Državna televizija Severne Koreje iznenadila je svoje gledaoce kada je emitovala vesti u kojima vesti čita mlada voditeljka, 3D grafičke sadržaje i anketira ljude na ulicama.

Bilo je to veliko iznenađenje za sve s obzirom da je KCTV, bez obzira na napredak tehnologije u svetu, poznata po tome da nema nikakvih modernih tehnoloških sadržaja, a u studiju je već decenijama jedan isti voditelj koji samo čita vesti, dok je iza njega slika prirode ili plava boja. Takođe, novinari nikada nisu izlazili na ulice i snimali građane, ukoliko to nije unapred dogovoreno.

Međutim, „modernizacija“ je trajala samo jedan dan, a KCTV se vratila na staro.

Martin Vilijams, ekspert za tehnologiju u Severnoj Koreji je rekao, analizirajući razloge zbog kojih je došlo do toga, da KCTV zvanično nema konkurenciju jer ljudi nemaju kablovsku ili satelitsku televiziju i većinom imaju samo jedan kanal, ali da nezvanično imaju ogromnu konkurenciju.

„Dosta informacija stiže preko mora, a na USB-ovima i SD karticama donose američke i kineske filmove. KCTV shvatila je da mora da uvede inovacije i bude zanimljivija ako želi da zadrži pažnju naroda Severne Koreje“, rekao je on, a preneo BBC.

Primećeno je i da su na KCTV postali ažurniji u izveštavanju. Dok im je ranije za objavu neke vesti trebalo dva dana, sada to objavljuju istog dana kada se događaj dešava. Jedan od primera je putovanje Kim Džong Una u Vijetnam kako bi se sreo s Donaldom Trampom.

„To je bilo potpuno neočekivano za ovu televiziju i pretpostavljam da je razlog taj što sve više ljudi sluša strane radio stanice, pa Severna Koreja mora izaći iz svojih granica i imati svoje stavove o dešavanjima pre nego one dođu do građana drugim kanalima“, rekao je Vllijams.

Tokom samita Kim-Tramp „obični“ ljudi su bili u fokusu umesto dosadašnje prakse kojoj je bila u fokusu ideologija. Tako je KCTV izveštavala o ženama u kozmetičkim fabrikama, studentima koji pokazuju nove mobilne telefone i osoblju u pica restoranu.


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.