(Beta) – Srpski turisti iz mesta Pefki na ostrvu Evija, na kome više dana traju požari, izmešteni su na vreme i niko nije bio životno ugrožen, a većina je odlučila da nastavi letovanje na nekom drugom mestu u Grčkoj, izjavio je danas direktor Nacionalne asocijacije turustičkih agencija Srbije (Juta) Aleksandar Seničić.
Seničić je za televiziju Prva rekao da su turisti iz Pefkija, kada se požar približio prvo bili izmešteni na trajekte samo sa najnužnijijim stvarima, a da su kasnije vraćeni ponovo u svoj smeštaj.
„Kada je shvaćeno da neće biti sigurni na tom mestu, onda je krenulo izmeštanje pre svega turista ali i lokalnog stanovništva. Svi su izmešteni na vreme i niko nije bio životno ugrožen“, rekao je Seničić i dodao da su neki od njih smešteni u drugo mesto na Eviji, a da je deo turista nastavio letovanje u solunuskoj regiji.
Senčić je dodao da turisti iz Srbije koji imaju uplaćene aranžmane za letovanje u Grčkoj mogu da krenu na put, jer mesta u kojima borave gosti iz Srbije u ovom trenutku nisu ugrožena požarima, ali je dodao da su turističke agencije dužne da obaveste putnike o promenama aranžmana.
„Trudićemo se da oni koji je trebalo da idu na Eviju, odu na druge destinacije“, kazao je Seničić i istakao da je bilo malo onih koji su zbog požara hteli da prekinu letovanje na Eviji i da se vrate u Srbiju, a uglavnom im je obezbedjen prevoz uz pomoć različitih turističkih agencija.
Prema njegovim rečima bilo je slučajeva da jedna ili dve porodice žele da se vrate, ali je nemoguće poslati autobus za troje ili petoro ljudi, pa su redovnim dolascima i polascima drugih agencija vraćeni bez dodatne naplate troška i potpuno besplatno.
On je dodao da je takav prekid letovanja „formalno-pravno jednostrani raskid ugovora“, jer je tim turistima agencija ponudila alternativni smeštaj, i da „nije moralno“ da se zbog prekida letovanja traži povraćaj novca od ljudi koji su u požaru sve izgubili.
Seničić je precizirao da je agencija, kada je elementarna nepogoda u pitanju, mogla bez većih zakonskih ograničenja da prekine odmor putnika i da organizuje njihovo vraćanje u zemlju, što agencije nisu učinile, već su ponudile nastavak letovanja na drugim lokacijama.
„Do 15 dana od momenta povratka mogu da podnesu reklamaciju ako nisu time zadovoljni, ali ne postoje uslovi za delimičan povraćaj novca za delimično iskorišćene aranžmane, jer je ponudjen alternativni smeštaj“, istakao je Seničić i dodao da nema informaciju da je „bilo ko bio oštećen“.