Svojim svetskim premijerama na ovogodišnjem IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu (otvoren za javnost od 12. do 22. septembra) Opel demonstrira budućnost automobilske industrije koja obiluje raznolikostima. IAA Salon automobila je mesto gde nova Opel Corsa, Grandland X Hybrid i nova Opel Astra imaju svoj debi – savršeno skrojeni za potrebe kupaca. Nova Opel Corsa nije dostupna samo kao efikasna, klasična verzija koju pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, već i po prvi put kao električna verzija sa baterijama Corsa-e – sa dometom od 330 km samo uz pomoć električne energije prema WLTP[1] standardima.  

Druga svetska premijera na Opelovom štandu D31 u Hali 11.0 je novi Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima. Plug-in hibrid kombinuje snagu turbo punjenog benzinskog motora zapremine 1,6 litara sa dva elektromotora za ukupnu izlaznu snagu od 300 ks. Preliminarna potrošnja goriva po WLTP-u[2] (mereno, kombinovano) je 1,6 l/100 km sa 37 g/km CO2 (NEDC[3]: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2).

Treći novitet u ovoj grupi je nova Opel Astra. Sa svojom izvrsnom aerodinamikom, kompletno novom generacijom agregata i novorazvijenim menjačima, Opel Astra postavlja standarde u vidu efikasnosti i niske emisije gasova. U poređenju sa svojim prethodnikom, emisija CO2  je smanjena i do 21 procenat (Astra sa 5 vrata, 1,2 Turbo sa direktnim ubrizgavanjem, 96kW/130 ks, potrošnja goriva po NEDC[4] standardu: grad 5,3-5,2 l/100 km, otvoreni put 3,9-3,8 l/100 km, kombinovana vožnja 4,4-4,3 l/100 km, 101-99 g/km CO2). Sve ovo novu Astru stavlja na vrh klase kompaktnih automobila – i čini je najefikasnijom Astrom svih vremena.

Poslednja ali ne najmanje bitna, nova Opel Zafira Life nastupa po prvi put pred nemačkom sajamskom publikom u Frankfurtu. Dvadeset godina nakon što je uspeh započeo sa prvom generacijom 1999. godine, priča se sada nastavlja sa novorazvijenim modelom četvrte generacije: Zafira Life dolazi u novim dimenzijama – u tri različite dužine vozila, vrlo svestrana sa prostorom za do devet ljudi i vrhunskim sistemima asistencije i komforom. 

,,Na IAA Salonu automobila mi u Opelu ćemo prikazati kako budućnost automobila postaje realnost’’, rekao je izvršni direktor Opela, Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller). ,,Fokusiramo se na kupce i njihove potrebe. Umesto da propisujemo koji je put napred, nudimo celokupnu gamu pogona – od revolucionarnog električnog i hibridnog pogona do efikasnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Svi novi modeli su opremljeni sa najsavremenijim tehnologijama i već dostupni za narudžbe.’’

Sportska, privlačna, ekonomična – i po prvi put električna: Nova Opel Corsa

Nova Opel Corsa sa dužinom od 4,06 metara je modernija, dinamičnija i efikasnija nego ikada. Dolazi sa vrlo ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima koji imaju raspon snage od 55kW (75 ks) do 96kW (130 ks) (NEDC4 potrošnja goriva: grad 5,4-3,7 l/100 km, otvoreni put 4,1-2,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,6-3,2 l/100 km, 105-85 g/km CO2; WLTP[5] kombinovana vožnja: 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2). Šesta generacija bestselera je takođe po prvi put dostupna i kao potpuno električna Corsa-e sa baterijama od 50kWh, snagom od 100kW (136 ks) i dometom od 330 kilometara (WLTP1). Umerena potrošnja goriva i dinamična vožnja su karakteristika svih opcija pogona, a uzorne vrednosti emisije gasova dolaze čak do nule prilikom vožnje električnog modela Corsa-e. 

Ukupna sportska impresija ide rame uz rame sa smanjenom težinom – najlakša Corsa čak ide ispod brojke od hiljadu kilograma – i dolazi sa niskom pozicijom sedenja. Aktivna i pasivna bezbednost su takođe na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su fino podesili šasiju i upravljanje. U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koji su kupcima poznati samo iz viših klasa automobila. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja, koja Opel čini dostupnim po prvi put u segmentu malih automobila. Druge inovacije koje su novitet kod Corse su sistem bočni čuvar kontrolisan senzorima, panoramska kamera za pogled unazad od 180 stepeni i automatski asistent za parkiranje, kao i sistemi poput upozorenja na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pešaka, a tu su i inteligentni tempomat kao i asistencija održavanja vozila u traci.

Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji sve do u potpunosti digitalnog kokpita u Corsi-e.  Uz to, Corsa nudi novi ,,Opel Connect’’ telematski servis kao opciju sa  navigacijom uživo i direktnom konekcijom sa službama za pomoć na putu i hitnim službama.  

Napuni i kreni: Novi Opel Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima

Pored nove Corse-e, sledeći model u Opelovoj električnoj ofanzivi je Grandland X sa najmodernijom plug-in hibridnom tehnologijom i pogonom na svim točkovima. Pogonski sistem modela Grandland X Hybrid4 uključuje WLTP-sertifikovani 1,6 litarski turbo punjeni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 147kW (200 ks). Četvorocilindarska jedinica je specijalno podešena za primenu u hibridnim automobilima. Pored toga, tu je i električni pogonski sistem sa dva električna motora snage 80kW (109 ks) i litijum-jonskom baterijom od 13,2kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanom osmostepenom automatskom transmisijom. Drugi električni motor, generator i diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi se omogućio pogon na sve točkove po potrebi.

