Pored svih izazova koje je donela kovid kriza, najveća vinarija jugozapadne Evrope „Tikveš“ nastavila je da investira. Za 2022. godinu najavljuju nova ulaganja u održive projekte kojima će se približiti na korak do željenog statusa prve zelene vinarije u regionu. Za predsednika UO Tikveš Svetozara Janevskog, jednog od najistaknutijih lidera regiona u poslovanju, poruka je da su u ovim kriznim vremenima uspešni oni koji se brzo prilagođavaju promenama, transformišu način na koji rade i nastave da ulažu u razvoj.

Koji su faktori imali ključnu ulogu u dosadašnjem uspehu „Tikveša“?

Dosadašnji uspeh vinarije „Tikveš“ rezultat je mnogo faktora, ali mislim da je suština svih naših uspeha i izbora pravog puta da budemo najbolji i svega što iz tog izbora proizilazi, a to su ljudi i njihovo visoko znanje, energija, srce i strast za radom. Ponosan sam što svi delimo iste kvalitete, hrabrosti, upornosti i naporni rad. Ovo se ne odnosi samo na „Tikveš“ tim već i na sve članove Grupe M6 sa kojima smo postavili zajedničke ciljeve i čijem ispunjavanju pristupamo integrisano. Od velikog značaja za dosadašnje uspehe su i obimna i kontinuirana ulaganja u proteklih 15 godina. Najviše sredstava ulaže se u najsavremeniju opremu i tehnologiju za primarnu preradu grožđa, ali i u nove i postojeće vinograde kao i sticanje novih znanja i inovacija, kapacitete za mikrovinifikaciju i odležavanje vina u vinarijama „Tikveš“ i „Domaine Lepovo“. Ovo nam je omogućilo da prerastemo u vinariju sa najvećim kapacitetom za proizvodnju vrhunskih vina u regionu. Intenzivno ulažemo u proizvodnju terroar vina sa specifičnih mikrolokacija, kao što su: Bela Voda, Barovo i Lepovo, kao i u kupovinu vinarije „Château de Gourdon“ u Francuskoj, što nam je omogućilo značajnu internacionalizaciju brendova. Strategija je da budemo u svetskom vrhu obezbeđujući zdrav proizvod kroz: najmanju količinu kiseonika u vinu, proizvodnju organskog vina, upotrebu aditiva i konzervansa u uzgoju grožđa koji nisu štetni za proizvod i životnu sredinu, smanjene količine CO2. Sve ovo je deo naše poslovne filozofije – da budemo najbolji, a ne prosečni.

Posle svih prepreka i izazova na putu ka uspehu, sa zadovoljstvom mogu da kažem da smo postigli mnogo. To se najviše vidi u poverenju koje potrošači imaju u naša vina, jer sve što radimo, radimo za njih. Rezultat tog poverenja je liderska pozicija koju imamo na regionalnom tržištu, epitet „najbolji strani vinski brend“ na regionalnom tržištu i činjenica da se naša vina prodaju na svim kontinentima. Pored toga, visoke ocene svetski priznatih vinskih stručnjaka, kao i brojne medalje svake godine sa svetskih takmičenjima, značajno su priznanje za sve što radimo za kvalitet Tikveš vina.

Koji su koraci da se poveže region?

Odlučnost da promenimo stvari i postavimo nove standarde u vinarstvu je naša konstantna karakteristika. Prateći našu stratešku opredeljenost za kvalitet i izgradnju čvrstih, dugoročnih, partnerskih odnosa sa lozarima, Tikveš će početi primenjivati integrisani marketinški pristup za digitalizaciju, pritom uključujući poljoprivrednike u proces, da bismo postigli naša hrana da bude brend koji će biti prepoznat širom sveta.

Kakva su vaša predviđanja za 2022. godinu, u kom pravcu očekujete da se kreće privreda i vinska industrija, i naravno „Tikveš“?

Oporavak od pandemije će potrajati duže nego što smo očekivali, zbog velikih poremećaja u lancima proizvodnje, distribucije i prodaje, kao i drugih faktora kao što su rast cena energenata i osnovnih životnih namirnica, što će svakako uticati na prodaju vina. Moramo imati na umu da su se krize dešavale, ali uspešni su oni koji se brzo prilagođavaju promenama, koji transformišu način rada i nastave da se razvijaju, u skladu sa novonastalom situacijom.

„Tikveš“ ima u planu u 2022. godini, ne samo da nastavi sa postojećim ulaganjima u svim segmentima koji će dugoročno povećati naš izvoz i ojačati lidersku poziciju na tržištu, već da paralelno i dalje ulaže u održive projekte koji će obezbediti status prve zelene vinarije u regionu. Ovu formulu mogu i treba da primenjuju i drugi, jer se definitivno „sveto trojstvo“ za 2022. sastoji od tri magične reči, a to su: investicija, inovacija i mašta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.