Vi ste bar dvostruko zanimljivi. Žena ste, a u automobilskoj industriji, i nedavno ste dobili nagradu u oblasti kojom se bavite. Kako se vi, zaista, osećate u ovom poslu? Ovo jesu predrasude, kako i na njih gledate?
Nagrada koju sam dobila za najboljeg PR menadžera u auto-industriji za mene predstavlja krunu mog desetogodišnjeg rada u Opelu. Moram priznati da sam je izuzetno emotivno doživela, između ostalog i što sam prvi dobitnik ovog priznanja. Komunikacije su ono u čemu uživam i ja svoj posao u Opelu gledam pre svega iz te prizme, a ne žene u muškoj industriji. Oduvek se vodim maksimom da se šanse ne dobijaju, već da se stvaraju. Kada tome dodamo konstantan rad na sebi, ljubav i posvećenost prema poslu, onda predrasudama nema mesta, niti razloga da vas kolege pogrešno doživljavaju.
Nedavno je završen i Sajam automobila, šta su posetioci mogli da vide kada je reč o Opelu?
Sajam je ove godine, što se Opela tiče, prošao u znaku obeležavanja značajnog jubileja za kompaniju — 120 godina od proizvodnje prvog automobila, kao i premijernog predstavljanja novog multifunkcionalnog Comboa u putničkoj i komercijalnoj varijanti. Akcenat nam je bio i na našim X šampionima (Grandland X, Crossland X i Moka X), perjanici Opel Insigniji i najprodavanijim modelima Opel Astri i Corsi. Nastup na sajmu za nas predstavlja najvažniji događaj u godini i uvek zahteva maksimalnu posvećenost u organizaciji, ali i onaj divni osećaj kada sve počne i ide baš onako kako ste zamislili.
Živimo u ne tako bogatoj zemlji, ljudi se uglavnom odlučuju da kupe polovne automobile, kako opstajete na tržištu? Sa kim sarađujete?
Sasvim ste u pravu, beleži se blagi porast prodaje novih automobila na našem tržištu, ali i dalje apsolutni primat imaju polovni automobili. Opel je permanentno u vrhu kada govorimo o najprodavanijim brendovima novih automobila, takođe je jedan od najviše zastupljenih brendova u uvozu polovnih vozila u našu zemlju. Opel Astra i Corsa su dva naša najprodavanija modela, kao i modeli koji se već godinama nalaze na listama najtraženijih modela u Srbiji. U skladu sa tim kako funkcioniše naše tržište, mogu reći da smo zadovoljni.
A kako vam izgleda konkurencija, kako se snalazite i šta je prednost Opela u odnosu na sve ostale?
Konkurencija u auto-industriji je veoma snažna. Kupci su izuzetno dobro informisani i jako dobro znaju šta traže. Na nama je da kupcu ponudimo automobil koji zadovoljava njegove potrebe po pravoj ceni. SUV je na primer najbrže rastući segment u auto-industriji i mi smo to apsolutno uspeli da ispratimo, pa tako imate podatak da je Opel prošle godine ostvario rekordan profit, a da upravo SUV modeli čine udeo od 30% ukupne svetske prodaje Opelovih vozila. Jedan od trendova je i da premijum brendovi ulaze u segment mejnstrima sa manjim vozilima, a sa druge strane mejnstrim ide u premijum segment sa vrhunskim tehnologijama koje su dostupne i u automobilima niže klase. Veoma je važno u korak pratiti potrebe tržišta i tome se brzo prilagođavati.
Šta danas kupci zahtevaju od proizvođača automobila, šta žele da dobiju od automobila?
Bezbednost, komfor i ekonomičnost su univerzalne vrednosti koje su apsolutni imperativ u auto-industriji. Postoje podaci koji govore o tome da žene, kao sve važniji kupci, počinju da diktiraju trendove, a njima su upravo ove tri stvari najvažnije prilikom odabira automobila. Sa druge strane auto-industrija se u velikoj meri okreće elektrifikaciji poštujući trendove zaštite životne sredine i očuvanja prirodnih resursa. Kada objedinite sve te činioce, dobijate viziju jednog savršenog automobila.
U kom pravcu razmišlja Opel kada je reč o budućnosti automobilske industrije i automobila sa „samoupravljanjem“?
Opel apsolutno prati svetske trendove i u tom smislu će do 2020. godine imati četiri modela koji će biti potpuno elektrificirani, a do 2024. godine svi modeli automobila će imati i svoju električnu varijantu. Paralelno sa tim Opel podiže lestvicu u smislu tehničkih ambicija.
Pravac kojim kompanija ide možda najbolje objašnjava njen moto „Budućnost pripada svima“ kojim se naglašava posvećenost Opela da demokratizuje buduće tehnologije i učini ih dostupnim svima. Jer, samo onda kad je dostupna svima, inovacija ima moć da naš svet učini boljim.