„Ministarstvo prosvete smatra da nisu potrebna dodatna usmena ispitivanja učenika, osim u slučaju kada se u saradnji učenika i nastavnika utvrdi da nema elemenata za izvođenje zaključne ocene“, navodi se u dopisu koje je Ministarstvo juče uputilo direktorima osnovnih i srednjih škola, nakon što je njihovo prethodno uputstvo izazvalo brojne reakcije nastavnika, piše Danas i podseća da je u dva navrata i više puta zatražio objašnjenja nadležnih zbog uočenih nesaglasnosti sa važećim pravilnicima o ocenjivanju.
Ministarstvo je najpre poslalo školama obaveštenje da nastavnici predmeta sa nedeljnim fondom od četiri časa treba da imaju i jednu ocenu dobijenu usmenim ispitivanjem učenika, a oni čiji je fond manji od četiri časa mogu izuzetno da daju jednu ocenu usmenim ispitivanjem.
Međutim, u jučerašnjem obraćanju školama Ministarstvo je priznalo da su delovi prethodnog dopisa koji su se odnosili na ocenjivanje i zaključivanje ocena „doveli do različitih tumačenja u školama i do planiranja i sprovođenja određenih aktivnosti koje nisu bile očekivane“.
Tu, kako kažu, pre svega misle na deo dopisa u vezi sa ocenjivanjem nastavnih predmeta sa nedeljnim fondom od četiri časa, gde se pominje usmeno ispitivanje.
U Ministarstvu pretpostavljaju da je od početka drugog polugodišta do uvođenja vanrednog stanja i tokom perioda nastave na daljinu obezbeđeno dovoljno elemenata za izvođenje svih neophodnih ocena putem usmenog i pismenog ispitivanja.
„Podsećamo nastavnike na korišćenje svih podataka iz formativnog praćenja i ocenjivanja tokom nastave na daljinu, koji mogu biti sigurna osnova za izvođenje sumativne brojčane ocene na kraju drugog polugodišta. Imajući u vidu navedeno, a zbog aktuelne epidemiološke situacije i konteksta u kome se odvija nastava, ukoliko nedostaju elementi (ocena) za izvođenje ocene za kraj drugog polugodišta i zaključne, moguće je koristiti postojeće veb-alate i izbegavati pozivanje učenika u školu radi usmenog ispitivanja“, piše u najnovijem dopisu Ministarstva, u koji je Danas imao uvid.