Omogućiti svima da ostvare finansijsku nezavisnost i prosperitet, bez obzira na poreklo, status, bogatstvo ili nacionalnost i istovremeno uticati na dalji razvoj društva u kom se posluje, bile su revolucionarne ideje u Beču 1819. godine kada je pripadnica radničke klase Mari Švarc otvorila svoju prvu štednu knjižicu i u Novom Sadu 45 godina kasnije, kada se po bankarske usluge više nije moralo u Beč ili Peštu. Stoga slobodno možemo da kažemo da Erste Banka u svojim korenima ima utisnut jasan pečat humanosti, odgovornog i održivog poslovanja. Jedino zajedničkim razvojem sa zajednicama za koje i u kojima poslujemo možemo menjati i učiniti svet boljim mestom za život. Za nas društveno odgovorno poslovanje predstavlja strateški okvir za upravljanje kompanijom, zasnovan na ulaganju u dugoročne i stabilne odnose sa svim ključnim zainteresovanim stranama, i na opredeljenju da aktivno doprinosimo razvoju i dobrobiti društva čiji smo neodvojivi deo. Prateći turbulentne promene tržišta, nove potrebe i želje klijenata, ali i savremene trendove komunikacije, menjamo se i mi. Modernizujemo i digitalizujemo poslovanje, ali ne zaboravljamo da su u tom procesu najvažniji ipak: ljudi. Verujemo u ljude koji veruju u sebe. Našim konceptom #verujusebe nastojimo da motivišemo, osnažimo i pokrenemo hrabre ljude sa dobrim idejama koji su spremni da menjaju pre svega svoj život, svoje okruženje, a time i svet nabolje.
Finansijsku pismenost smo prepoznali ne samo kao važnu temu već i kao veliki izazov današnjeg društva, ali i svoju odgovornost i obavezu. Upravo zato smo sistematski pristupili informisanju i edukaciji o finansijskim temama ne samo naših sadašnjih i potencijalnih klijenata već i najšire javnosti putem naše platforme #ErsteZnali. Kroz niz tekstova, radionica i interaktivnih sadržaja, želimo da pomognemo građanima da donose informisane finansijske odluke i na taj način poboljšaju kvalitet ne samo svog života, već i da zajedničkim snagama doprinesemo unapređenju društva kao celine, očuvanju životne sredine, rešavanju aktuelnih društvenih problema i da implementiramo poslovne prakse održivog razvoja.
Prošla godina je po mnogo čemu bila posebna, vrtoglavo je okrenula našu svakodnevicu i postavila nove prioritete. Svesni da su se i naši klijenti susreli sa brojnim poslovnim izazovima, promišljali smo o dodatnim načinima podrške i osnaživanja mikro, malih i socijalnih preduzeća. I ranije smo im pružali različite vidove promotivne podrške, ali smo u jeku pandemije otišli korak dalje i pripremili TV i onlajn kampanju da bismo ih osnažili i pomogli da ostanu vidljivi svojim klijentima i kupcima. Time smo im još jednom pokazali da verujemo u njih, kao što oni veruju u nas kao svog finansijskog partnera. Uspeli smo da im pomognemo da ispričaju i predstave vidljivije i glasnije svoje pozitivne i autentične priče. Sudeći po reakcijama javnosti, u tome smo i uspeli.
Već 13 godina o svemu što radimo, transparentno i sistematično izveštavamo javnost kroz naš izveštaj Banka to su ljudi. Zašto nam je ovo važno? Zato što želimo da pokažemo da svojom bankom upravljamo odgovorno, vodeći računa o zaposlenima, klijentima, dobavljačima, zajednici i životnoj sredini. Ono što je još važnije, nastojimo da verno prikažemo ne samo podatke o našem učinku već i sve one principe u kojima leži naša snaga, u pravom timskom duhu, zajedničkoj viziji koju posvećeno ostvarujemo i činjenici da smo uvek tu jedni za druge, za naše klijente i lokalnu zajednicu. Ciljevi održivog razvoja Ujedinjenih nacija koji predstavljaju jedinstven poziv na delovanje čitavom svetu radi iskorenjivanja siromaštva, zaštite životne sredine i obezbeđivanja prosperiteta za sve, čine okvir i za poslovanje Erste Banke. Ponosni smo što smo potpisnici ovakvog jednog globalnog sporazuma koji nas podstiče da stalno pronalazimo nove načine kako bismo najpre unapredili sebe, a zatim nesebično delili svoja znanja da učinimo svet boljim i humanijim mestom za život.