Trodnevna žalost u Grčkoj zbog teške železničke nesreće u kojoj je poginulo najmanje 43 ljudi, a 130 je povređeno kada se putnički voz na liniji Atina–Solun sudario s teretnim, piše DW.
„Da li je još neko unutra? Svi napolje!“ Spasioci se probijaju kroz gomile ostataka vagona na mestu nesreće u brdovitom području nadomak grčkog grada Larise. Suočeni su sa stravičnim prizorima.
Skoro je bila ponoć kada su dva voza na istim šinama jurila jedan prema drugom. Putnički voz je išao iz Atine u Solun. Sudario se čeono s teretnim vozom. Javljeno je da je poginulo 40 a povređeno 85 osoba.
„Unutra je sve slomljeno“
Jedan svedok je izvestio da je u poslednjem trenutku voz naglo počeo da koči i da su ljudi poleteli kroz vagone. „Unutra je sve razbijeno – sedišta, kompletan zid kupea. Onda je vagon kliznuo niz strminu“, priča on o tome kako je doživeo nesreću.
Uz pomoć drugih putnika razbio je staklo na prozoru i sam se izvukao iz vagona. „Neka beba sa majkom bila je tačno iza mene. ’Odletela’ je. Ugasila su se svetla, na sve strane je bio dim, nismo videli ništa. Studenti su spasli bebu.“
Iz vagona se izvijao veliki plamen
Po dnevnom svetlu, spasioci su pokušali da podignu vagone teškim kranovima, kako bi ispod njih potražili unesrećene. I vojska je došla na mesto nesreće. Sa rezačima metala spasioci su se probijali kroz gomile smrskanih ostataka vagona oba voza. Psi su tragali za preživelima. Više vagona putničkog voza bilo je izbačeno iz šina i ležalo pored.
Spasioci računaju da će naići na još žrtava požara. U noći posle nesreće plamen se izvijao iz smrskanih vagona u visinu.
U vozu je bilo 370 osoba
Brojni povređeni transportovani su u bolnice u Larisi i Solunu. Navodi se da je ukupno u vozu bilo 370 putnika. Među njima mnogo mladih. Oni su grčki praznik iskoristili za produženi vikend. „Mrtve smo preneli u bolnicu u Larisi. Tu se brinemo o njihovim porodicama“, rekao je ministar zdravstva Tanos Plevris. „Čitamo naglas i imena povređenih. Počeli smo da identifikujemo poginule putnike. Možete zamisliti kakav je to šok za njihove najbliže.“
U toku je istraga o uzrocima nesreće. Ministar saobraćaja Kostas Karamanlis podneo je ostavku, rekao je da to radi iz poštovanja prema onima koji su na tako nepravedan način izgubili život. Uhapšen je šef železničke stanice u Larisi, smatra se da on snosi najveću odgovornost.
Železnička pruga između Atine i Soluna je najvažnija u zemlji. Železnička kompanija kojoj pripada voz deo je italijanskog železničkog preduzeća „Ferrovie dello Stato Italiano“, koje je zapravo na dobrom glasu.
U proteklim godinama je investirano u tu železničku prugu, ali stalno se kritikovao način trošenja novca. Na primer, zastareli vozovi preuzimani su iz Švajcarske i Portugalije da bi ih upotrebili u Grčkoj.
Mađinovođa: „Ništa ne funkcioniše“
Izgleda da je signalizacija na pruzi problematična. Predsednik udruženja grčkih mašinovođa Kostas Genidunias, izneo je teške optužbe: „Ništa ne funkcioniše. Sve mora da se uradi ručno – duž čitave pruge Atina-Solun“.
Rekao je i da ne postoji funkcionalna signalizacija. „Da je funkcionisala, mašinovođe bi videle crvene signale i na vreme zaustavile.“ Umesto toga, mašinovođe uvek moraju da se povežu sa centralom u Atini da bi saznali da li je sledeća deonica pruge slobodna. Zato je moguće da je nesreću izazvala ljudska greška. Sve to sada moraju da provere zvanični istražni organi.
Grčki mediji navode da je reč o najtežoj nesreći u istoriji grčkih železnica. Na Akroplju u Atini je grčka zastava na pola koplja. Cela zemlja tuguje.