EXIT festival je izdanjem 2022. godine privredi Novog Sada i Srbije doneo novih 19,7 miliona evra, čime se ukupan doprinos festivala od osnivanja do danas penje na više od 220 miliona evra. To je pokazalo istraživanje „TIM Centra“ iz Novog Sada, koje se svake godine, za vreme festivala, sprovodi sa posetiocima iz Srbije, regiona i inostranstva.
EXIT 2k22 | Uticaj festivala u brojkama
Veći ekonomski doprinos u odnosu na prethodnu godinu, kada je on iznosio 18,8 miliona evra, rezultat je povećanja nekoliko ključnih parametara, među kojima su rekordna potrošnja i povećan udeo posetilaca van naše zemlje. EXIT festival Novom Sadu i Srbiji daje doprinos i u vidu međunarodne promocije destinacije, čiju vrednost mnogi stručnjaci svrstavaju u kategoriju – neprocenjivo. Među njima je i novinar prestižnog ekonomskog časopisa „The Economist“, koji je ranije rekao da kada bi Srbija ceo svoj budžet uložila u PR, ne bi postigla ono što su za njenu promociju učinili Novak Đoković i EXIT.
To još jednom potvrđuju i rezultati ovogodišnjeg istraživanja, prema kojima najveći broj ispitanika smatra da je EXIT, uz Novaka Đokovića, najpoznatiji srpski brend u inostranstvu. Čak 89,8 odsto ispitanika ističe da EXIT pozitivno utiče na imidž Srbije globalno, dok je neverovatnih 97,8 odsto ispitanika izjavilo da im se mišljenje o Novom Sadu popravilo ili ostalo isto nakon posete festivalu!
U julu 2022. kroz festivalske kapije je prošlo više od 200.000 posetilaca, iz 107 zemalja sveta, pri čemu je najviše inostranih gostiju stiglo iz Nemačke, Velike Britanije, Turske, Mađarske i Francuske, dok u regionu prednjače Slovenija, Bosna i Hercegovina i Hrvatska. Čak 91 odsto posetilaca je u Novi Sad došlo zbog Exita, što je dokaz direktnog pozitivnog uticaja festivala na turizam, ali i na imidž Novog Sada i celokupne Srbije. Posetioci su tokom festivala u Novom Sadu i Srbiji prosečno trošili 549 evra, što je skok od 22 odsto u odnosu na prethodno izdanje. Turisti iz Zapadne Evrope su trošili u proseku 821 evro, a iz Istočne Evrope 720 evra.
Broj posetilaca koji nisu iz Srbije još je veći nego prethodne godine – činili su čak 65,4 odsto ovogodišnje publike, što je novi rekord od osnivanja festivala. EXIT posećuje više fanova iz Zapadne Evrope (21 odsto) nego iz Istočne (12,5 odsto), broj posetilaca iz regiona je tradicionalno visok – 24 odsto, sa drugih kontinenata stiglo je 7,8 odsto posetilaca, a smeštaj je plaćalo 71,5 odsto ispitanika.
Procenat novih posetilaca je nastavio da se povećava, njih je među ispitanicima ove godine bilo čak 50,7 odsto. Novih posetilaca iz Srbije je ove godine bilo 38 odsto.
Prosek godina posetilaca koji su učestovali u anketi je 25,7 godina, što je neznatno smanjenje u odnosu na prethodnu godinu (26,1 godinu). Visokoobrazovani posetioci, uključujući tu i studente, činili su 77 odsto publike. Zaposlenih je bilo 58 odsto, a studenata 35 odsto. Čak 75 odsto ispitanika misli da muzički festivali mogu da naprave društvene promene. Ovogodišnje izdanje bilo je posebno posvećeno mentalnom zdravlju, te su se svuda po Petrovaradinskoj tvrđavi mogle videti poruke podrške i osnaživanja. Ovo je pogotovo značajno imajući u vidu da rezultati ankete pokazuju da se 86 odsto ispitanika izjasnilo da EXIT pozitivno utiče na njihovo mentalno zdravlje.
Istraživanje je sproveo novosadski „TIM Centar“, a rađeno je na reprezentativnom uzorku od 1.350 posetilaca festivala, tokom njegovog trajanja. Anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija, sponzora i institucija izuzeti iz istraživanja.