Zahvaljujući odličnoj aerodinamici kao i visoko efikasnim novim motorima i menjačima, nova generacija Opel Astre postavlja standarde za efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova. U poređenju sa prethodnim modelom, emisija CO2 je smanjena za do 19 procenata, što Astru stavlja na vrh klase kompaktnih automobila. Trenutna generacija Astre ušla je u novu eru na svojoj premijeri i bila je izabrana za Evropski automobil godine 2016. Sa značajnim smanjenjem težine (200 kilograma lakša od prethodnika) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa, Astra je postavila lestvicu visoko. Opel nastavlja da prati ovu strategiju sa ultra modernom novom generacijom visoko efikasnih i lakih benzinskih i dizel agregata. Trocilindarske 1,2-1,5 pogonske jedinice razvijaju od 77kW (105 ks) do 107kW (145 ks), i na taj način čine kako Astru sa pet vrata tako i Sports Tourer pravim šampionima niske potrošnje  goriva i emisije CO2 (NEDC potrošnja goriva: grad 6,1-4,5 l/100 km, otvoreni put 4,0-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP kombinovano: 5,9-4,4 l/100km 139-117 g/km CO2; preliminarni podaci). Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje vibracije. Bazne pogonske jedinice već imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina je dostupan kao opcija.

Precizan razvoj u vazdušnom tunelu je takođe značajno doprineo smanjenju u potrošnji goriva i emisiji CO2. Kao rezultat, nova Astra je jedan od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila na tržištu. 

Sa 0.25 Cd, Sports Tourer pripada karavanima sa najnižim koeficijentom otpora vazduha na svetu, dok je verzija sa petoro vrata lider u hečbek klasi sa koeficijentom od 0.26 Cd.

Ova aerodinamička svojstva su postignuta brojnim merama, uključujući zatvaranje protoka vazduha, poklopac motora i ramena zadnje osovine koja su u obliku deflektora. Gornji i donji delovi nove rešetke hladnjaka kod Astre se automatski otvaraju i zatvaraju nezavisno jedan od drugog, što dodatno poboljšava protok vazduha. Optimizacija podvozja je poboljšala koeficijent otpora vazduha smanjujući turbulencije. 

Dinamika šasije Astre je još više unapređena. Novi amortizeri uvećavaju komfor. Opciona sportska šasija ima čvršće oslanjanje, preciznije upravljanje i Watts link zadnje vešanje.

,,Fokusirali smo se na smanjenje potrošnje goriva i emisija štetnih gasova tokom razvoja nove Astre’’, rekao je Kristian Miler (Christian Müller), direktor inženjeringa. ,,Zahvaljujući izvrsnoj aerodinamici kao i motorima i menjačima nove generacije, smanjili smo emisiju CO2 za do 19 procenata. Ovo je veliki korak ka benefitu za naše kupce, koji će takođe profitirati sa nižim troškovima održavanja. Sve ovo stavlja novu Astru na vrh u svojoj klasi.’’

Zahvaljujući vrhunskim tehnologijama za smanjenje emisija štetnih gasova kao što su Filter benzinskih čestica (GPF) i Selektivna katalitička redukcija (SCR) kod dizela, sve pogonske jedinice Astre već ispunjavaju Euro 6d standarde emisije. Potpuno aluminijumski dizel i benzinski agregati su opremljeni sa stop/start tehnologijom koja štedi gorivo već u osnovnom paketu opreme.

 Nova Opel Astra, koja će biti dostupna za porudžbine već za nekoliko nedelja, ne hvali se samo vrhunskom aerodinamikom i tehnologijom agregata. Uz to donosi i mnoge druge vrhunske tehnologije, od nove prednje i zadnje kamere do digitalnog brzinomera i nove generacije infozabavnog sistema. E-Call poziv hitnim službama je takođe tu. Bežični punjač u centralnoj konzoli za pametne telefone je opciono dostupan.

