- MOL je nedavno započeo primenu svoje ažurirane Strategije 2030 + u segmentu Consumer Sevices
- Slovnaft, član MOL Grupe, kupuje 16 Lukoil servisnih stanica u Slovačkoj
- MOL kupuje kompaniju u okviru koje posluje lanac restorana Marché u Mađarskoj
MOL Group objavljuje preuzimanje 100% kompanije Normbenz Slovakia s.r.o. iz Normeston Group Ciprus Limited od strane kompanije Slovnaft (kupovinom udela u kompaniji) koje uključuje 16 Lukoil servisnih stanica u Slovačkoj. MOL je takođe zaključio ugovor sa Marché International AG za kupovinu kompanije u okviru koje u Mađarskoj posluje 9 restorana pod Marché brendom.
Pomenuti sporazumi u skladu su sa ažuriranom dugoročnom strategijom Grupe „SHAPE TOMMOROW” 2030+ koja je posebno usmerena na razvoj Consumer Services segmenta.
„Budući razvoj u segmentima hrane i pogodnosti, kao i širenje mreže deo su naše ažurirane Strategije i u skladu su sa našim ciljem da postanemo regionalni lider u maloprodaji goriva i pružanju usluga u skladu sa potrebama kupca. Da bismo to postigli, nove mogućnosti tražimo sa novom odlučnošću. Kupovina 16 Lukoil servisnih stanica u Slovačkoj otvara nam mogućnost da proširimo svoje prisustvo u zemlji i da predstavimo naš postojeći Fresh Corner koncept u okviru novih Slovnaft stanica. Pripajanje kompanije u okviru koje posluju Marché restorani u Mađarskoj otvara nove perspektive za MOL, zato što svoju gastro ponudu sada možemo podići na jedan novi nivo i svojim maloprodajnim uslugama dopreti do novih kupaca“, izjavio je Péter Ratatics, izvršni potpredsednik za Consumer Services MOL Grupe.
Akvizicija 100% kompanije Normbenz Slovakia s.r.o. uključuje 16 Lukoil maloprodajnih stanica u Slovačkoj koje se nalaze širom zemlje. Stanice predstavljaju dobru dopunu Slovnaft mreže, koja se trenutno sastoji od 254 servisne stanice. Mreža će i dalje raditi pod brendom Slovnaft. Namera Slovnaft je da nakon preuzimanja predstavi koncept Fresh Corner, sa vrhunskim gastro proizvodima i drugim uslugama koje se već nude u mreži Slovnaft. Ova transakcija podleže odobrenju konkurencije od strane Antimonopolske agencije Slovačke Republike („AMO“).
Sedam od ukupno devet restorana kompanije Marché International deo su MOL servisnih stanica više od 10 godina. Svežinom i konceptom „pripreme za minut“, restorani i njihovi zaposleni pružaju uslugu vrhunskog kvaliteta na evropskom tržištu. U prethodnim godinama MOL je stekao regionalno iskustvo i stručnost, što je rezultiralo time da kompanija sada može da upravlja restoranima kao delom sopstvenog poslovanja, sa namerom da ih uključi u koncept Fresh Corner. Akvizicija podleže odobrenju Mađarske agencije za zaštitu konkurencije („GVH“).
Fresh Corner Koncept pokrenut je 2015. godine, a kao rezultat toga, kupci koji su na putu mogu da pored usluga koje pruža servisna stanica uživaju u kvalitetnoj kafi, svežem hotdogu, sendvičima i pecivima. Lanac trenutno ima 955 prodajnih mesta, a koncept je u velikoj meri doprineo rekordnom rezultatu Consumer Service segmenta u 2020. godini – povećavajući EBITDA Grupe za 510 miliona dolara.