U jednom od prethodnih emisija Utisak nedelje Olje Bećković, gosti, dramski pisac Biljana Srbljanović i arhitekta Dragoljub Bakić poveli su polemiku o mešanju vlasti u različite struke.

Olja Bećković pitala je Biljanu Srbljanović o njenom učešću u Savetu za kreativne industrije premijerke Ane Brnabić i o komentarima dela javnosti da je na taj način dala legitimitet nedemokratskoj vlasti, što je Srbljanović negirala.

Ona je rekla da je arhitekta Bakić u Titovo vreme napravio remek dela, poput zgrade „Galenike“, halu „Pionir“, i pitala ga da li je tada bilo medijskih i drugih demokratskih sloboda.

„Vi ste napravili urbanistički potez koji je za generacije kasnije, ali mi ne možete reći da je bilo medijskih sloboda i demokratije za vreme Tita“, rekla je ona.

Arhitekta Dragoljub Bakić kazao je da je za vreme Tita bilo stvaralačke slobode koju generacije i generacije neće imati nikada.

„Mi smo u to vreme imali tu slobodu“, kazao je Bakić.

Biljana Srbljanović je tada rekla da su i njemu mogli da kažu, ovo nije demokratska zemlja, zašto vi radite sa njima.

„Da li je to bila diktatura za vreme Broza?“, pitala je ona.

„Jeste, naravno. Ali oni se u struku nisu mešali. Oni su poštovali struku. To je velika razlika. Bila je diktatura za diktaturu, ali mi smo mogli da gradimo zemlju, slobodno stvaramo, sve struke, a to mnogo znači. Sada se u tu struku mešaju nekompetentni ljudi. To je velika razlika“, odgovorio je Bakić.

Na ovu temu, Biljana Srbljanović se detaljnije osvrnula i u kolumni za dnevni list „Blic“ navodeći da se u struku, vlast uvek mešala.

„Sad mi kažu, jeste bilo gadno vreme, nije bilo slobode, nije bilo demokratije, ali se Tito nije mešao u struku. Pa neće biti…“, napisala je ona. „U struku, svaku struku, vlast se mešala uvek. Tito jeste birao najbolje arhitekte, ali je istovremeno otpuštao i zatvarao profesore univerziteta, svojeručno nas vodio u ekonomsku propast, progonio intelektualce, novinare, umetnike. Tito je dao da se gradi moderna arhitektura, ali je istovremeno zabranjivao Živojinu Pavloviću da predaje i snima, zatvarao Lazara Stojanovića i Boru Pekića, postavljao, po isključivoj partijskoj podobnosti, sve rukovodioce svih vodećih SFRJ firmi i sve uvek odlučivao na osnovo podobnosti. Naročito u struci“, zaključila je Biljana Srbljanović.

Komentara

  1. mačak plavi
    8. мај 2019. 16:45

    Bilja mora valjda na žalost tako da nastupa, na svoju sramotu, ali mnogima ne prolazi ta njena priča. evo npr Rajko Grlić, što kaže:''Oni su znali svoj posao. To je velika razlika između socijalizma i ovog danas naci kapitalizma na svim ovim teritorijama. Sada postavljaju sve odane svojim strankama. U 99 posto slučajeva, ti ljudi ne znaju svoj posao. Baš sam prije neki dan s jednim doktorom u Zagrebu o tome razgovarao. Onda su postavljali za šefove klinika doktore koji su bili u Savezu komunista, ali su prije svega morali biti vrhunski doktori.Morali su biti autoritet u svom poslu. Danas gdje god dođete, nemate nikakvo povjerenje u to da čovjek s kojim razgovarate zaista zna svoj posao.'' da je Žika bio zabranjen kako ona iznosi ne bi snimio npr Pesma serija TV u šest epizoda ili ne bi Režirao je sledeće filmove: Žive vode (omibus Kapi, vode, ratnici 1962), Obruč (omnibus Grad 1963, zabranjen), Naprijatelj (1965, Zlatna maska na I festivalu mediteranskog filma), Povratak (1966), Buđenje pacova (1967, Zlatna arena za režiju u Puli, Srebrni medved za režiju na festivalu u Berllnu), Kad budem mrtav i beo (1968, Velika zlatna arena u Puli, I nagrada za najbolji film na festivalu u Karlovim Varima), Zaseda (1969, Zlatni lav na festivalu u Veneciji), Crveno klasje (1971, Velika zlatna arena u Puli, Zlatna arena za režiju, Zlatna plaketa za scenario prema literarnom delu nafestivalu u Berlinu), Let mrtve ptice (1973), Pesma (tv film u 6 epizoda 1974), Hajka (1976, Zlatna arena za režiju), Doviđenja u sledećem ratu (1980), niti Objavio je sledeće knjige: Krivudava reka (pripovetke, 1963, 1994), Film u školskim klupama (članci, 1964), Dnevnik nepoznatog (novela 1965), Lutke; Lutke na bunjištu (roman 1965, 1991), Dve večeri u jesen (pripovetke 1967, Nagrada Isidora Sekulić), Đavolji film (eseji 1969, 1996), Kain i Avelj (roman 1969, 1986), Cigansko groblje (pripovetke 1972), O odvratnom (eseji, 1972, 1982), Vetar u suvoj travi (novele 1976),

  2. Miloš
    8. мај 2019. 19:25

    Naravno da se vlast uvek mešala u struku i postavljala na vodeća mesta ljude od poverenja. Postoji ipak mala razlika, npr kad je arhitekture u pitanju. Nekada je gradski arhitekta bio Nikola Dobrović, a danas ( odnosno do "juče") Milutin Folić. Kakav pad... Naravno da je i Dobrović bio čovek sistema, ali će ostati zapamćen kao izuzetan arhitekta, urbanista i profesor. A Folić...?

  3. Dj
    8. мај 2019. 23:02

    Dugo joj je trebalo da ispeče pa kaže

  4. Ma_daj
    9. мај 2019. 00:42

    Kad god vidim Srbljanovićku uvek me muči ista nedoumica: Da li joj je Radovan Karadžić ujak ili stric?

  5. Hani
    9. мај 2019. 00:51

    Bolje jadna da ne nastavlja dalje. Hoće da se vadi ali se samo dalje ukopava. Na kraju je samo, najzad, otkrila svoje pravo sponzoraško lice, i kako je i čitavu karijeru napravila.

  6. Zavatoni
    9. мај 2019. 08:29

    Slažemo se mačak plavi! Kako su uspeli napraviti tolika umetnička dela,a *zabranjen*si! Na kraju krajeva ko je finansirao te filmove? Možda Soroš?

  7. Fejs
    9. мај 2019. 09:19

    Da. Nastavlja da polemise gde god stigne. Ne znam da li ju je sramota pa zeli da ubedi drustvo da ona stvarno misli sve sto je rekla u emisiji. Da. Usta ne zatvara. I dalje prica o bgd na vodi, prica somnabulne stvari, izvrce, obrce cinjenice i pravi se da zna da jebu pravu i da je super. Sve. I ona je kao super. Btw

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.