Em što deluje kao Kolumbovo jaje – ko se prvi setio? – em što i konkretna igra i njene varijante postoje već dugo, ali nešto se desilo u svetu, pa je „Wordle“, jednostavna igra čiji je cilj jednom dnevno pogoditi reč od pet slova u šest pokušaja, postao najpopularnija zabava na internetima.
Sve deluje jednostavno, baš kao što je zamislio tvorac Džoš Vordl: u brauzeru bilo kog tipa (i na desktopu i na telefonu), pogađate zagonetnu reč. Ako pogodite pravo slovo na pravom mestu, pločica postaje zelena. Ako je pravo slovo na pogrešnom mestu, dobijate žuto. Siva znači da slovo uopšte nije u reči. Ništa komplikovanije od „Slagalice“, je li, sa samo jednim gvintom: jedan Wordle je moguće odigrati jednom dnevno, pohvaliti se svojim pratiocima na društvenim mrežama i – to je to.
Za kratko vreme Wordle su počeli da igraju svi, pa i vaša tetka. A sa time je došao i uspeh: kompanija Njujork tajms saopštila je da je kupila Wordle za sumu „u nižih sedam cifara“, što će reći svakako više od milion dolara.
Kako su naveli, kupovina Wordlea samo je jedan u nizu poteza kako bi do 2025. imali deset miliona pretplatnika na svoje digitalno izdanje.
Iz Wordlea su poručili da će igra zasad ostati besplatna za sve nove i postojeće igrače
Tekst objavljen u 525. broju Nedeljnika koji je u prodaji od 3. februara