Nemački proizvođač automobila, posle nove električne Mokke, sada najavljuje i novu Mokku sa najsavremenijim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Izuzetno efikasna i kompaktnija nego ikad, nova Mokka je savršena kombinacija zabave i modernosti – idealna za urbanu džunglu kao i za široke otvorene prostore autoputa.
“Nova Opel Mokka sadrži sve za šta se brend zalaže – danas i u budućnosti “, kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller. „Zabavna, efikasna i potpuno inovativna, Mokka tačno simbolizuje vrednosti našeg brenda – uzbudljiv, pristupačan, nemački. Naši kupci mogu slobodno da odluče da li žele da naruče Mokku sa električnim pogonom ili jednim od naših novih izuzetno efikasnih motora”.
Uprkos nešto dužem međuosovinskom rastojanju (+2,0 mm), nova Mokka je 12,5 cm kraća od prethodnog modela, dok svojim putnicima nudi sličan prtljažni prostor do 350 litara. Ukupna dužina od samo 4,15 metara čini je izuzetno lakom za manevrisanje i parkiranje u urbanim i prigradskim područjima.
Dizajn nove Mokke iznenađuje zapanjujućim proporcijama i zadivljujućom preciznošću ukupnim hrabrim izgledom koji karakterišu dobro pozicioniran, širok stav, sve do najmanjih detalja. Novost koja se takođe ističe kao prvi model kog odlikuje buduće lice marke i potpuno digitalni kokpit sledeće generacije: Opel Vizor i Opel Pure Panel. Horizontalno rastegnuta instrument tabla integriše dva široka ekrana; onaj ispred vozača je velik do 12 inča. Da bi omogućili intuitivnu upotrebu i neprekidno fokusiranje vozača na put, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne tastere za osnovne funkcije.
Sa GS Line opremom, Opel nudi po prvi put sportskiji izgled verzije Mokke. Ova nova oprema uključuje otvaranje dnevnog svetla sa crvenim potpisom, crni Vizor visokog sjaja, crna umesto hromiranih spoljnih elemenata i znački, specifična šara prednjih sedišta, crvena obloga instrument table, felne od lakih legura u crnoj boji, dvobojni krov i crna hauba – čini Mokku veoma upadljivom.
Inovativne tehnologije za sve: Nova Mokka nastavlja Opelovu tradiciju
Nova Mokka ostaje verna Opelovoj tradiciji koja definiše brend tako da inovativne tehnologije iz viših klasa vozila učini dostupnim širokom krugu kupaca. Tu spadaju napredni sistemi poput ACC (adaptivni tempomat) i aktivnog pozicioniranja u traci. Sistem osvetljenja takođe nudi vodeće tehnologije sa prilagodljivom i stoga bez odsjaja IntelliLux LED® matričnom svetlošću koja sadrži 14 elemenata, jedinstvenih u segmentu. Sve verzije modela Mokka standardno se isporučuju sa LED svetlima napred i pozadi, električnom parkirnom kočnicom kao i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Dostupna je i kamera za panoramski pogled od 180 stepeni.
Nova Mokka zasnovana je na novoj verziji visoko efikasne multi-energetske platforme CMP. Ovaj lagani i efikasni modularni sistem nudi maksimalnu fleksibilnost u razvoju vozila i omogućava upotrebu čisto električnog pogona kao i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kupac ima izbor.
Inženjerski tim u Russelsheimu posebno je radio na smanjenju težine, s jedne strane, smanjenjem do 120 kg u odnosu na prethodnu generaciju, a s druge strane na povećanju krutosti karoserije. Prednosti su očigledne: nova Mokka troši znatno manje, a istovremeno je mnogo reaktivnija, okretnija i zabavnija u vožnji.
Novi motori: Idealni balans između efikasnosti i performansi
Živahni, a ekonomični benzinski i dizel motori nude snagu od 74kW (100ks) do 96kW (130ks). Umerena potrošnja goriva i superiorne performanse karakteristične su za sve opcije pogonskog sklopa (preliminarna potrošnja goriva NEDC: kombinovano 3,8-4,8 l / 100 km, 100-111 g / km CO2).