Prednji deo Astre je impresivan sa rešetkom u 3D izgledu. I dok se enterijer transformiše u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom, za Astrom sa opcionim paketom crne boje visokog sjaja se okreću ljudi na ulici.

Šampioni efikasnosti: do 19 procenata manja emisija CO2

Novi turbopunjeni bezinski i dizel agregati, koji su ekonomični koliko su i živahni, najviše su odgovorni za vrhunsku efikasnost. Nisku potrošnju i emisiju CO2 pored njih obezbeđuju i  moderni šestostepeni manuelni menjači, sedmostepena kontinuirano varijabilna transmisija (CVT) i – po prvi put u Opelu – novi devetostepeni automatik.

Kompaktne, trocilindarske, benzinske jedinice su dostupne sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa snagom koja se kreće od 81kW (110 ks) do 107kW (145 ks) i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 njutn-metara, postižu izvanrednu ravnotežu između performansi i efikasnosti (NEDC1 potrošnja goriva: grad 6,1-5,4 l/100 km, otvoreni put 4,0-3,8 l/100 km, kombinovana vožnja 4,8-4,4 l/100 km, 110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinovano: 5,9-5,2, 136-120 g/km CO2; preliminarni podaci). Astra 1,2 je kombinovana sa šestostepenim manuelnim menjačem dok je Astra 1,4 dostupna ekskluzivno sa novom sedmostepenom kontinuirano varijabilnom transmisijom (CVT). Sa CVT-om, vozači Astre mogu da uživaju u praktičnosti automatske promene brzina ili da ih sami menjaju.  

Integracija vodeno hlađene izduvne grane u glavu motora doprinosi bržem zagrevanju motora, što smanjuje emisiju štetnih gasova nakon hladnog starta.

U poređenju sa prethodnim modelom, potrošnja goriva i emisije CO2 je kod Astre smanjena za više od 5 procenata za motor sa 81kW (110 ks), oko 19 procenata za 96kW (130 ks) i više od 15 procenata kod 107kW (145 ks).

Tipično za Opel je odličan odziv na pritisak pedale gasa za benzinske motore – pri 1.500 obrtaja u minuti, 90 procenata maksimalnog obrtnog momenta je već dostupno u roku od 1.5 sekundi od maksimalnog pritiska na pedalu gasa.

Visoka efikasnost: manje od 100 g/km CO2 od nove Astre turbo-dizel

Astrini 1,5-litarski, četvorocilindarski dizel agregati nude 77kW (105 ks) i 89kW (122 ks), kao i od 260 do 300 Nm obrtnog momenta (NEDC1 potrošnja goriva : grad 5,5-4,5 l/100 km, otvoreni put 3,7-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 4,3-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinovano: 5,3-4,4, 139-117 g/km CO2; preliminarni podaci). Common-rail sistem ubrzigavanja radi do 2.000 bara.

U poređenju sa prethodnim modelom, potrošnja goriva i emisija kod dizela u Astri je smanjena za do 17 procenata kod 77kW (105 ks) i oko 10 procenata kod 90kW (122 ks).

Umesto preciznog, šestostepenog manuelnog menjača, najsnažniji dizel je opciono dostupan sa neprimetnim promenama brzina novog devetostepenog automatskog menjača, koji svoj debi u Opelu ima u Astri.

Dizel motori imaju elektronski aktiviran turbo punjač sa lopaticama varijabilne geometrije (VGT), i slično kao kod benzinskih agregata, kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku motora za dodatnu uglađenost. Pored toga, izduvna grana je takođe integrisana u glavu motora. 

Optimalno naknadno tretiranje izduvnih gasova Astre 1,5 dizel obezbeđuje sistem smanjenja emisije koji obuhvata Pasivni katalizator oksidacije, AdBlue ubrizgavanje, SCR katalizator i Filter dizelskih čestica (DPF).

