište Hrvatske. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,8 odsto, brendovi principala u distribuciji 25,3 odsto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje s 8,9 odsto.
Prvi kvartal obeležila je prodaja ostatka Sportske i aktivne prehrane, odnosno brendova Multipower, Champ i Multaben okupljenih u kompaniji Tripoint, dugogodišnjem distribucijskom partneru u ovom segmentu, nemačkoj kompaniji Genuport. Nastavak je to korporativne strategije dezinvestiranja nestrateških poslovnih operacija, a Atlantic nastavlja s distribucijom brendova sportske i aktivne prehrane u Hrvatskoj, Austriji, Italiji i Srbiji.
Krajem marta Atlantic Grupa je otvorila novi, savremeno opremljen logističko-distribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava adekvatnu logističku podršku dugoročnom razvoju distribucijskog poslovanja. Investicija u izgradnju i opremanje vredna oko 20 miliona evra realizovana je u saradnji s kompanijom Kamgrad, a u prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. Potvrda strateške važnosti distribucije dolazi i dodatnim širenjem distribucijskog poslovanja saradnjom s novim principalima, pa je nakon potpisivanja ugovora s nemačkim Hippom u Makedoniji početkom kvartala, na njegovom kraju dogovorena i saradnja s kompanijom Beiersdorf na istom tržištu.