Ukoliko ste previše zauzeti (ili lenji) da rezervišete mesto u restoranu, za to postoji bot. Gugl Duplex koristi veštačku inteligenciju da pozove restoran i rezerviše sto, a da pritom zvuči ljudski. To je zato što, uglavnom, taj zadatak i obavljaju ljudi, prema rečima dvoje Tajmsovih reportera koji su testirali Duplex nekoliko dana. Od četiri uspešne rezervacije, tri su obavili ljudi koji rade u kol-centru umesto botova.
Nedostaci veštačke inteligencije su dobro poznati. Iako Fejsbuk tvrdi da uz pomoć nje može da prepozna i ukloni toksični sadržaj, kompanija svejedno zapošljava hiljade ljudi da to rade. Roboti pomažu funkcionisanje Amazonovih skladišta, ali paketima se bavi i na stotine ljudi.
“Postoje tri stvari koje su važne u interakciji veštačke inteligencije i ljudi: kontekst, kontekst i kontekst”, kaže Džeri Kaplan, autor knjige Humans Need Not Apply: A Guide to Wealth and Work in the Age of Artificial Intelligence. “Mašine su veoma dobre u detaljima, ali užasno loše kada je reč o kontekstu.”
Mikela Sosa, poznatija kao Lil Mikela, prošlog meseca se našla u reklami za Calvin Klein i na prvi pogled ona ima sve: odeću, lepu frizuru, brazilsko-špansko poreklo i divne prijatelje.
Ali Lil Mikela, koju na Instagramu prati 1,6 miliona ljudi, nije stvarna osoba. Ona je kompjuterski konstruisan lik koji se danas naziva virtuelnim influenserom.
“Zašto biste zaposlili poznatu ličnost, supermodel ili čak influensera da reklamira vaš proizvod kada možete da stvorite sebi idealnog brend ambasadora po meri?”, napisala je Tifani Hsu u Tajmsu.
Influenseri moraju da budu lepi i da usreće sponzore; virtuelnim influenserima nikada nije potreban slobodan dan.
© 2019 The New York Times
Ceo tekst pročitajte u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku koji svi čitaoci kao poklon dobijaju uz novi broj Nedeljnika koji je na kioscima od četvrtka, 11 juna.