Slovenija se u Beogradu predstavila kao atraktivna destinacija za zdrava iskustva i zemlja vrhunske gastronomske ponude

U beogradskom hotelu Indigo održana je konferencija za novinare „Osetite Sloveniju” u organizaciji Slovenačke turističke zajednice (STO). Događaju je prisustvovao veliki broj predstavnika srpskih medija. Sloveniju kao zelenu, aktivnu i zdravu destinaciju, ponudu slovenačkih prirodnih banja i lečilišta, kao i vrhunsku gastronomiju prezentovali su predstavnici STO, Asocijacije banja Slovenije i Lečilišta Rogaška Slatina

U okviru jačanja promotivnih i marketinških aktivnosti na tržištima koja pokazuju posebno visok potencijal rasta, Slovenačka turistička organizacija (STO) će u 2022. intenzivirati svoje aktivnosti u predstavljanju Slovenije na srpskom tržištu.

Aleksandra Lipej iz STO je izjavila: „U Turističkoj zajednici Slovenije 2022. godine svoje promotivne aktivnosti smo prvenstveno usmerili na obližnja evropska tržišta i, između ostalog, na tržište Srbije. Zbog svoje blizine i mnogih mogućnosti jedinstvenih doživljaja, zanimljivih mesta i kulturoloških sličnosti, kao i aktivnih doživljaja u prirodi, Slovenija je tradicionalno popularna destinacija među građanima Srbije. Pandemija je dodatno osnažila trendove poput sve veće popularnosti odmora sa jakim naglaskom na održivosti, aktivnom odmoru na otvorenom i butik doživljajima, što jača konkurentsku poziciju Slovenije kao atraktivne turističke destinacije.“

Iztok Altbauer, generalni direktor – Asocijacija banja Slovenije je rekao: „Slovenija je poznata i kao zemlja zdravlja, zahvaljujući odličnim i veoma dobro razvijenim turističkim proizvodima „Slovenačke banje i termalni centri“. Na naš razvoj utiču brojni prirodni resursi i obilje prirodnih lekovitih faktora. Najznačajnije su: termalne i termomineralne vode, hladne mineralne vode za piće (najpoznatije su Donat Mg i Radenska), morska voda i morske soli, razna organska i neorganska lekovita blata (peloidi), planinska subalpska i panonska mikroklima i mediteranska morska klima sa bogatim aerosolima . Ovo bogatstvo nam omogućava veoma široku ponudu, kako u oblasti zdravstveno-kurativnih i preventivnih programa, tako i programa opuštanja, harmonije za dušu i telo i doživljaja vode za celu porodicu. Gosti iz Srbije su brojni, na sedmom su mestu među svim gostima iz inostranstva i ostvarili su više od 66.000 noćenja u 2019. Nadamo se da ćemo uskoro ponovo dostići ove brojke. Brojni i atraktivni programi, koje priprema i nudi 13 članova našeg udruženja, pravi su adut i garantuju dobar odmor.“

Marko Lenček, pomoćnik direktora Medicinskog centra Rogaška, istakao je Rogašku Slatinu kao lečilište sa tradicijom dugom 400 godina i jedinstvenom mineralnom vodom Donat Mg, najbogatijom vodom po sadržaju magnezijuma u ​​svetu. Takođe je istakao posvećenost destinacije održivom razvoju: „Kao zelena destinacija, Rogaška Slatina je dobitnik zlatne oznake Slovenia Green Destination i kao takva idealna je za aktivnosti na otvorenom.“ Pored toga, Rogaška Slatina nudi jedinstvena butik iskustva kao što je Anin ples sa tradicijom dugom skoro 200 godina. Pomoćnik direktora Medicinskog centra Rogaška, takođe je pričao i o tome zašto je njihova destinacija tako privlačna gostima: „Rogaška Slatina je najstarije slovenačko lečilište, najprepoznatljivije po jedinstvenoj prirodnoj mineralnoj vodi. Ima više od 400 godina tradicije, koju već dugi niz godina uspešno kombinujemo sa savremenim medicinskim procedurama i naprednom stručnošću, pa ne čudi što se naši gosti rado vraćaju. Za održavanje zdravlja i ublažavanje zdravstvenih tegoba koriste se razni tretmani lekovitom mineralnom vodom Donat Mg i druge priznate medicinske procedure pod rukovodstvom više od 50 lekara specijalista. Istovremeno gosti uživaju u netaknutoj prirodi, šetnjama poznatim banjskim parkom, a impresionirani su i prestižnim kristalom Steklarne Rogaška i kozmetikom Afrodita.“

U Srbiji će STO ove godine započeti reklamne aktivnosti u okviru globalne digitalne kampanje, gde će na tržištu Srbije reklamirati proizvode „Zdravlje i dobrobit“ i „Aktivnosti u prirodi“. Kampanja će trajati do kraja maja 2023. Oglašavanje u okviru ove kampanje odvijaće se i na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter, LinkedIn, Pinterest i TikTok). STO će 2022. godine biti prisutna i oglašavanjem ključnih proizvoda slovenačkog turizma u stranim onlajn i specijalizovanim štampanim medijima. U planu je i studijsko putovanje za predstavnike medija i turoperatora, kao i Workshop.

Prema podacima RZS-a, Slovenija je u 2021. godini zabeležila više od 44.000 dolazaka turista (rast od 4% u odnosu na 2020. godinu) i 152.000 turističkih noćenja srpskih turista što je rast od 7% . Gosti iz Srbije su ostvarili 3,2% turističkih noćenja od svih inostranih gostiju u 2021. godini , a po broju noćenja zauzimaju 11. mesto među stranim gostima. U poslednjoj godini pre pandemije (2019.) srpski gosti su najčešće noćili u opštinama Ljubljana, Piran i Kranjska Gora, 2020. u Ljubljani, Kranjskoj Gori i Mariboru, a 2021. u Ljubljani, Mariboru i Piranu. U odnosu na 2019. godinu, podaci za 2021. godinu i dalje predstavljaju pad dolazaka turista od 69 odsto, a turističkih noćenja srpskih turista za 60 odsto.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.