Prema novom izveštaju kompanije Mastercard o tome koliko su evropske zemlje spremne da prihvate otvoreni bankarski ekosistem, skandinavske zemlje i Velika Britanija nalaze se u najboljim položaju da iskoriste prednosti ovog sistema.  

Otvoreno bankarstvo rapidno postaje svetski fenomen. Ono osnažuje potrošače i kompanije da preuzmu kontrolu nad svojim finansijskim podacima i finansijskom budućnošću, istovremeno stimulišući konkurenciju i inovacije među pružaocima finansijskih usluga. Izveštaj  „Indeks spremnosti za otvoreno bankarstvo: Budućnost otvorenog bankarstva u Evropi“ – pokazao je da su digitalni finansijski sistemi u skandinavskim zemljama i Britaniji u vrlo dobrom položaju da omoguće široku upotrebu ovog koncepta jer:

  • postoji širok pristup internetu među domaćinstvima –  95% u Danskoj, 98% u Norveškoj, 96% u Švedskoj i Velikoj Britaniji;
  • pametni telefoni imaju visok udeo u ukupnom broju pametnih uređaja –  88% u Danskoj, 95% u Norveškoj, 79% u Švedskoj i 83% u Velikoj Britaniji;
  • udeo stanovništva starosti od 14-76 godina koji koriste digitalno bankarstvo je visok – 91% u Danskoj, 95% u Norveškoj, 84% u Švedskoj i 88% u Velikoj Britaniji.

Džim Vadsvort, viši potpredsednik za otvoreno bankarstvo, Mastercard, rekao je: „Koristeći prednosti panevropskih inicijativa kao što je PSD2, sve evropske banke napreduju prema potpuno otvorenom bankarskom okruženju, ali jasno je da Velika Britanija i Skandinavci prednjače s velikom spremnošću potrošača i brojnim rešenjima koja su već zaživela. Širom kontinenta postoje različiti pristupi i kako bi se osiguralo da sva evropska tržišta mogu iskoristiti mogućnosti koje pruža otvoreno bankarstvo, potreban je veći stepen standardizacije. Mastercard Open Banking Connect platforma pruža univerzalnu vezu s funkcionalnostima otvorenog bankarstva finansijskih institucija, pružajući trećim stranama opseg, otpornost i brzinu.“

Bankarska rešenja koja su zaživela u Velikoj Britaniji daju klijentima mogućnost da na jednom ekranu vide stanje računa i transakcije drugih institucija, a tu su i aplikacije za upravljanje ličnim finansijama kao što su Cleo, Plum i Moneybox, koje pomažu ljudima da lakše upravljaju svojm budžetom, te da lakše štede. Početkom 2021. godine više od 3 miliona potrošača i kompanija u Velikoj Britaniji koristilo je proizvode otvorenog bankarstva za upravljanje svojim finansijama, pristup kreditima i plaćanja. Obimi plaćanja preko API-ja otvorenog bankarstva u Velikoj Britaniji povećali su se za više od 70% u periodu od četvrtog kvartala 2020. do prvog kvartala 2021. godine.

Skandinavske zemlje, takođe, su na dobrom putu kada je u pitanju otvoreno bankarstvo i spremnost potrošača na korišćenje takvih sistema, jer se Norveška može pohvaliti najvećom internet penetracijom sa 98% umreženih domaćinstava.

Takođe, izveštaj naglašava ključne razlike u pristupu zemalja otvorenom bankarstvu:

  • Francuska, Italija, Španija – otvoreno bankarstvo se koristi kao mehanizam za digitalnu transformaciju u domaćim platnim ekosistemima.
  • Nemačka – preduzima se kolaboracijski pristup za razvoj otvorenog bankarstva.
  • Danska, Norveška, Švedska – skandinavski modeli saradnje i inicijativa P27 uključuju otvoreno bankarstvo za uspostavljanje sistema koji funkcionišu na prekograničnom nivou.
  • Poljska, Mađarska – otvoreno bankarstvo se koristi kao mehanizam kako bi se preskočile ustaljene bankarske infrastrukture.

Generalno, celokupna slika širom Evrope je obećavajuća, a svih deset zemalja obuhvaćenih izveštajem napreduje u ključnim oblastima. Da biste pristupili celovitom Izveštaju o spremnosti za otvoreno bankarstvo, posetite: openbanking.mastercard.com/readinessindex i potražite detalje o registraciji na Mastercard webinar o spremnosti za otvoreno bankarstvo koji je zakazan za 12. jul.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.