Preduzetnik i investitor Džo Pompliano, koji je tačka spajanja ljubitelja sporta, biznisa, kriptovaluta i kulture, svoj Tviter nalog koristi kako bi svakoga dana podelio koju priču. Ovoga puta posvetio se „halftime show“ nastupu velikih zvezda na Superbolu.
Apple plaća NFL-u 250 miliona dolara proteklih pet godina da sponzoriše polučasovni koncert na poluvremenu najpraćenije utakmice u SAD. Ono što je Pompliano izdvojio jeste činjenica da Rijani neće platiti ni novčića za ovogodišnji nastup, kao i da izvođači često troše milione dolara sopstvenog novca na troškove produkcije.
On objašnjava i zašto.
Zanimljiva činjenica je, kako navodi, da je NFL ubedio neke od najvećih svetskih imena da nastupe na Superbolu. Među njima su Prins, Majkl Džekson, Brus Springstin, Bijonse, Džastin Timberlejk, The Rolling Stones, Šakira, Dženifer Lopez i drugi. Interesanto je čuti ovakav spisak, ali kako vam se čini informacija da – niko od njih nije bio plaćen?
Finansije funkcionišu tako što NFL potpisuje sponzorski ugovor od 50 miliona dolara, a umetnici dobijaju budžet za produkciju od 10 do 15 miliona dolara. Ovaj budžet pokriva od dve do tri hiljade honorarnih radnika, uključujući scenografiju, obezbeđenje, plesače i marketing. Međutim, umetnici ne dobijaju ništa od tog novca.
Zapravo, neki umetnici na kraju potroše milione dolara sopstvenog novca na nastup.
Primera radi, sastav “The Weeknd” potrošio je sedam miliona dolara svog novca na svoj koncert na Superbolu 55, a Dr. Dre je navodno potrošio sličan iznos prošle godine.
Zašto to rade? Zbog izloženosti.
Superbol gleda 200 miliona ljudi širom sveta. Dok brendovi troše sedam miliona dolara na reklame od 30 sekundi tokom utakmice, Rijana će besplatno dobiti reklamu od 15 minuta, što je mnogo vrednije od njenog honorara za nastup. Podaci to potvrđuju.
Džastin Timberlejk je zabeležio povećanje prodaje za 534% nakon Super Bovla 52. Naknada za nastup Travisa Skota porasla je sa 500 hiljada dolara na milion dolara nakon Super Bovla 53. Dženifer Lopez i Šakira su stekle tri miliona pratilaca posle Superboula 54. Ako umetnici ovo zakažu u vreme turneje – tim bolje!
“The Weeknd” je prodao milion karata za koncerte sedam dana nakon Superbol 55, a Rolingstonsi su postavili rekord sa 558 miliona dolara prihoda za svoju turneju nakon nastupa na Superbol 40.
Rijana nije objavila album od 2016. godine i nema zakazanu turneju. Ipak, još uvek ima mnogo načina da zaradi novac. Na primer, Apple TV joj plaća nekoliko miliona dolara za dokumentarac o njenom nastupu na Superbolu. Ali – nisu svi takvi srećnici.
NFL je ranije tražio od profesionalnih plesača da volontiraju tokom poluvremena na Superbolu. Oni su morali da odrade ukupno 72 sata proba tokom devet dana pre utakmice. Međutim, nakon što je ugovor koji je procurio prošle godine postao viralan, NFL sada plaća plesačima 15 dolara po satu.
Nije toliko „complicated“ logika.