- Zabava počinje sa početnom snagom od 74kW (100ks) 1.2 Turbo uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem (preliminarna potrošnja NEDC1: kombinovano 4.6 l/100km, 104 g/km CO2).
- Bolje performanse pruža 96kW (130ks) 1.2 Turbo. Uprkos snažnoj izlaznoj snazi, potrošnja goriva od potpuno aluminijumskog motora ostaje umerena sa bilo kojim od šestostepenih ručnih ili osmostepenih automatskih menjača (preliminarna potrošnja goriva NEDC1: kombinovana 4,5-4,8 l / 100km, 103-111 g / km CO2).
Širok obrtni moment za benzinske motore: Vrhunska vozna sposobnost
Visoka efikasnost i živahne performanse karakteristične su za nove benzinske motore. Unutrašnje trenje i gubici od trenja su svedeni na minimum. Turbo punjač takođe reaguje odmah, sa jakim razvojem obrtnog momenta već pri niskim obrtajima. Maksimalni obrtni moment motora od 74kW (100ks) 1.2 je 205Nm; jača verzija od 96kW (130ks) razvija čak 230Nm. Sa većim maksimalnim obrtnim momentom dostupnog u širokom opsegu, oba motora su prepoznatljiva po svojoj visokoj voznoj sposobnosti. Dostupno je najmanje 95 procenata maksimalnog obrtnog momenta između 1.500 i 3.750 o / min – u kombinaciji sa malom težinom vozila, ovo omogućava vrlo dobru vožnju.
Vozne performanse odgovaraju visokoj efikasnosti motora. Nova Mokka sa 96kW (130ks) i ručnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 202km/h, uz ubrzanje od 0 do 100km/h za 9,2 sekunde. Podjednako je impresivan i 1.2 Turbo sa 74kW (100ks). Najvećom brzinom od 182km/h, ubrzava od 0 do 100km/h za oko 11 sekundi.
Početni motor od 74 kW (100ks) standardno je opremljen ručnim menjačem sa šest brzina. Sa 1.2 od 100 kW (130 ks), kupci mogu da biraju između šestostepenog ručnog ili glatkog automatika sa osam brzina. Prilagodljivi programi menjanja brzina i tehnologija Quickshift predstavljaju najsavremenije u Mokkinom tržišnom segmentu. Vozači mogu sami da menjaju brzine preko standardnih lopatica na volanu.
Visokotehnološki i efikasni: 1.5 dizel
Dva benzinska motora pridružuju se živahnom 1,5-litarskom dizelu sa šestostepenim ručnim menjačem, koji proizvodi 81kW (110ks) i maksimalni obrtni momenat od 250Nm (preliminarna potrošnja goriva NEDC1: kombinovano 3,8 l / 100km, 100 g / km CO2).
Za optimalnu naknadnu obradu izduvnih gasova, sistem smanjenja emisija dizel motora – koji se sastoji od pasivnog katalizatora oksidacije / adsorbera NOx, indžektora AdBlue, SCR katalizatora i filtera čestica dizel goriva (DPF) – grupisan je u kompaktnu jedinicu, što je bliže moguće do motora. NOx adsorber deluje kao katalizator hladnog starta, smanjujući emisiju NOx na temperaturama ispod SCR osvetljenja.
Mokka motori | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.5 Diesel |
Snaga (kW/ks) @ rpm | 74/100 @ 5000 | 96 /130 @ 5500 | 96 /130 @ 5500 | 81/110 @ 3500 |
Obrtni moment (Nm @ rpm) | 205 @ 1750 | 230 @ 1750 | 230 @ 1750 | 250 @ 1750 |
Ekološka norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Menjač | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Preliminarna NEDC potrošnja goriva (l/100 km)1 | ||||
U gradu Na otvorenom kombinovano – CO2 g/km | 5.5 4.0 4.6 l/100km 104 g/km | 5.3 4.0 4.5 l/100km 103 g/km | 5.9 4.2 4.8 l/100km 111 g/km | 4.4 3.4 3.8 l/100km 100 g/km |
Ljubitelji električnih vozila mogu naručiti i Opel Mokka-e. CMP platforma je prilagodljiva raznim oblicima pogona.
