Pored tradicionalnih boja jeseni, oktobar je svake godine obojen u roze. To je zvanična boja Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke još otkako je početkom devedesetih godina Amerikanka Šarlot Hejli delila ružičaste trake da skrene pažnju na heroine ove borbe. Ovih dana nose ih muškarci i žene širom sveta kao znak podrške obolelima i radi podizanja svesti o važnosti blagovremenog otkrivanja najčešćeg malignog tumora kod žena.
U užurbanom tempu života danas svi imamo previše obaveza, i često nemamo vremena za ono što je najvažnije. Grand kafa je baš zato svojom kampanjom „Hajde da imamo vremena“ kreirala svojevrsni podsetnik svima nama da treba da nađemo vremena za ono što je zaista važno – za svoje najmilije, za zagrljaj, osmeh, ljubav, druženje, za zajedničku šoljicu kafe… A sigurno najvažnije od svega jeste da imamo vremena za brigu o svom zdravlju.
Kako bi ohrabrila žene da pronađu vreme za mamografiju kao najvažniju „sliku“ u godini, Grand kafa je započela edukativnu kampanju pod nazivom „Hajde da imamo vremena za pregled“, koja obuhvata i besplatnu mamografiju. Svi termini za besplatne preglede su zakazani u rekordnom roku, a do kraja akcije će biti pregledano više od 1400 žena!
Rak dojke je vodeći maligni tumor kod žena u Srbiji od koga svake godine 4.000 žena oboli a 1.600 izgubi život. Jedna od osam žena tokom svog života oboli od ove bolesti. U odnosu na prethodni period, zabeležen je porast stope obolevanja posle 40. godine, a najviša je u uzrastima od 60-74 godine života. Vežbanje i pravilna ishrana, pored izbegavanja cigareta i alkohola, važan su deo prevencije, ali najvažniji su redovni samopregledi i godišnji preventivni pregled ultrazvukom, a posle 45. godine i mamografom. Svaki mesec je pravi mesec za snimak koji vam može spasiti život, a ako ga niste napravile u proteklih godinu dana, pronađite vreme za to baš ovog oktobra.
Oktobar je ujedinio žene širom sveta i pre nego što se pojavila roze traka. Američko društvo za kancer proglasilo ga je Mesecom podizanja svesti o raku dojke 1985. godine sa ciljem da podstakne žene na redovne preglede. Vetar u leđa celoj kampanji dala je nekadašnja prva dama Beti Ford, koja se desetak godina ranije i sama lečila od ove bolesti i nije se ustručavala da otvoreno priča o temi koja je do tada za mnoge bila tabu.
Srbija se svake godne pridružuje globalnoj kampanji ružičastog oktobra. Budući da još uvek nisu otkriveni ili do kraja razjašnjeni svi uzroci nastanka raka dojke, dijagnoza u ranoj fazi je za sada jedina efikasna strategija, jer kada se tumor otkrije na vreme devet od deset žena može da se izleči.
No, ženama su često svi drugi važniji od njih samih, te će ponekad staviti sopstveno zdravlje u drugi plan, posebno ako im „ništa ne fali“. Grand kafa im ovom kampanjom poručuje da u brzom tempu života ne zaborave stvari koje su zaista važne, jer brigom o sebi čine dobro i onima koje vole.
Beti Ford je na mamografiju otišla slučajno, da pravi društvo prijateljici i to joj je spasilo život. Živela je 93 godine, još skoro četiri decenije nakon postavljanja dijagnoze.
Rana dijagnostika je važna, i zato bi trebalo da svih 365 dana u godini, svakog minuta, imate vremena za sebe i vodite računa o svom zdravlju, kroz prevenciju i preventivne preglede. To je i preduslov za kvalitetniji život, jer samo tako vodite računa o sebi i svima koji vas vole i koje volite.