Rastu sva poslovna i distributivna područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakerskog materijala, energenata i usluga očekivano su uticala na profitabilnost

Atlantic Grupa je tokom prvih devet meseci 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 627,5 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 10,8 odsto. Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,3 odsto u odnosu na prvih devet meseci 2021. i iznosi 71,0 milion evra, dok je neto dobit smanjena za 32,1 odsto i iznosi 36,2 miliona evra.  

“Atlantic Grupa u prvih devet meseci 2022. godine nastavlja značajan rast prihoda uprkos izazovima sa kojima se suočavamo, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distributivnim područjima zahvaljujući pre svega odličnim prodajnim rezultatima. Tokom ove godine došlo je do značajnih poskupljenja velikog dela naših sirovina i pak materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, koja smo samo delomično kompenzovali povećanjem prodajnih cena, jer smatramo primerenim da u uslovima visoke inflacije i snažnog udara na životni standard naših potrošača značajan deo toga sami apsorbujemo. U skladu sa tim, očekivano beležimo i niži nivo profitabilnosti. I u nastavku godine očekujemo nesmetani tok proizvodnje i snabdevanja naših kupaca i potrošača, ali će nastavak problema u lancima nabavke, rast kamatnih stopa, rekordna inflacija te globalna neizvesnost odgoditi očekivani početak oporavka profitnih marži na 2024. godinu”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski. 

Kafa, Pića i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija

Najveći rast od 19 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, sledi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,9 odsto, a dvocifrenim rastom od 13,2 odsto ističe se i apotekarski lanac Farmacia. Među distributivnim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,3 odsto i Hrvatska s rastom od 10,3 odsto. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvih devet meseci rasla 10,2 odsto. Na krilima odlično odrađenog distributivnog posla proširio se i distributivni portfolio, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije.

Kompanija je nastavila sa ulaganjima u razvoj poslovanja, pa je u trećem tromjesečju lansiran novi brend Ziggy’s Coffee, novi koncept lanca coffee shopova, trenutno na području Zagreba. Kvartal je obeležen i stotim jubilejem Atlantic Štarka, koji posluje u sistemu Atlantic Grupe.

Rekordna dividenda, cepanje akcija i zlato za odnose s investitorima

Od važnijih korporativnih događanja valja istaći kako je isplaćena istorijski najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po akciji, kao i da je sprovedeno cepanje akcija Atlantic Grupe, na način da je jedna akcija pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena na četiri nove akcije pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.

U prvom delu godine Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusan stručnjak u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i  korporativnog razvoja, te Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje. Početak poslednjeg kvartala obeležilo je pak osvajanje prve nagrade za odnose s investitorima u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze. Ovo je treća godina zaredom da je Atlantic Grupa na prvom mestu prestižne lestvice. Kroz posljednjih deset godina prvu nagradu je osvajala čak šest puta, a svake  godine je bila među tri nagrađene kompanije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.