Poslednjih godina viđamo ih svuda: nezaobilazne u projektima eminentnih dizajnera enterijera, neizostavne u magazinima za uređenje stana – ukratko komad nameštaja do te mere slavan da o njemu sa podjednakim oduševljenjem pričaju dizajneri poput Axela Vervoordta i klan Kardashianovih. Zapanjujuće jednostavna i ikonična, ova stolica svojim skulpturalnim prisustvom prevazilazi okvir upotrebnog predmeta.
Reč je o savremenoj interpretaciji stolice sa bogatim stilskim nasleđem. Original je nastao u okviru Le Corbusierovog projekta Chandigarha, svojevrsnog ideološkog redizajna indijske metropole koji je inicirao prvi premijer Indije, Jawaharlal Nehru, želeći da zemlji pruži novu eru, neopterećenu prošlim vremenima. Čuveni arhitekta čije je pravo ime Charles-Édouard Jeanneret-Gris je u pomoć oko zahtevnog zadatka pozvao Pierrea Jeannereta, svog rođaka koji se takođe bavio arhitekturom. Deo Jeanneretovih zaduženja ticao se i nameštaja koji je bilo potrebno osmisliti za novu, modernu stvarnost ove urbanističke utopije. Jeanneret je preferirao izdržljive materijale i pročišćene forme – njegova agenda je bila da svaki predmet istovremeno bude snažan u svojoj izdržljivosti, ali i eleganciji. Upravo takve su ove stolice, koje danas, u doba ponovne pomame za lokalnom proizvodnjom, zanatima i finesom izrade, izgledaju relevantnije nego ikad.
Kod nas ih, pod istim principima, proizvodi radionica Domus: ova „Made in Serbia“ lepotica postoji u verziji trpezarijske stolice ali i lounge fotelje. Savršena je da izgled dnevne sobe podigne na viši nivo i doda malo vanvremenskog šika baš svakom stilu enterijera.
Za koju god verziju da se odlučite, obezbedite joj dovoljno slobodnog prostora, u kome bi mogla da diše i dobije zasluženi fokus. „Iconic je i oko toga nema dileme, zaslužuje da bude u enterijerima koji su izvanredni“, poručuje arhitektica Jana Popović, koja je o fenomenu ove stolice svojevremeno pisala na portalu Lepši dom, i time nas uvela u slojevitu sagu o komadu nameštaja koji je mnogo više od toga.