Srbiji ne bi trebalo nikad više da se ponovi ono što joj se dogodilo u poslednjoj deceniji prošlog veka – da bude izolovana od sveta. Pogubne posledice međunarodne izolacije osećaju se i danas i osećaće se još dugo. Zato Srbija ne sme da izgubi korak u novim globalnim trendovima koji menjaju našu civilizaciju.
Digitalna transformacija društva, ekonomije i države nije prioritet, nego conditio sine qua non opstanka Srbije u modernom svetu. Da bi opstala kao država i društvo, Srbija mora da se konektuje i pripremi za digitalno doba koje već uveliko traje.
Digitalna ekonomija je realnost koja stvara ogromne mogućnosti, ali istovremeno predstavlja i veliki izazov za kompanije. Prelazak na digitalno poslovanje poremetiće sve industrije i proširiće se na sva geografska podneblja. Primera radi, zaokruživanje jedinstvenog digitalnog tržišta evropske privrede moglo bi godišnje da donosi 415 milijardi evra, omogući stvaranje novih radnih mesta i pomogne transformaciju javnih usluga. Internet of Things ima potencijal da poveže 75 milijardi ljudi, uređaja i stvari do 2020. godine. Kompanije digitalni lideri mogu da očekuju povećanje poslovnog prihoda od pet do 15 odsto, smanjenje troškova 10-20 odsto i ukupno poboljšanje poslovanja za više od 30 odsto.
Skromni počeci u Srbiji ohrabruju, ali i pokazuju da je potreban mnogo veći napor da se društvo, koje još nije završilo ni tradicionalnu tranziciju, edukuje i pripremi za novu transformaciju.
Neke inicijative na temu digitalne transformacije u javnoj upravi i korporativnom sektoru već su pokrenute. Taj proces može biti uspešan samo ako se u njega uključi što više aktera. Srbiji je potrebno još mnogo znanja za digitalnu tranziciju.
Zato jedna od prestižnih naučno-obrazovnih institucija Fakultet FEFA i ugledni i najtiražniji srpski magazin Nedeljnik pokreću Digitalnu biznis reviju. Cilj je da se oko ovog medijskog projekta okupe stručnjaci koji će da govore o novim tehnologijama, novim poslovnim modelima, korporativnim inovacijama, konkurentnosti, elektronskoj javnoj upravi…
I da tako na ovoj platformi kreiraju javni dijalog o neophodnosti digitalne transformacije i njenim prednostima.
*Uvodnik Miše Brkića iz prvog broja magazina Digital Business Review koji se dobija uz novogodišnji dvobroj Nedeljnika, na kioscima od četvrtka 27. decembra