- Čista energija: jak izgled, visoka pozicija sedenja, bez štetnih emisija – vožnja na struju
- Uzbudljiva snaga: 100kW/136ks i 260 Nm obrtnog momenta za odličnu zabavu
- Jaki utisci: Mokka pokazuje novo progresivno “Opel Vizor” lice brenda
- Potpuno digitalni: Opel Pure Panel kokpit pruža odličan vozački doživljaj
- Jedinstvena: Bez zaslepljivanja IntelliLux LED® matriks svetla prva u ovom segmentu
- Zaista napredna: Adaptivni tempomat sa start & stop sistemom
Rüsselsheim. Električna, bez emisije štetnih gasova, plus energična – to je nova Opel Mokka. Nemački proizvođač automobila sada otkriva drugu generaciju svog kompaktnog bestselera, snažnu, potpuno novu Mokku koja savršeno spaja zabavu i modernost. Sposobna je za električnu vožnju sa nultom emisijom, veoma je efikasna i kompaktnija nego ikad – savršeno podešena za gradske izazove kao i za sigurne vožnje na autoputu.
„Nova Mokka promeniće percepciju o našem brendu! Sa Mokkom renoviramo Opel i predstavljamo naš dizajn u narednoj deceniji. Pokazuje sve što marka predstavlja danas i u budućnosti: Mokka je zabavna, efikasna i inovativna u svim aspektima. Uz to, na najprogresivniji način savršeno odslikava vrednosti marke Opel – uzbudljiva, pristupačna, iz Nemačke. To je prvi Opel koji je električan od svog početka na tržištu; pravi dokaz da Opel ide električno “, rekao je Opelov šef Michael Lohscheller sa oduševljenjem novim modelom.
Uprkos neznatno dužem međuosovinskom rastojanju (+2 mm), nova Mokka je 12,5 cm kraća od prethodne generacije, dok za petoro putnika nudi sličan tovarni prostor do 350 litara u svom prtljažniku. Njena ukupna dužina od samo 4,15 metara čini je super lakom za manevrisanje i parkiranje u gradskim i prigradskim područjima.
Dizajn nove Mokke iznenađuje zadivljujućim proporcijama i preciznošću svog celokupnog, smelog izgleda koji karakteriše kratki pregib i dobro osmišljen, širok stav, sve do najmanjih detalja. Novi model se takođe ističe kao prvi model koji ima novo lice brenda i potpuno digitalni kokpit nove generacije: Opel Vizor i Opel Pure Panel. Bez beskorisnih dekorativnih animacija: izgled je jasan i čist, pružene informacije su usmerene na ono što je zaista potrebno. Horizontalno razvučena instrumentalna tabla ima dva ekrana; onaj ispred vozača je veličine do 12 inča. Međutim, kako bi omogućio intuitivno korišćenje i stalni fokus vozača na putu, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne tastere za osnovne funkcije, izbegavajući opasno istraživanje u podmenijima.
Nova Mokka nastavlja Opelovu tradiciju približavanja inovativnih tehnologija iz viših klasa širokom krugu kupaca. Tu se ubrajaju napredni sistemi kao što su ACC (Adaptivni tempomat), koji funkcijom zaustavljanja i kretanja mogu omogućiti vozaču da podnosi prometne gužve na lak način: električna Mokka-e može automatski prilagoditi svoje radnje pokretima u odnosu na vozilo ispred bez potrebe za stiskanjem gasa ili kočnice. Pored toga, sistem aktivnog pozicioniranja u traci automatski održava novu Mokku u sredini trake. Sistem za svetla takođe nudi vrhunske tehnologije i zato nema zaslepljivanja IntelliLux LED® matričnim svetlima sa 14 elemenata, jedinstvenim u ovoj kategoriji. Sve verzije modela Mokka standardno su isporučene sa LEDsvetlima napred i pozadi, električnom parking kočnicom kao i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Na raspolaganju je i panorama sa zadnjom kamerom 180 stepeni.
