Dostupnost hrane bi globalno trebalo da se poveća za 50 odsto do 2030. godine, a istovremeno poljoprivrednici i uzgajivači nalaze se pod sve većim pritiskom da smanje svoj uticaj na životnu sredinu. Uzgajanje više hrane istovremeno štiteći planetu, znači za poljoprivrednike i uzgajivače niz ključnih izazova u budućnosti zbog čega moraju da sarađuju i sa proizvođačima hrane kako bi proizvodili potrebnu količinu hrane, koristeći manje resursa.

Strategija Evropske komisije za ugljenik ukazala je da ulaganje u tehnološka rešenja može biti način na koji bi Evropa mogla da vodi region ka klimatskoj neutralnosti. Značajan deo rešenja ovih izazova nalazi se u „Održivoj poljoprivredi“ – ideji korišćenja najsavremenije tehnologije koja pomaže poljoprivrednicima da efikasnije uzgajaju hranu, koristeći manju količinu resursa.

„Želimo da kroz naše programe namenjene poljoprivrednicima prenesemo našu ekspertizu i iskustvo u obradi zasada, i doprinesemo realizaciji ciljeva vezanih za očuvanje životne sredine. PepsiCo kontinuirano ulaže u razvoj održivih tehnologija i tehnika poljoprivrede i zajedno sa farmerima na svim tržištima na kojima posluje, uključujući i Srbiju i BiH, radi na uvođenju pomenute prakse“, izjavila je Ljiljana Radosavljević, menadžerka javnih politika, odnosa sa vladinim sektorom i korporativnih komunikacija PepsiCo Zapadni Balkan.

Poslovanje kompanije PepsiCo zasniva se na poljoprivredi – širom Evrope sarađuju sa preko 3.900 poljoprivrednika kako bi se obezbedili zasadi različitih kultura potrebnih za proizvodnju široke palete proizvoda, dok su i najveći kupac krompira u regionu.

U Srbiji, Marbo Product, kao deo PepsiCo kompanije, za proizvode brenda Chipsy koristi osam različitih sorti krompira, od čega su tri ekskluzivne PepsiCo sorte koju se uzgajaju na srpskim oranicama. Sa ponosom se ističe da se Chipsy proizvodi od 100% domaćeg krompira.

Sa godišnjim otkupom od oko 35.000 tona krompira u Srbiji, Marbo je jedan od najvećih industrijskih otkupljivača, a pored toga, na taj način obezbeđuju najviši nivo kvaliteta sirovina. Proizvodnja krompira se u Srbiji ove godine realizuje na površini od 35.000 do 50.000 ha, od kojih za PepsiCo proizvodnju na 1.039 ha. Godišnje posade između 45.000 i 60.000 biljaka po hektaru, što zavisi od same sorte i veličine krtole.

Održivi zasadi zato su za PepsiCo jedan od osnovnih prioriteta, zbog čega su posvećeni ulaganju ne samo u lokalnu proizvodnju krompira već i u znanje budućih poljoprivrednika – farmera 21. veka. Ulaganje u mlade ljude i njihovo obrazovanje prepoznaju kao jednu od najvažnijih investicija. Tako je nastala „Chipsy Agro Akademija“ – održiva poljoprivreda u praksi i jedinstvena edukativna platforma namenjena studentima završnih godina Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Univerziteta u Novom Sadu, kako bi im omogućila praktična znanja u oblasti uzgajanja krompira po modelu najviših svetskih standarda koje kompanija PepsiCo primenjuje za potrebe proizvodnje brenda Chipsy.

„Za naše studente je od izuzetnog značaja da imaju mogućnost sticanja uvida u najbolje poljoprivredne prakse, kao i da se upoznaju sa funkcionisanjem privrednog sektora. Srbija je zemlja sa potencijalom za razvoj koncepta održivih useva i znamo da je neophodna kontinuirana i direktna saradnja sa privrednim sektorom. Poljoprivredni fakultet u Beogradu je institucija koja je čitav jedan vek u sprezi sa privrednim sektorom, trudeći se da prati trendove, kako domaće, tako i svetske, i svojim studentima omogući da tokom svog akademskog razvoja dobiju i praktična znanja iz oblasti poljoprivrede i prehrambene proizvodnje“, izjavio je Dušan Živković, dekan Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu.

i-Crop

U okviru Programa održive poljoprivrede, PepsiCo ulaže u razvoj tehnologija i tehnika održive poljoprivrede i zajedno sa poljoprivrednicima radi na implementaciji ove prakse kako bi dali podršku povećanju prinosa uz smanjenje uticaja na životnu sredinu.

Održivu tehnologiju počeli su da primenjuju pre više od jedne decenije, koristeći alat za nadgledanje useva razvijen u saradnji sa Univerzitetom Kembridž pod nazivom i-Crop. Mobilna i web platforma namenjena je upravljanju poljoprivredom i zasnovana je na mreži koja omogućava uzgajivačima da otkriju kakve su performanse useva i na koji način se postižu.

„Deo ove tehnologije, koja je u vlasništvu kompanije PepsiCo, primenjuju na preko 14 tržišta širom Evrope. i-Crop 2.0 trenutno koristi više od 80 poljoprivrednika i agronoma kompanije PepsiCo širom Evrope, snabdevajući ih na taj način podacima o proizvodnji krompira na 48.000 hektara zemljišta. Radimo na tome da se ova tehnologija uskoro i kod nas primeni“, dodala je Ljiljana Radosavljević.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.