U anketi britanskih menadžera 2011. godine, upitane koliko osećaju samopouzdanja u svom profesionalnom radu, polovina žena je iskazalo da konstantno sumnja u kvalitet svojih performansi na poslu, dok je manje od trećine muškaraca iskazalo takve sumnje. Nedostatak samopouzdanja kod žena u poslovnom svetu dokumentovan je u mnogim sličnim istraživanjima. Na primer, muškarci četiri puta češće traže povišice nego što to čine žene i u proseku traže 30% veće iznose od žena. Studija američkog univerziteta Kornel je pokazala da muškarci u proseku precenjuju svoje sposobnosti i performanse, dok ih žene potcenjuju.

Ova razlika u samopouzdanju između polova, samo je jedna od važnih tema kojih su se dotakle žene liderke tokom panel diskusije o jačanju preduzetničkog duha u IT industriji i drugim tehnološkim oblastima. Druga bitna tema bila je i razlika u finansiranju kompanija čiji su osnivači muškarci i onih koje su osnovale žene. Prema jednoj od studija, samo 11% finansiranja za rani razvoj kompanija uloži se u kompanije osnovane od strane žena, dok u kasnijim fazama razvoja taj procenat pada na samo 5%.

Ovi podaci su dodatno alarmatni imajući u vidu da je još 2014. godine, konsultantska kuća Mekinzi pokazala da postoji značajna pozitivna veza između rodne ravnopravnosti u rukovodstvu kompanija i njihovih finansijskih pokazatelja uspeha. Po svim finansijskim pokazateljima, uspešnije su kompanije sa većim procentom žena u upravnim odborima i na liderskim pozicijama.

Tokom panel diskusije, održane virtuelno 8. marta, panelistkinje Maja Anđelković, viši stručnjak za privatni sektor Svetske banke, Marija Desivojević Cvetković, viša potpredsednica Delta Holdinga, Sanja Bogdanović Dinić, inženjerski lider u Kompaniji HTEC i Stefanija Lukić, osnivačica platforme za digitalno učenje „Štreber“, osvrnule su se na svoje putanje karijernog razvoja, na uzore i mentore koji su im pomogli da napreduju i podelile su sa učesnicima svoje savete kako da zadrže preduzetnički duh, bilo da rade u velikoj korporaciji ili da osnivaju sopstveno preduzeće.

Foto promo

Učesnici panela pitali su panelistkinje kako su uspele da izgrade samopouzdanje kada su aplicirale na prakse, poslove i više pozicije i kako to čine u svakodnevnoj poslovnoj komunikaciji kada iznose svoja mišljenja i nove ideje. Jednoglasni savet bio je – postavljanje malih dostižnih ciljeva i rast i učenje prilikom svakog, i najmanjeg, koraka u karijeri. Sve panelistkinje su naglasile veliku ulogu obrazovanja u građenju samopouzdanja i u poslovnom uspehu, ali su navele i konkretne primere načina na koje kompanije mogu da unaprede prostor za karijerni rast žena – kroz programe mentorstva, praksi za studentkinje, mera podrške za nove majke, podsticanje muškaraca da koriste deo odsustva u prvih godinu dana deteta i mnoge druge.

Tokom panela najavljen je i novi program akceleracije kompanija, koji će Svetska banka podržati u Srbiji, a koji će se sprovesti u saradnji sa Fondom za inovacionu delatnost. Sam program će imati za cilj da podrži veliki procenat kompanija koje su osnovale žene i to kroz finansijsku podršku, ali i intenzivni rad sa mentorima – poslovnim liderima iz celog sveta.

Kompanija HTEC, kao jedan od lidera u IT industriji u Srbiji i kao organizator panela, najavila je dalju podršku sličnim inicijativama koje imaju za cilj da osnaže žene i devojčice u ovom sektoru. Od oko 700 zaposlenih, u HTEC-u trenutno radi nešto preko 200 žena, što je iznad proseka za softversko inženjerstvo, koji po nekim procenama čini 14% žena.

Veća vidljivost uzora u vidu žena lidera u IT industriji, jedan je od mnogih preduslova da se devojčice odluče za studije u ovoj oblasti. Jučerašnji panel privukao je i veliki broj studentkinja koje su kroz interakciju sa panelistkinjama dobile mnoge korisne savete.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.