Iz kompanije Mars objašnjavaju aktivnosti usmerene na dobrobit i zdravlje zaposlenih

Nova realnost donela je korenite promene u radnom okruženju koje se umnogome odnose na brigu o zaposlenima, a među raznovrsnim programima posebno se istakao koncept Wellbeing Ambassadors (Ambasadori dobrobiti). U pitanju je globalni trend koji predstavlja inicijativu unutar kompanija, gde zaposleni jedni drugima na radnom mestu pomažu u poboljšanju kvaliteta života.

Ovaj pristup, koji se pokazao kao veoma efikasan za održavanje zadovoljstva zaposlenih i očuvanje njihove dobrobiti, sa posebnim osvrtom na značaj izbalansiranog načina života, podrazumeva pronalaženje i kreiranje čitave kombinacije aktivnosti. Od onih za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja, programa podrške, raznih edukacija do nekih zajedničkih aktivnosti za podizanje pozitivne energije u timu.

Kompanije koje posluju širom sveta, počele su da primenjuju trend i na lokalnom nivou, sa odličnim rezultatima u jačanju komunikacije između zaposlenih unutar organizacije. Kako ističu u kompaniji Mars, koncept Wellbeing Ambassadors je deo njihove višegodišnje prakse koja je usmerena na dobrobit i mentalno zdravlje zaposlenih, a pokazao se posebno delotvornim tokom pandemije.

„Jedna od prednosti rada od kuće koju su zaposleni prepoznali je ušteda vremena – više ne moraju da putuju od kuće do posla, već mogu posvetiti vreme svojim hobijima, fizičkoj aktivnosti ili jednostavno obezbediti sebi više sna. Istovremeno, česti video pozivi ih zamaraju, nedostaje im neformalna interakcija sa kolegama, suočavaju se sa nedostatkom motivacije, a neretko i sa poteškoćama u balansiranju privatnog i poslovnog života, uz tendenciju da rade duže nego što bi radili u kancelariji. Kada sve sagledamo, možemo da zaključimo da je neophodno kreirati integrisan pristup u održavanju zadovoljstva zaposlenih. Među mnogim aktivnostima koje već godinama usmeravamo ka zaposlenima u Marsu, program Wellbeing Ambassadors je izuzetno uspešno i dragoceno rešenje koje je tokom pandemije podstaklo entuzijazam i pokrenulo interesantne aktivnosti“, navodi Zorana Novaković, direktorka ljudskih resursa kompanije Mars za UBBAI region kom pripada Srbija, zajedno sa 14 drugih tržišta.

Iskustva lokalnih Ambasadora su dragocena, a Olga Bilić, Activation Executive, ističe da se svakodnevno trudi da provodi što više vremena napolju: „Izuzetno mi prija boravak na svežem vazduhu – često šetam ili praktikujem brzo hodanje, a ako mi vremenski uslovi to ne dozvoljavaju, vozim sobni bicikl. Takve aktivnosti zaista pozitivno utiču na um i telo, što nas je ispirisalo da treninge praktikujemo i online, a neki od najboljih primera su „Časovi Thai Chi-ja“ koji su nas učili o mentalnom i fizičkom balansu, kao i „My Fitness“ jutarnji online treninizi za podizanje energije. Zaposleni su se priključivali sa različitih lokacija, iz svog doma ili prirode, a reakcije na programe su bile odlične, i predstavljaju jednostavan i efikasan primer koji je podstakao pozitivnu energiju.“

Iz kompanije Mars dodatno objašnjavaju da je angažovanje Ambasadora zasnovano na dobroj volji zaposlenih, nezavisno od pozicije koju imaju u kompaniji, a temelji se na aktivnostima koji podstiču i poboljšavaju radno okruženje. Osnovno zaduženje Ambasadora je da svakog meseca posvete određeno vreme planiranju i organizovanju aktivnosti koje će inspirisati i pokrenuti druge zaposlene da učestvuju, i pružiti pozitivne efekte na njihovo mentalno i fizičko zdravlje.

Vuk Mijanovic, Distributor Manager Petcare, podelio je iskustvo svog tima: „Nastojimo da maksimalno koristimo nove tehnologije koje podržavaju rad na daljinu, i trudimo se da radni dan ili timske sastanke provedemo u prirodi. Nakon prošlogodišnjeg karantina, inicijativa „Time to Recharge“ nam je tokom leta, u uslovima ograničenih mogućnosti za putovanja, donela razmenu iskustava i kreativnost u otkrivanju potpuno novih i drugačijih lokacija za odmor, opuštanje, razonodu i „punjenje baterija“ u prirodi. Neizostavno je pomenuti i „Weekly walking challenge“ koji nas je podstakao da prikupljamo što više pređenih kilometara kroz šetnju ili trčanje, a svake nedelje smo isticali fantastične rezultate i rekorde koji su dostizali i preko 60km nedeljno.“

„Ambasadori transformišu kulturu organizacije, generišu održive promene i učvršćuju odnose zaposlenih“, ističe Zorana Novaković i dodaje da je Mars ovaj program predstavio na Balkanu i baltičkim zemljama u jesen 2018. godine, i od tada 25 aktivnih Ambasadora organizuju lokalne aktivnosti, što se pokazalo izuzetno značajnim tokom protekle godine. „Eksperimentisali smo na nekoliko načina – Ambasadori su organizovali onlajn časove joge, radionice pripreme ceđenih sokova, vodili jutarnje onlajn vežbanje, organizovali šetnje, ilii čak petomesečne izazove za brojanje koraka. Naše kolege iz Srbije i regiona čitaju bajke deci drugih kolega putem video poziva, i na taj način pružaju malo slobodnog vremena roditeljima. Misija Ambasadora je smanjenje stresa, edukacija kolega o raznim aspektima dobrog radnog i životnog okruženja, razmena iskustava, motivisanje za obavljanje fizičke aktivnosti, ili na primer deljenje recepata, kao i upravljanje energijom i osnaživanje kolega.“

„Energy for Life“ – jedan je od treninga koji su podučavali zaposlene kako da upravljaju energijom tokom dana, a Saša Miljanović, Market Finance Co-Pilot, objašnjava da su učili kako da balansiraju poslovne i privatne obaveze, pravilno rasporede svoju energiju i pronađu motivaciju. „Verujem da je ravnoteža ključna za mentalno zdravlje, stoga se trudim da uživam u prirodi i sportu sa decom i prijateljima, i pre svega nadomestim energiju nakon višečasovnog rada i sastanaka. Na isti način, u kompaniji smo želeli da kreiramo zajedničke aktivnosti koje će podstaći boravak u prirodi i smanjenje stresa, i da pronađemo radost u onome što nam je dostupno u vreme pandemije.“

U novonastaloj situaciji usled pandemije, koja je izuzetno uticala na modele poslovanja donevši mnoge izazove, ali i brojne inovacije koje ukazuju na prednosti ovakvog načina rada, programi za podršku, obrazovanje zaposlenih o mentalnom zdravlju, kao i spremnost i otvorenost za promene su neophodni za zadovoljstvo, uspeh i dobrobit čitave organizacije, zaključuju iz kompanije Mars.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.