Sberbank Srbija aktivno pruža podršku razvoju domaće privrede i svakodnevno sarađuje sa velikim brojem preduzetnika, malih i srednjih preduzeća. Koliko ste zadovoljni dosadašnjim rezultatima te saradnje?

Sberbank Srbija je u proteklom periodu nastavila izuzetno aktivno i posvećeno da radi sa svim svojim klijentima, pružajući im mogućnost da uz našu podršku razvijaju svoje poslovanje.

Koliko je to bio dobar i odgovoran pristup najbolje govori činjenica da su naši poslovni i finansijski rezultati u prvih sedam meseci ove godine značajno premašili sva naša ranija očekivanja. Zahvaljujući povećanom poverenju novih i postojećih klijenata naša banka je samo do kraja jula ove godine, u odnosu na isti period tokom 2020, ostvarila čak 35 odsto bolji rezultat, i to samo u delu saradnje sa malim i srednjim preduzećima.

Uporedo sa tim, Sberbank Srbija je tokom 2021. godine nastavila sa odličnim isplatama investicionih kredita svojim korporativnim klijentima i naša aktiva je u delu saradnje sa korporativnim klijentima od početka godine do danas porasla za više od 15 odsto. U ovom istom segmentu, Sberbank je uspela da tokom drugog kvartala ostvari rast portfolija dokumentarnih proizvoda za oko 30 odsto u odnosu na drugi kvartal lane, ali i da zabeleži rast neto provizija za čak 77 procenata.

Ovo značajno povećanje govori o tome da su mnogi naši postojeći klijenti nastavili da razvijaju svoje poslovanje i da rade mnogo više, ali i da smo tokom proteklih meseci uspeli da uspostavimo saradnju sa mnogo velikih i novih kompanija koje posluju na našem tržištu.

Značajan doprinos ovim rezultatima su pružile i naše odlične isplate u okviru Garancijske šeme sa državom. Od početka ovog programa klijentima smo odobrili i isplatili kredite u vrednosti od preko 160 miliona evra, čime je tržišno učešće naše banke u ovom programu povećano na preko 7,6 odsto u iznosu, a čak oko 10 odsto kada je reč o broju isplaćenih kredita.

Nedavno ste imali veliku promo ponudu Sberbank keš kredita i kredita za refinansiranje. Koliko je interesovanje građana za takvu ponudu vaše banke i kakvi su vam planovi u segmentu kreditiranja i saradnje sa fizičkim licima u narednom periodu?

Interesovanje građana za sve kredite u našoj banci je izuzetno veliko i već dugi niz godina Sberbank Srbija je jedna od vodećih banaka kada je reč o isplati keš kredita, ali i svih namenskih kredita građanima.

Naša nedavna promo ponuda je zaista naišla na veliko interesovanje i možemo se pohvaliti da smo svojom brzom reakcijom i odličnim isplatama uspeli da izađemo u susret brojnim građanima i pomognemo im da jednostavno i na vreme realizuju svoje planove.

Rezultati koje smo ostvarili u tim isplatama su nam svakako omogućili da u segmentu poslovanja sa fizičkim licima i mikro klijentima, dostignemo ukupan iznos zdravih kredita u otplati od 500 miliona evra, ali i da značajno poboljšamo kvalitet tog portfolija.

Istovremeno sa značajnim rastom aktive u delu saradnje sa građanima i mikro klijentima, Sberbank Srbija je dostigla i iznos od preko 600 miliona evra štednje, što je novi rekordan iznos u resoru poslovanja sa stanovništvom. Rast depozita na najbolji način govori o tome koliko poverenja naša banka uživa kod svojih klijenata, kao i o tome kako klijenti ocenjuju naše poslovanje.

