Velika inicijativa koja će za cilj imati povećanje broja ljudi u Beogradu koji na posao idu biciklom, trotinetom ili peške

Udruženje građana “Ulice za bicikliste” od 1. avgusta do 31. septembra sprovodi kampanju #BajsomNaPosao kojom poziva Beograđane i Beograđanke da isprobaju alternativne i održive vidove transporta. U sklopu kampanje biće urađeno i istraživanje o načinu transporta naših sugrađana na posao i sa posla.

Iako je tempo u našem gradu tokom jula i avgusta laganiji, za september se očekuju slike kolona, zvuci truba i miris zagađenja. Jedna od inicijativa da se ovaj problem ublaži dolazi od volontera i aktivista udruženja Ulice za Bicikliste.

Nikola Petković iz Ulica za bicikliste i vođa projekta rekao je da su procene da u Beogradu manje od 1% stanovništva koristi bicikl kao svakodnevni transport.

Foto: Bogdan Spasojević
  • U Amsterdamu bicikl koristi oko 50% stanovništva, Novom Sadu 10%. Pitali smo se šta možemo da učinimo da se ovo promeni i na taj način poveća ekološka i zdravstvena svest o benefitima vožnje bicikla, kao i da se smanje gužve u gradu, navodi Petković.

Prednosti vožnje bicikla su brojne. Za putovanja do 5 kilometara bicikl je najbrže prevozno sredstvo. Značajna je i ušteda novca jer nema troškova goriva koje postaje sve skuplje, kao i parkinga koji se dosta lakše nalazi ako ste na biciklu. Osim toga, bicikl je jedan od najboljih načina rekreacije jer se koristi samo energija ljudskog tela – bez zagađenja.

  • Jedan od ciljeva kampanje je da prikupimo što više odgovora na upitnik kojim ćemo analizirati na koji način Beograđani i Beograđanke idu na posao. Naš upitnik će mapirati glavne načina transporta, ali i razloge zašto se neki održivi vidovi transporta više ne koriste. Rezultate istraživanja ćemo objaviti krajem septembra i biće dostupni svim zainteresovanim akterima kojima je saobraćaj u gradu važno polje delovanja, dodao je inicijator kampanje.

Svi zainteresovani sugrađani upitnik mogu popuniti na sajtu kampanje https://bajsomnaposao.rs/ gde se nalaze i sve informacije o projektu.

Kampanja „Bajsom na posao” namenjena je svim pojedinicima u gradu Beogradu, ali i biznis zajednici i posebno kompanijama koje na bilo koji način podržavaju zaposlene da na posao ne dolaze automobilom. Nakon istraživanja biciklističke zajednice u Beogradu plan je da se projekat proširi na celu Srbiju.

Ova inicijativa realizovana je u okviru projekta „Aktivni građani – bolje društvo“ koji realizuje Beogradska otvorena škola uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.