Dan sopstvenog poslovanja, tradicionalna globalna METRO inicijativa posvećena većoj vidljivosti i prepoznavanju miliona preduzetnika širom sveta, obeležava se ove godine u znaku podrške digitalizaciji biznisa. Naime, zahvaljujući globalnoj saradnji kompanije sa Google-om, preduzetnici su u prilici da se brzo i jednostavno prijave na besplatan METRO portal www.own-business-day.com i postanu pozicionirani na Google Mapama, što im omogućava veću vidljivost, a samim tim i veći promet i zaradu. Takođe, svi koji se registruju stiču mogućnost kupovine odabranih ključnih proizvoda po promotivnim cenama.
Ove godine Dan sopstvenog poslovanja podržali su i partneri Ferdinand knedle, Holy Smokes, Poke Olakino, La casa del Burrito, Hotel Industrial, Etno selo Stolovo, Hotel Tonanti, Burger House, Salaš 137, Dagi Plus i mnogi drugi, koji dodatno promovišu ovaj važan datum.
Samostalni i mali preduzetnici s jedne strane predstavljaju ključnu kariku za razvoj zdrave i dinamične privrede i ekonomije, a sa druge i pravo bogatstvo našeg društva. Upravo zbog toga njihovo osnaživanje od neprocenjivog je značaja kako za same preduzetnike, tako i za kompletnu zajednicu. U nastavku predstavljamo samo neke od preduzetničkih priča koje inspirišu:
Jedna od njih svakako je priča dva brata, koja su pored toga što su odrastali na različitim kontinentima, pronašli zajedničku strast i svojim inovativnim idejama tradicionalni duh Havaja uspeli da dovedu u Beograd. Poke je jedno od osnovnih jela na Havajima, a čestim boravkom na ovoj destinaciji vlasnici restorana Poke Olakino stekli su veliki broj prijatelja, koji su sa njima podelili originalne recepte i celokupni koncept restorana ovog tipa.
Još jedan lep primer inspiracija koje mogu doći iz najrazličitijih krajeva, predstavlja i mini-lanac restorana Holy Smokes. Ideja za pokretanje sopstvenog biznisa rodila se dok su dvojica dugogodišnjih prijatelja pratila emisiju jednog poznatog američkog kuvara, u kojoj on obilazeći kontinent pokušava da pronađe savršeno napravljen teksaški roštilj. Kada ga je konačno otkrio, način na koji je opisao svoje celokupno iskustvo, inspirisala je dvojicu mladih Srba da u Beogradu ponude nešto slično, na tržištu koje do tada nije bilo upoznato sa takvim načinom pripreme mesa sa roštilja.
Pored restorana Poke Olakino i Holy Smokes, ne možemo a da ne pomenemo i objekat smešten u značajnom istorijskom delu Kragujevca, okružen muzejima Stara livnica i Stara Zastava, koji predstavljaju sastavni deo istorijskog kulturnog dobra Knežev arsenal. Reč je o hotelu visoke kategorije pod nazivom Industrial, čiji dizajn je inspirisan industrijskim nasleđem grada Kragujevca. Industrial je smešten nedaleko od samog centra grada, ali uprkos tome krasi ga miran i intiman ambijent.
Objekat podignut sa ciljem da pruži svoj doprinos tome da Vrnjačka Banja ponovo postane mesto regionalnog centra turizma kao što je to nekada bila – predstavlja hotel Tonanti. Ovo je prvi hotel sa pet zvezdica u Vrnjačkoj Banji, koja postoji kao turistički centar već 150 godina.
METRO Cash & Carry Srbija će nastaviti da pruža podršku nezavisnom poslovanju, kao jednom od ključnih elemenata stabilnog i održivog razvoja društva, a još ovakvih inspirativnih preduzetničkih priča biće predstavljeno u narednom periodu, kao i nakon obeležavanja Dana sopstvenog poslovanja, 13. oktobra 2020. godine.