Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji?
Stanje na tržištu marketinških komunikacija je prilično stabilno poslednjih nekoliko godina. Došli smo u fazu kada je više prostora ostavljeno velikim kompanijama, snažnim brendovima i važnim porukama u pravcu aktuelnih društvenih pitanja. Brzo smo se kao struka adaptirali na nove kanale komunikacije, nove načine prodaje i plasiranja proizvoda i usluga. Iako u korak sa trendom i blisko uz zahtevnog potrošača današnjice, imamo još mnogo prostora da razumemo kompletan komercijalni kontekst i krajnji rezultat koji marketing kampanja treba da donese.
Koliko je važna lokalizacija komunikacije brendova i prilagođavanje lokalnim navikama, potrebama i kulturi potrošača?
Raditi na brendovima i projektima, kako volim da kažem od Estonije do Albanije, vrlo je izazovan, ali posao snova svakog marketing i komunikacijskog stručnjaka. Prvo je veoma važno imati dobar odnos, poverenje i razumevanje lokalnih timova sa kojima radim. Što više poznajem zaposlene, to više razumem lokalnog potrošača određene zemlje. Jaki brendovi mogu da se rađaju, žive i rastu vođeni globalnim programima velikih kompanija, do jednog trenutka. A izuzetne brendove odvaja od običnih upravo lokalizacija i direktno obraćanje lokalnom potrošaču. Istakla bih i važnost maloprodajnog okruženja koje se dosta razlikuje od zemlje do zemlje i samim tim utiče na naš pristup i adaptaciju ka kupcu koji krajnju odluku donosi u samom prodajnom objektu.
Koje karakteristike danas ima jedan uspešan FMCG brend?
Brend koji ima svrhu i širinu portfolija koji zadovoljava osnovne potrebe i prilike konzumacije od strane potrošača jeste jak FMCG brend. S obzirom na to da je današnji potrošač zainteresovan da proba različite opcije i nije retko da prelazi sa brenda na brend, sve veću ulogu igra dostupnost i vidljivost na mestu prodaje.
Kako brend s vremenom postaje lovemark?
Najteže u našem poslu je stvoriti emociju koja se vezuje za brend i upravo tada on postaje lovemark. Čini mi se da je nekako lakše bilo ranije, kada su izbori bili manji iako smo svedoci da neki od tih brendova i danas traju.
Često se pitamo kako da kreiramo nešto što tera ljude da se osećaju inspirisano, da se smeju ili zaplaču. Glavna razlika između emocije i razloga zašto nešto kupiti, jeste to što emocija vodi ka momentalnoj akciji, dok razlog vodi do razmišljanja i zaključivanja.
Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Ostaviti trag na tržištu je teško, ali nije nemoguće: doneti promenu, inovirati, biti hrabar i brz, ne prestati kada je teško, preokrenuti neki trend, ulagati u ljude i stvarno verovati u ono za šta se zalažeš.
U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Kada me je koleginica nominovala, nisam razmišljala o značaju Mark Awards priznanja za mene lično. Sada kada je došlo, potvrda mi je za tri značajne stvari. Prvo, da kolege iz drugih kompanija i agencija prepoznaju moj rad, i to ne samo u toku 2020. godine. Drugo, ovo priznanje znači da imam odličan tim koji me prati ali i vraća na pravi put i gradi dalje moje misli kada je to potrebno. Treće, znači da radim u pravoj kompaniji, PepsiCo, koja mi je dala prostor da pokažem šta mogu. I na kraju, stiže u pravo vreme na vrhuncu moje karijere. Želim da Mark Awards dugo potraje, i da u budućnosti stavlja krunu mnogim vrednim, mladim, novim talentima koji stižu.