Nova Mokka zasnovana je na novoj verziji visoko efikasne multienergetske CMP platforme. Ovaj lagan i efikasan modularni sistem nudi maksimalnu fleksibilnost u razvoju vozila i omogućava upotrebu čisto električne baterije, kao i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kupac ima izbor. Inženjerski tim u Russelsheimu posebno je radio na masivnom obimu težine s jedne strane, uštedeći do 120 kg u odnosu na prethodnu generaciju i poboljšanju krutosti karoserije s druge strane, sticanjem do 30% krutosti u slučaju električne verzije sa integrisanom baterijskom strukturom. Prednosti su očigledne: nova Mokka troši znatno manje energije, a istovremeno je mnogo brža i lakša za vožnju.
Po prvi put u Opelovoj istoriji, nova Mokka će biti dostupna od prvog dana sa potpuno električnom varijantom. Vožnja Mokke kombinuje rad bez emisija sa uzbudljivim iskustvom. Električni motor isporučuje 100 kW (136ks) i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta, odmah dostupnih od početka. Brze reakcije, okretnost i dinamika su među najboljim karakteristikama. Vozači mogu da biraju između tri načina vožnje – normalnog, eko i sport – za dobar balans ili zabavu, u zavisnosti od svojih želja. Elektronski ograničena maksimalna brzina je 150 km/h za očuvanje energije skladištene u bateriji od 50 kWh. Sistem sa brzim punjenjem od 100 kW koji omogućava punjenje 80% baterije u samo 30 minuta je standard. Opel Mokka-e ima čisto-električni domet do 322 kilometra prema WLTP[1]-u u normalnom režimu, dok Eco režim podržava vozača u postizanju maksimalnog dometa. Bilo da je zidna kutija, brzi punjač ili kablovsko rešenje za kućnu utičnicu: Nova Mokka-e je spremna za sve mogućnosti punjenja, od monofazne do trofazne sa 11 kW. Takođe ima osmogodišnju garanciju za bateriju.
Kupci se mogu veseliti vrlo energičnoj, zabavnoj i agilnoj Mokki nove generacije. U prodaji će se naći od kraja leta 2020. godine, a u distribucijama će biti dostupna od početka 2021. godine. Novi model će se takođe nuditi sa posebno efikasnim dizel i benzinskim motorima.
Čista struktura: Novo Opelovo lice i dizajn kokpita
U drugoj generaciji, ime Mokka je opet jednostavno Mokka, baš kao što je bilo i na njenom debiju 2012. godine. „Odvažna i čista je naša stalna mantra“, kaže generalni direktor Opela Michael Lohscheller. Prvi put se kod Opela ime modela ponosno širi u sredini zadnjeg dela, koristeći novi, precizno isklesan tehnički font. Kada je prva Mokka lansirana, iznenadila je svojim kompaktnim dimenzijama i čvrstim izgledom. Nova Mokka je još bujnija i robusnija, na izrazito progresivan način: izuzetno efikasna, čista i smela, sa dramatično kraćim pregibom (-61 mm napred, -66 mm pozadi), 10 dodatnih milimetara u širini i vizuelno istegnuta silueta za savršene proporcije. Njena kompaktna veličina i opšti izgled čine da 18-inčni točkovi izgledaju impresivno i moćnije nego ikad.
Mokka je takođe prvi model koji je pokazao novu karakteristiku prednje strane Opelovih automobila: Opel Vizor. Prostirući se na celom prednjem delu vozila ispod haube automobila, Opel Vizor je elegantan modul koji horizontalno uokviruje karakteristike brenda, kao što su najnovija generacija matriks farova IntelliLux LED® i tipični krilni potpis LED dnevnih svetala u čijem je centru ponosno naglašena legendarna Opelova munja. Opel Vizor kojeg je izmislio tim oko šefa dizajna Marka Adamsa biće predstavljen na svim modelima ove marke tokom 2020-ih.
