Rast prihoda je primarno odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, a iza ovog uspeha stoji uigran tim i organizacija koja nam omogućava vrlo fleksibilno ponašanje u skladu sa izazovnim okolnostima na tržištu, kaže Dragomir Kostić, generalni direktor Strateškog distributivnog područja Srbija, Atlantic Grupe, a povodom ostvarenog povećanja prodaje i novih principala u Srbiji.

Kako objašnjavate dobro poslovanje Atlantic Grupe u prethodnom periodu?

Uprkos ekonomskim poremećajima uzrokovanim produženom pandemijom COVID-19 i poteškoćama u globalnim lancima nabavke, Atlantic Grupa je u ovu godinu ušla kao finansijski stabilna i nisko zadužena kompanija, uz istorijski rekordne vrednosti svojih akcija. Dakle u prošloj, za nas jubilarnoj 30. godini poslovanja, zabeležili smo istorijski rekordne rezultate prodaje i nastavili planirane investicije, među kojima se ističu značajna kapitalna ulaganja u tehnologiju i nove pogone, ali i marketinšku podršku naših najjačih, ali i novih brendova kao generatora novog rasta. Suština je da je naša strategija pokazala otpornost na krizu i omogućila nam da se u kratkom periodu prilagodimo, zaštitimo svoje zaposlene i iz krize izađemo još jači. Posebno smo ponosni što smo u prošloj godini na nivou cele grupe povećali ulaganja u zaposlene kroz porast plata i nove modele nagrađivanja.

Šta je uticalo na rast prodaje koji ste nedavno zabeležili?

Rast prihoda je primarno odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, a zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima i popuštanju protivpandemijskih mera, posebno u HoReCa kanalu. Ali isto tako i zahvaljujući planskoj cenovnoj politici, kao odgovor na sve jače inflatorne izazove koji su rezultat aktuelne geopolitičke situacije u Ukrajini. Na tržištu Srbije za prvih šest meseci, plan prodaje je prebačen za čitavih 15 odsto, a generatori vrednosnog rasta su Grand kafa, Najlepše želje, Štark Napolitanke, Argeta, naša nova linija proizvoda Boom Box na bazi ovsa, gde smo se okrenuli novim potrošačkim potrebama i ušli u top 3 tržišne pozicije u ovoj kategoriji. U kategoriji pića, koja je prednjačila sa rastom u odnosu na kategoriju hrane, zvezde su Cedevita, sa ostvarenih 23 odsto rasta, i Cockta sa čak 48 odsto većom prodajom u HoReCa i maloprodajnom kanalu, pa smo i tu konkurenciji uzeli deo market šera. Među principalima se ističu Red Bull, Rauch i novi principal Intersnack sa brendom Chio čips. Iza ovog uspeha stoji uigran tim i organizacija koja nam omogućava vrlo fleksibilno ponašanje u skladu sa okolnostima na tržištu. Takođe, mislim da smo izuzetno efikasni i u delu koji se odnosi na logistiku, što nam omogućava da svakog dana unapređujemo svoj rad uprkos brojnim izazovima u lancima snabdevanja.

Zbog čega ste se odlučili na širenje distributivne mreže u Srbiji?

Generalno, jedan od strateških prioriteta Atlantic Grupe je širenje i jačanje sopstvene distribucije, uz očuvanje vodeće pozicije regionalnog distributera, sa fokusom na dovođenje najvećih principala, nastavljajući da ulažemo u stručnost i kvalitet usluge. Imamo pažljivo izbalansiran liderski asortiman kvalitetnih proizvoda i verujemo da kao takav partner možemo biti atraktivni bilo domaćim, bilo stranim proizvođačima koji žele da imaju značajnog nacionalnog, u stvari regionalnog distributera. Na krilima dobro obavljenog posla, ove godine smo počeli saradnju s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, takođe na osnovu uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji, saradnja se proširila i na područje Severne Makedonije. A kakvo je partnerstvo sa Red Bullom potvrđuje i naša promocija velikog događaja „Red Bull Show Run Beograd“ koji se prvi put organizovao u Srbiji, uz povratak Formule 1 na ulice Beograda, koju je vozio legenda ovog sporta Dejvid Kultard.

Nakon kompanije Red Bull, ostvarili ste saradnju i sa firmom Intersnack. Kako ste zadovoljni saradnjom sa novim principalom?

Saradnja sa Intersnackom, drugim najvećim proizvođačem slanog sneka na svetu, naš je veliki iskorak u segment čipsa i slanih grickalica, a uspeh je još veći ako kažem da je najveći konkurent u ovoj kategoriji prvi put izgubio deo svog tržišnog učešća. Uspeli smo da ispunimo sve postavljene distributivne i prodajne ciljeve za prvu polovinu godine i u drugi deo godine ulazimo sa velikim ambicijama za dalji rast i povećanje tržišnog učešća.

Sa kojim izazovima se susrećete kada su u pitanju distributivni lanci?

Uprkos složenoj ekonomskoj situaciji, i u drugoj polovini 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuiranog snabdevanja naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka i rasta cena sirovina i energenata čiji je rezultat rast prodajnih cena, ali kao i do sada, racionalnim poslovanjem, maksimalno ćemo se truditi da koliko je to moguće, kompenzujemo deo negativnih uticaja, što je, kao što smo i najavili, već rezultiralo padom profitabilnosti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.