Novi beogradski nadbiskup Ladislav Nemet izjavio je da katolici u Beogradu postoje, ali da sveštenici moraju da se pokrenu i da ih lično traže.

„Moj zadatak nije da sedim kod kuće i čekam da neko udje u moju crkvu, već ja idem napolje i tražim ljude tamo gde žive i s njima razgovaram i ako osećaju da im treba bogoslužje, oni će doći“, rekao je Nemet za portal Radio televizije Srbije (RTS).

Nemet, koji je ustoličen prošle subote, rekao je da crkva treba da se okrene i novim medijima, društvenim mrežama, i da može i treba da pridje mladima i na taj način.

„Kovid je pokazao koliko smo zavisni od digitalnog sveta, kako se lako moglo doći do vernika. Svaki vernik odlučuje da li će gledati neki sadržaj, ali ako nema ponude, nema šta ni da prihvati“, rekao je Nemet.

Prema njegovim rečima, Fejsbuk je manje-više popularan, nije što je bio pre 10 godina, a tek će se videti kako će biti sa Tviterom otkako ga je preuzeo Ilon Mask.

„Ali, postoje i druge platforme, važno je da budemo prisutni i da se po profilu prepoznamo kao katolička crkva. Na Fejsbuku sam desetak godina, ako neko hoće – može da pogleda“, pozvao je Nemet.

On rekao da je njegov prethodnik, doskorašnji nadbiskup beogradski Stanislav Hočevar 22 godine jako dobro vodio nadbiskupiju, i da se vidi kako su crkve sredjene, i glavna katedrala i Crkva Кrista Кralja.

„Mnogo se uložio da se Katolička crkva u Beogradu razvije i da bude prepoznata kao deo društva“, istakao je Nemet.

On je rekao da dekoracija može da se promeni, da bude „lepša, veća ili manja“, ali da je za sve hrišćane najvažnija molitva i da tu nema promena.

„Puno toga ostaje kao što je bilo, a ostaje potreba da se odgovara na pitanja koja donosi savremeni život“, rekao je Nemet i ocenio da je kovid jedan od većih razloga zbog kojih danas ima manje vernika u crkvama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.