Lider segmenta: pomoćni sistemi i svetlosne tehnologije
Nova Mokka stiže u B-segment sa vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi. Upozorenje na sudar sa automatskim kočenjem i otkrivanjem pešaka deluje brzinom većom od 5,0km/h. Ako se vozilu ili pešaku ispred približi prebrzo, sistem oglašava zvučni signal upozorenja i prikazuje poruku u informacionom centru za vozača. Ako je sudar neizbežan, sistem kočenja se priprema i, ako je potrebno, aktivira se kočenje u nuždi kako bi se umanjili efekti potencijalnog sudara. Ispod 30 km/h, sistem može potpuno zaustaviti vozilo. Ako brzina pređe 30km/h, brzina se smanjuje i vozač mora aktivno kočiti.
Adaptivni tempomat održava određenu udaljenost između nove Mokke i vozila ispred, koristeći senzore radara i kamere. Operativno između 30 i 180 km/h. Brzina vozila se povećava ili smanjuje da bi pratila vozilo ispred, ali neće premašiti zadatu brzinu. Sa automatskim menjačem, sistem nudi dodatnu funkciju zaustavljanja i kretanja. Može zaustaviti automobil i pratiti vozilo ispred njega u gužvi.
Nova Mokka ponovo podvlači da je Opel lider u tehnologiji osvetljenja. Sve varijante su opremljene najnovijom generacijom LED farova – od dnevnih svetala u tipičnoj Opelovoj ponudi do prednjih svetla za maglu. Apsolutni vrhunac u ovom segmentu je prilagodljivo IntelliLux LED® matrix svetlo sa ukupno 14 elemenata. Kao i kod modela Opel Insignia, Opel Astra i Opel Corsa, sistem osvetljenja omogućava vožnju na stalna duga svetla. Da bi sprečili odsjaj vozača vozila koja dolaze, pojedinačni LED elementi mogu se isključiti u milisekundi da bi se vozila isekla iz svetlosnog konusa – niko nije zaslepljen, ali putnici Mokke doživljavaju osvetljenje nalik stadionu. Sa zadnje strane, izbor samo za LED tehnologiju omogućio je dizajnerima da se odluče za vrlo tanka, rastegnuta svetla koja pojačavaju osećaj preciznosti i kvaliteta.
Odličan dizajn sedišta je tipičan za Opel. Dostupna su razna ergonomska sedišta u šest smerova koja se mogu pojedinačno podesiti. Sportska Alcantara i klasična unutrašnjost od kože mogu se naručiti – krajnje neobično za vozilo u B segmentu. Kruna ponude je grejano kožno sedište sa perforiranom površinom i funkcijom masaže za vozača.
Vozač i putnik na prednjem sedištu mogu svoje pametne telefone smestiti u ležište za odlaganje na centralnoj konzoli. Kompatibilni telefoni ovde se pune induktivno (bežično). Formirana gumena podloga sprečava klizanje uređaja. Nova linija info-zabave savršeno je povezana i veoma korisna i vozačima i putnicima Mokke. Dostupni su Multimedia Radio i Multimedia Navi sistemi sa 7-inčnim dodirnim ekranom u boji i vrhunski sistem Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim dodirnim ekranom u boji visoke rezolucije. Monitori su sastavni deo novog Opelovog Pure Panel-a i idealno pozicionirani prema vozaču.
Multimedijalni sistemi kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Auto imaju integrisanu glasovnu kontrolu. Nova Mokka takođe nudi uslugu OpelConnect. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu, plus direktna veza do pomoći u kvaru i eCall čine putovanja još opuštenijim za vozače i putnike. Ako se vazdušni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva aktiviraju u nesreći, eCall automatski kontaktira lokalnu sekretaricu za javnu bezbednost (PSAP).