Grandland X Hybrid4 će ponuditi četiri moda vožnje – električni, hibridni, AWD i Sport – omogućavajući vozačima da prilagode karakteristike automobila svojim željama ili specifičnim uslovima vožnje. Na primer, izbor hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski izabere najefikasniju metodu pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni mod za vožnju sa nultom emisijom kada ulazi u centar grada – što omogućava automobilu da pređe do 52 kilometra u potpuno električnom modu bez zagađenja po WLTP2 ciklusu (65 km po NEDC3).  Izbor AWD moda aktivira elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva. Kako bi još više unapredio efikasnost, Grandland X Hybrid4 dolazi sa regenerativnim sistemom kočenja kako bi energiju proizvedenu prilikom kočenja ili smanjenja brzine vratio u baterije.

Do 21 procenat manje CO2: Najefikasnija Opel Astra ikada

Sa kompletno novom generacijom motora i menjača, Opel Astra postavlja standarde za nisku emisiju. Ultra moderni trocilindarski benzinski motori kao i dizel agregati obezbeđuju živahne performanse i vrhunski komfor u vožnji sa optimalnim prigušenjem buke. Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje vibracije. Kompaktni, trocilindarski, turbo benzinski motori su dostupni sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa izlaznom snagom od 81kW (110 ks) do 107kW (145 ks) i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 Njutn metara, postižu odličnu ravnotežu između performansi i efikasnosti (NEDC4 potrošnja goriva: grad 6,4-5,2 l/100 km, otvoreni put 4,2-3,8 l/100 km, kombinovana vožnja 5,0-4,3 l/100 km, 116-99 g/km CO2; WLTP5 kombinovano: 6,2-5,2 l/100 km, 142-119 g/km CO2; preliminarne vrednosti). Bazne pogonske jedinice imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe doprinose manjoj potrošnji i većem komforu.  

Astra takođe prednjači u pogledu aerodinamike. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i za karavan Sports Tourer, novi kompaktni Opel je najefikasnija Astra ikada i jedan od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Ukupno, aerodinamička optimizacija nove Astre uštedi 4,5 g CO2 po kilometru prema WLTP standardima.

Nova Astra je podjednako izvrsna po pitanju komfora, infozabavnih sistema i sistema asistencije. Nova prednja kamera je manja, ali je bolja nego pre zahvaljujući bržem procesoru. Digitalna kamera za pogled unazad koja je dostupna u kombinaciji sa novim Multimedia Navi Pro infozabavnim sistemom je takođe bolja. Pogled na saobraćaj iza vozila je jasniji i precizniji; kontrasti su vidljiviji u mraku. Inteligentna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja su takođe dostupna. Kompatibilni pametni telefoni u klasi kompaktnih modela sada mogu da se pune putem bežičnog punjača. Nova Astra se pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom. Vožnja tokom hladnih dana je prijatnija i bezbednija sa grejanjem vetrobranskog stakla, još jedna funkcija komfora koja je dostupna u Astri po prvi put.   

Višenamenski van u vrhunskoj formi: Nova Opel Zafira Life

Već 20 godina, atraktivni, fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Ovo načelo se nastavlja na IAA Salonu automobila 2019. sa modelom Opel Zafira Life. Četvrta generacija je dostupna u tri dužine – ,,mala’’ dužine 4,60 metara, ,,srednja’’ sa 4,95 metara i ,,velika’’ sa 5,30 metara – od kojih svaka dolazi sa do devet sedišta. Većina verzija prostranog vana su niže od 1,90 metara i tako mogu da pristupe klasičnim podzemnim garažama – što je bitno kada se koristi kao hotelski šatl, ali isto tako i za sve vozače koji žele da svoj automobil parkiraju bilo gde bez prepreka. 

Novi van takođe dolazi sa malim krugom okretanja, dobrim upravljanjem i opciono sa dvoje kliznih vrata kontrolisanih putem senzora koja se elektronski otvaraju putem pokreta stopala – jedinstvena funkcija komfora u ovom segmentu tržišta. U unutrašnjosti, ,,S’’ verzija Zafire Life već nudi do 3.600 litara prtljažnog prostora, koji može da se uveća do 4.900 litara u ,,L’’ verziji. Pored toga, konfiguracije sa do osam kožnih sedišta još više unapređuju komfor. I kao vrhunac, luksuzni ,,Lounge’’ paket opreme je dostupan sa pokretnim stolom, mnoštvom prostora za noge i jastucima za sedišta pozadi širine 48 cm.

Zafira Life ispunjava sve potrebe – od svestranih enterijera, visokog komfora i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najmodernijeg infozabavnog sistema, head-up displeja, automatske kontrole brzine koja je bazirana na kameri i radaru kao i IntelliGrip elektronskog sistema kontrole proklizavanja. Napredna tehnologija je uparena sa kul izgledom, ujednačenim proporcijama, kratkim prepustima i tipičnim Opel izgledom prednjeg dela. Vozač i putnici će takođe opciono moći više da uživaju u korišćenju vozila uz pomoć dvodelnog panoramskog staklenog krova i opcijom otvaranja prozora na vratima prtljažnika.


[1] Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa. EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

[2] Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

[3] Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su utvrđeni po novom WLTP standardu, i relevantni podaci su prevedeni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, utvrđeno regulacijama R (EC) Br. 715/2007, R (EU) Br. 2017/1153 i R (EU) 2017/1151. EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

[4]Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su utvrđeni po novom WLTP standardu, i relevantni podaci su prevedeni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, utvrđeno regulacijama R (EC) Br. 715/2007, R (EU) Br. 2017/1153 i R (EU) 2017/1151. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

[5] Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.