„Odvažan i čist, tako će izgledati Opelov dizajn u budućnosti. Nova Mokka pokazuje atletske proporcije u kombinaciji sa precizno struktuiranim i tečnim površinama. Razvili smo ovu filozofiju usklađenu sa karakterističnim nemačkim dizajnom, kombinujući progresivni smeli dizajn sa čistoćom”, objasnio je Mark Adams, potpredsednik za dizajn.
Ova filozofija nastavlja se u unutrašnjosti, gde je centar Pure Panel, koji ponavlja dizajnersku nameru Opel Vizor-a. Dva široka ekrana veličine do 10 i 12 inča pozdravljaju putnike; centralni ekran je namerno nagnut prema vozaču, a ventilacioni otvori su gurnuti u pozadinu kako bi se poboljšao fokusirani doživljaj. Pure Panel pruža najnovije tehnologije i najvažnije informacije za vozača, dok su svi iritantni vizuelni delovi odsutni. I dizajn središnje konzole je impresivno očišćen: zahvaljujući električnoj parkirnoj kočnici kao i novoj električnoj ručici menjača, nijedan izbočeni element ne narušava čistoću njegovog dizajna. Sve komande i moduli su elegantno integrisani.
Lider u segmentu: Opelova svetlosna tehnologija i visoko-tehnološki sistemi
Nova Mokka stiže u B segment sa vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi. Opel je lider u tehnologiji osvetljenja. Sve Mokka varijante opremljene su LED svetlima poslednje generacije – od dnevnih svetala u tipičnoj Opelovoj grafici do prednjih svetala za maglu. Apsolutni vrhunac u ovom segmentu je adaptivno IntelliLux LED® matriks svetlo sa ukupno 14 elemenata. Kao i kod Opel Insignije, Opel Astre i nove Opel Corse, sistem osvetljenja omogućava vožnju pri stalnom svetlu. Kako ne bi zasmetali vozačima, pojedini LED elementi mogu se spustiti u milisekundama – niko još nije zaslepljen, a putnici imaju iskustvo osvetljenja kao na stadionu. Sa zadnje strane, izbor LED tehnologije omogućio je dizajnerima da kreiraju veoma tanka, zategnuta svetla povećavajući osećaj preciznosti i kvaliteta.
Izuzetno komforna: Opelova tehnologija sedišta i vrhunsko umrežavanje
Odlična sedišta su tipična karakteristika za Opel. Dostupna su različita ergonomska sedišta koja su individualno podesiva. Sportska Alcantara i klasična unutrašnjost od pune kože su dostupne za naručivanje – vrlo neobično za vozilo u B-segmentu. Vrh ponude je grejano kožno sedište sa perforiranom površinom i funkcijom masaže za vozača.
Vozač i suvozač na prednjem sedištu svoje pametne telefone mogu smestiti u fioku za odlaganje predviđenu na središnjoj konzoli. Kompatibilni telefoni se ovde ponovo pune bežično. Gumena prostirka sprečava da uređaji skliznu. Novi infozabavni sistem savršeno povezuje i zabavlja vozače i putnike Mokke. Dostupni su multimedijalni radio i multimedijalni navigacioni sistemi sa 7-inčnim ekranom u boji i vrhunskim sistemom Multimedijalni Navi Pro sa 10-inčnim ekranom visoke rezolucije. Monitori su sastavni deo novog Pure panela od Opela i idealno su postavljeni prema vozaču.
Multimedijalni sistemi kompatibilni sa Apple
CarPlay i Android Auto imaju
integrisanu glasovnu kontrolu. Nova Mokka nudi i OpelConnect uslugu. LIVE navigacija sa informacijama o
saobraćaju u stvarnom vremenu, plus direktna veza za pomoć pri nezgodi i
eCall čine putovanja još opuštenijima za vozače i putnike. Ako se vazdušni
jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva aktiviraju u nesreći, eCall
automatski kontaktira lokalnu centralu za javnu bezbednost (PSAP).