Kako biste ocenili tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Kada želite da napravite iskorak i cilj vam je da osvojite više od tržišne niše, tržište marketinških komunikacija Srbije može biti pravi izazov. Marketingaši sa ovih prostora oduvek žele da pokažu kreativnost i inovativnost a onda nas obaveza isporuke velikih brojki kroz mainstream inicijative prilagođene ukusu većine potrošača, vrati na konzervativnije izbore.
Ipak, drago mi je što radim u kompaniji koja može i hoće da podrži hrabrije iskorake i preduzima sve što je potrebno da to i ostvari. U proteklom periodu, mnogo je investirano u unapređivanje proizvodne opreme, a jaka baza snažnih i voljenih brendova nam daje mogućnost da nekim novim potezima pomerimo granice i pokrenemo tržište napred.
Da li nas je koronavirus vratio nekoliko koraka unazad ili nas je bacio dve-tri godine unapred?
Pandemija izazvana virusom COVID-19 zasigurno je imala veliki uticaj na život potrošača, promene načina rada a samim tim i na poslovanje kompanija. Izbacila nas je iz poslovne „zone komfora“ i primorala da stvorimo novu fleksibilnost kako bismo se prilagođavali novoj realnosti. U Atlantic Štarku, pandemija se preklopila sa periodom pokretanja velikih internih promena u organizaciji, portfoliju, brendovima… bilo je puno izazova, ali uspeli smo da ostvarimo sjajne rezultate sa ključnim brendovima, u međuvremenu, radili smo na osnaživanju ostatka portfolija i sada idemo dalje. Sledeće godine Štark slavi 100 godina postojanja i namera je da pokažemo da spremno idemo u novih 100!
Na koji način je COVID-19 kriza uticala na brendove? Da li su se upravo tokom krize na tržištu istakli brendovi – superheroji?
Pandemija je imala svoje uspone i padove, ali od početka je karakteriše to da više vremena provodimo kod kuće, a samim tim i više uživamo u slanim i slatkim grickalicama. Naši proizvodi su prepoznali tu priliku i reagovali promenama ponude i komunikacije. Istakli smo veća pakovanja kod Bananice i barova, napravili Smoki mikseve za uzbudljivije grickanje i online druženje, Menaž je upotpunio ponudu inovativnim čokoladnim dugmićima, osvežili smo Štark piškote i ostale proizvode za pripremu deserta i na kraju unapredili portfolio čokolada Najlepše želje jer je užitak vrhunski tek kada u njemu ima puno čokolade. Ove brze reakcije na signale sa tržišta doprinele su da naši brendovi zadrže posebno mesto u domovima potrošača, a to što nismo stali ni sa komunikacijom nego smo i na tom planu uvodili unapređenja i promene, zadržalo je Štark brendove u njihovim srcima.
Da li će potrošači nakon krize više ceniti brendove koji su bili uz njih sve vreme?
Smatram da hoće. Brend koji ne napušta svoje potrošače kada je teško, koji u takvim situacijama traži način da im dodatno ugodi, jeste brend koji potrošači zbog toga još više vole. Veliko je zadovoljstvo biti deo kompanije koja je čitav vek bila jedan od pionira kada je reč o prilagođavanju novim trendovima i potrebama potrošača. Upravo zbog toga, potrošači vole Štark brendove a mi već spremamo novitete zbog kojih će ih voleti i u narednih 100 godina.
Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Za mene to znači stvoriti proizvod ili uslugu koji potrošačima upotpunjuju život. Potrošači novog doba su izuzetno zahtevni, imajući u vidu da su konstantno „online“ i izloženi velikom broju atraktivnih sadržaja sa vrlo malo vremena za njihovo razumevanje. Upravo iz tog razloga smatram da je ključ u spoznaji novonastalih potreba i pomeranju granica kroz pružanje jednostavnih odgovora na njih.
U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Veoma sam ponosna na Mark Awards priznanje i pripisujem ga celom svom timu. Ovo priznanje je potvrda da su promene na kojima smo dugo i vredno radili postale vidljive i prepoznate kao pozitivne i pokretačke za celo tržište.