TikTok je danas na svom blogu objavio da milijardu ljudi koristi njihovu platformu svakog meseca. To znači da na ovoj našoj planeti, otprilike jedan od sedam i po ljudi redovno gleda kratke video zapise sa plesom, duhovitim snimcima, savetima iz raznih oblasti, izazovima, pa čak i stvarnim obrazovnim sadržajima.
Facebook je saopštio kako je u junu imao 2,9 milijardi aktivnih korisnika mesečno, što je 7% više u odnosu na prethodnu godinu. Međutim TikTok raste neverovatnom brzinom, pa novi korisnički podaci beleže povećanje od 45% mesečno aktivnih korisnika od jula 2020., kada je imao 689 miliona korisnika. Osim toga, ovog jula, TikTok je postala prva aplikacija koja nije Facebook, a koja je dostigla 3 milijarde globalnih preuzimanja.
Domaće kompanije na Tik Toku
Jedna od domaćih kompanija koja je na vreme prepoznala značaj i potencijal ove mreže jeste Neoplanta, koja iz meseca u mesec beleži izvanredne rezultate na svoja dva brend profila Neoplanta Delikates i Pipi i Gudi, kao i značajno povećanje broja pratilaca:
- Profil @neoplantadelikates otvoren je u februaru ove godine i do sada ima 119.400 pratilaca, 2,1M lajkova, a #neoplanta ima 67,3M pregleda.
- Profil @pipigudi.official otvoren je u avgustu prošle godine i do sada ima 116.400 pratilaca, 2,2M lajkova, a #pipigudi ima 55,4M pregleda.
Brendovi Neoplanta delikates i Pipi i Gudi su na vreme prepoznali potencijal Tik Toka i počeli da daju svom sadržaju veću vrednost, kako bi ih algoritam i publika prepoznali kao vredne njihovog vremena i pažnje. Ono što znamo da će da se desi, jeste da će biti sve teže i teže probiti se na tzv. #ForYou page, nevezano za to da li je u pitanju Tik Tok, Reels, Shorts ili bilo koji drugi short video format – jer će influenseri, brendovi, ljudi itd. praviti sve više contenta.
Ko nije već neko vreme na Tik Toku, biće mu veoma teško da pridobije pažnju target grupe u budućnosti.
Šta donosi Tik Tok kompanijama?
Ono što Tik Tok profili donose kompanijama je svakako Brand awareness, jer se zanimljivi sadržaji dele po mrežama i doprinose interesovanju postojećih, ali i potencijanih potrošača/klijenata. Svaka komunikacija sa potrošačima/klijentima, svaki lajk ili komentar, doprinosi unapređenju poslovanja, jer menadžment osluškuje raspoloženje pratilaca na profilima. Da li će neki brend postati uspešan, zavisi isključivo od odluke da sadržaj na profilima bude zanimljiv ili edukativan.
#Hashtagovi su posebno važni u komunikaciji, jer se sadržaj koji pratioce zanima, lako može preko njih i pronaći. Ukoliko imate i dobru saradnju sa nekim od influensera, značajno ćete povećati i engagement. Ne treba zaboraviti i na impresije koje dobijate, a koje su neobično važne za povećanje brand awarenessa, jer vaš sadržaj dolazi do potencijalnih kupaca/korisnika usluga i kada to nisu tražili. U svakom slučaju, nema razloga da vaš brend ne bude na mrežama. Iskoristite ih pametno i gledajte kako vam poslovanje raste. Srećno!