Porodice našeg vremena uglavnom mogu sebi da obezbede dva televizora u kući. To donosi veću mogućnost izbora i često je ključ za mir u kući u večernjim časovima.

Savremena preduzeća su nekada imala dva ili više televizora. Sada moraju da žive sa jednim. Resursi za poslovanje su znatno redukovani – manje je novca, ali i manje ljudi koji treba da obave posao. Sa druge strane su poslovni planovi iz godine u godinu sve veći. Uporedo sa smanjivanjem resursa, usložnjavaju se procedure i pojačava kontrola.

Matrična organizaciona struktura, koja zaposlene grupiše po funkcijama, godinama unazad u uslovima rasta tržišta i prodaje davala je dobre rezultate. U uslovima globalne krize se u organizacije uvlači strah zbog nedostatka resursa i neizvesnosti. Ponekad je odgovor na krizu povlačenje zaposlenog ili cele funkcije duboko u pećinu svoje uloge, kao što se tenzija u kući rešava tako što svako gleda svoj TV program. Osoba A, koja radi u Beogradu, šalje mesečni izveštaj osobi B, svom nadređenom u Madridu, koji taj izveštaj u dorađenom obliku distribuira u organizaciji. Osoba C sedi u kancelariji do osobe A i taj izveštaj, koji mu je neophodan za rad, dobija od osobe B, iz Madrida, nakon nekoliko nedelja.

Kako da se dogovorimo oko gledanja jednog televizora?

Možda za početak treba da se vratimo osnovama i postavimo pitanje odakle nam dolazi plata? Odgovor je kristalno jasan – kupac/klijent uplati novac na račun firme. Iz tog pogleda proizilazi fokus organizacije. Uloga lidera je neprocenjiva u takvim momentima. Lider okuplja tim, komunicira kontekst dešavanja i otvara diskusiju. Bitno je da postoji međusobno poverenje učesnika i vera u zajednički pravac kretanja. Nedirektivan stil upravljanja podrazumeva da nema unapred pripremljenih odgovora. Odluka o narednim koracima dolazi iz dijaloga. Tim veruje u proces, nešto će se desiti, možda će biti iznenađeni do čega su došli zajedno. Najvažnije, upravljački tim će tu novu energiju stvaranja preneti na celu organizaciju.

Nekada su se u izazovnim vremenima ljudi okupljali da bi donosili bitne odluke. Motiv okupljanja oko jednog televizora u današnjim organizacijama je isti ali je način upravljanja promenjen. Lider nije pater ili mater familias koji određuje šta će da se gleda na jedinom televizoru u organizaciji. Upravljački tim zajedno i zdravorazumski donosi odluku o fokusiranju i prioritetima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.