U potpunosti digitalna: nova prednja i zadnja kamera, digitalni brzinometar

Opel Astra već nudi široku gamu najmodernijih tehnologija i sistema asistencije kojima nema premca u ovoj klasi vozila – prvo i najbitnije inteligentna IntelliLux matrix LED® svetla bez odsjaja. Široka ponuda takođe obuhvata sisteme kao što su adaptivni tempomat, obaveštenje o distanci od vozila ispred, upozorenje na čeoni sudar sa sistemom automatskog kočenja u slučaju nužde, prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistencija za održavanje vozila u saobraćajnoj traci, samo da nabrojimo nekoliko. Pored toga dostupna su i AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) sertifikovana ergonomska sedišta sa ventilacijom i funkcijom masaže. Astra je uzgred i visoko digitalizovana sa novom opcionom najmodernijom prednjom kamerom kao i sa kamerom za pogled unazad.  

Nova prednja kamera je manja, ali i snažnija nego pre zahvaljujući bržem procesoru. Sada ne samo da prepoznaje vozila, već i pešake – bitan bezbednosni bonus. Pored toga,  uz pomoć kamere visoke rezolucije, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova sada može da obradi još više saobraćajnih znakova i da ih prikaže kao simbole na ekranu. Digitalna kamera za pogled unazad koja je dostupna zajedno sa novim Multimedia Navi Pro infozabavnim sistemom je takođe snažnija. Pogled na saobraćaj iza vozila na monitoru je jasniji i precizniji; kontrasti su bolje vidljivi u mraku.

Kupci Astre uživaju u vrhunskoj povezanosti sa Apple CarPlay i Anroid Auto kompatibilnim sistemima Multimedia Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. Oni pripadaju najnovijoj generaciji infozabavnih sistema – pametniji, brži i intuitivniji. Na vrhu ponude se nalazi Multimedia Navi Pro – kao i u perjanici Opel Insignia – i ima osmoinčni ekran u boji osetljiv na dodir kojim se takođe može upravljati putem glasovnih komandi. Povezani servisi navigacije sa informacijama o saobraćaju uživo i nadogradnjom mapi putem interneta čine putovanje još komfornijim. Sam ekran navigacije se prikazuje sa redizajniranim simbolima u svežijem, modernijem izgledu. Isto važi i za instrument tablu: vozači nove Opel Astre su prvi koji će imati digitalni brzinomer.

Opciono dostupna je E-Call funkcija poziva u slučaju nužde. Ukoliko je potrebno, pomoć je udaljena samo nekoliko sekundi pritiskom crvenog tastera. Ako se aktiviraju zatezači pojaseva ili vazdušni jastuci, sistem automatski poziva pomoć.

Uživanje u vožnji: bežično punjenje i bose zvučni sistem

Komfor je vrhunski prioritet u novoj Astri. Praktična mogućnost kada putujete: kompatibilni pametni telefoni mogu da se pune putem elektromagnetne indukcije uz opciju bežičnog punjenja. Sve što treba da uradite je da ubacite vaš pametni telefon u otvor unutar centralne konzole – prazna baterija je stvar prošlosti.

Nova Astra se pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim bose zvučnim sistemom.  Ukupno sedam zvučnika uključujući i RichBass sabvufer koji se nalazi ispod prtljažnika i omogućuje vrhunsko uživanje u slušanju muzike. Vozač i putnici su okruženi bogatim zvukom – bez obzira na to gde se nalaze u vozilu. Pored toga, putem digitalnog pojačala može se emitovati do osam različitih profila zvuka – u zavisnosti od ukusa i želja ljubitelja muzike.  

Poslednje, ali ne i najmanje bitno, nova Astra predstavlja još jednu funkciju koja doprinosi komforu i čini vožnju u zimskim uslovima prijatnijom i bezbednijom: grejanje vetrobranskog stakla. Skoro nevidljive žice u vetrobranskom staklu omogućavaju da vozači Astre imaju vrlo brzo jasan pogled na put tokom ledenih dana i obezbeđuju da se vetrobransko staklo ne zamagljuje.


Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.