U 2020. godini na razvoj prodaje Geberit Grupe uticali su pandemija COVID-19 i negativna valuta. Naročito u drugom kvartalu, restrikcije nametnute zbog COVID-19 pandemije rezultirale su značajnim smanjenjem prodaje na pojedinačnim tržištima, iako je to nadoknađeno u drugoj polovini godine. Dok je neto prodaja Grupe Geberit opala za 3,1% na 2986 miliona švajcarskih franaka u švajcarskim francima u 2020. godini, rast od 1,3% je postignut nakon prilagođavanja valuta. Kao rezultat, bilo je moguće povećati prodaju uprkos krizi i dobiti daljnji udeo na tržištu. U pogledu rezultata, Uprava očekuje operativnu maržu novčanog toka od oko 31% u 2020.

Finansijski izveštaji i godišnji izveštaj za 2020. biće objavljeni 10. marta 2021.

Konsolidovana neto prodaja

U 2020. godini neto prodaja Grupe Geberit pala je za 3,1% na 2986 miliona CHF. Ovaj razvoj uključuje negativne efekte na valutu od 136 miliona CHF. U lokalnim valutama ovo je rezultiralo rastom od 1,3%. Ovaj rast prilagođen valuti – a samim tim i dobitak daljih tržišnih udela – postignut je uprkos značajnom smanjenju prodaje zabeleženom u drugom kvartalu kao rezultat COVID-19. Ovaj povoljan učinak svodio se na snažnu tržišnu poziciju, pametno upravljanje krizama i svesnu odluku da se ne otpuštaju zaposleni kako bi se takođe održao nivo kontakta sa kupcima tokom perioda zaključavanja.

Neto prodaja u četvrtom kvartalu dostigla je 724 miliona švajcarskih franaka, što je ekvivalent povećanju od 3,2% u švajcarskim francima i porastu prilagođenom valuti od 6,8%. Ovo sledi iz blagog rasta od 1,5% u prvom kvartalu, pada od 10,7% u drugom kvartalu i rasta od 8,5% u trećem kvartalu u lokalnim valutama.

Neto prodaja prema tržištu i proizvodnom području

U prvoj polovini godine na građevinsku industriju u Evropi negativno su uticali efekti pandemije COVID-19 od sredine marta do maja. U drugoj polovini godine, efekti sustizanja propuštenog, obnavljanje zaliha kod veletrgovaca i vladini programi podsticaja – posebno privremeno smanjenje PDV-a viđeno u Nemačkoj – doveli su do snažnog rasta prodaje. Razvoj prodaje u pojedinim zemljama uveliko se razlikovao u zavisnosti od obima i dužine blokade zabeležene u građevinskoj industriji na proleće. U Nemačkoj (+ 7,3%), Austriji (+ 5,0%), Švajcarskoj (+ 4,1%), Istočnoj Evropi (+ 3,2%) i nordijskim zemljama (+ 2,9%), gradilišta su imala manja ograničenja i rast valute – prilagođena neto prodaja ostvarena je tokom cele godine. Zbog ograničenih građevinskih aktivnosti u Belgiji, zemlje Beneluksa ostale su na nivou iz prethodne godine. Suprotno tome, tržišta koja su najozbiljnija pogođena zatvaranjem gradilišta – Ujedinjeno Kraljevstvo / Irska (-15,7%), Iberijski poluostrv (-10,9%), Italija (-8,3%) i Francuska (-6,9%) – i dalje su videla značajan pad neto prodaje prilagođene valuti nakon dvanaest meseci. Negativni uticaji pandemije COVID-19 nastavili su da se osećaju u regionima van Evrope – na Bliskom Istoku / Africi (-14,1%) i Dalekom Istoku / Pacifiku (-7,2%). Neto prodaja u Americi porasla je za 1,7%.

U proizvodnim oblastima, neto prodaja u lokalnim valutama porasla je za 2,3% u sistemima za kupatila i za 2,1% u sistemima za instalaciju i ispiranje, uz blagi pad od 0,8% u cevnim sistemima zbog slabijeg novog građevinarstva i projektnog poslovanja.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.