U periodu koji sledi, Sberbank će nastaviti da bude pouzdan i stabilan partner svim svojim klijentima, kao i da građanima omogućava da uz naše povoljne pozajmice unapređuju komfor svog života i realizuju brojne planove. Sredinom ovog meseca građanima ćemo predstavili našu novu, jesenju ponudu keš kredita i kredita za refinansiranje i siguran sam da će pogodnosti koje smo pripremili naići na odličan odziv svih klijenata.

Koje su ključne pogodnosti kredita na koje građani mogu da računaju u Sberbank Srbija?

Sve naše kredite odlikuju brojne povoljnosti i želja nam je da svakoga puta klijentima pružimo nešto novo. Već tradicionalno, kamatna stopa je kod svih naših kredita izuzetno atraktivna i niža od tržišnog proseka. Takođe, rokovi otplate su veoma fleksibilni i pružaju mogućnost građanima da na najbolji način prilagode otplatu kredita svojim mogućnostima.

Naša banka je značajan iskorak učinila upravo kada je reč o dostupnosti i podnošenju zahteva klijenata za neku od naših pozajmica. Zahvaljujući novim servisima koje smo razvili, građani danas sve poslove sa našom bankom mogu da završe online, odnosno bez dolaska u ekspozituru. To znači da zahtev za dobijanje željenog kredita mogu da nam dostave preko jednostavne forme na veb-sajtu, a ukoliko su već klijenti Sberbank Srbija čitavu proceduru oko dobijanja kredita i potpisivanja ugovora mogu da završe elektronski. Na taj način, sredstva za koja su podneli zahtev će se naći na njihovom računu za svega nekoliko minuta.

Istovremeno, u proteklom periodu smo i svoju stručnu i savetodavnu podršku klijentima dodatno unapredili, tačnije uz pomoć savremenog Chatbot-a koji je od kraja prošle godine aktivan na našem sajtu, svi građani danas mogu u realnom vremenu, 24/7 da dobiju pouzdan savet i preporuku, ali i jasne instrukcije u vezi sa korišćenjem različitih bankarskih usluga.

Ali to nije sve! U okviru brojnih projekata posvećenih digitalizaciji, Sberbank je danas jedna od tri domaće banke koje su prve uzele učešća u projektu „Moji podaci za banku“. U saradnji sa Vladom Srbije, Narodnom bankom Srbije, Kancelarijom za informacione tehnologije i Udruženjem banaka Srbije, naša banka je kroz ovaj projekat omogućila svim građanima da nam svoju dokumentaciju i podatke neophodne za dobijanje kredita ubuduće dostavljaju elektronski, tačnije u digitalnom formatu preko sajta eUprava. Za sve nas je to veliki iskorak, dok je za klijente ovo značajna pogodnost koja će im uštedeti mnogo vremena i omogućiti da željene pozajmice dobiju najbrže i najudobnije do sada.

Aktuelna pandemija virusa COVID-19 obeležila je i ovu godinu. Kako je to uticalo na vaše poslovanje?

Uslovi života i rada u toku pandemije virusa COVID-19 su za sve nas nova realnost i veliki izazov. Za nas u Sberbank Srbija bilo je izuzetno važno da se veoma brzo prilagodimo novim okolnostima, ali i da maksimalno zaštitimo sve zaposlene, klijente, partnere i naše porodice.

U veoma kratkom roku uspeli smo da reorganizujemo svoje celokupno poslovanje i da velikom broju koleginica i kolega omogućimo da počnu da rade od kuće.

Sve promene i novine koje smo uveli ni u jednom momentu se nisu negativno odrazile na saradnju sa klijentima. Naprotiv, sve naše filijale su nastavile da rade, a svi naši savetnici su nastavili da aktivno podržavaju i sarađuju sa klijentima.

Danas slobodno možemo reći da su prvi meseci pandemije bili uspešan stres-test za našu banku, ali da smo iz svega naučili mnogo korisnih stvari, koje ćemo iskoristiti da budemo još otporniji, efikasniji i bolji partner našim klijentima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.