Kako navode predavači na univerzitetima, programi koji su kompetentni za pisanje studentski radova ugrožavaju akademski integritet.
Akademski rad pod naslovom „Ćaskanje i varanje: osiguravanje akademskog integriteta u eri ChatGPT-a“, objavljen je ovog meseca u obrazovnom časopisu, u kojem objašnjava kako alati za veštačku inteligenciju „podižu izazove i brige, posebno u vezi sa akademskom iskrenošću i plagijatom ”.
Ono što čitaoci – a ni recenzenti koji su odobrili objavljivanje – nisu znali, jeste da je tekst napisala veštačka inteligencija četbota ChatGPT-a.
„Želeli smo da pokažemo da ChatGPT piše na veoma visokom nivou“, rekla je profesorka Debi Koton, direktorka akademske prakse na Univerzitetu Plymouth Marjon, koja se predstavila kao vodeći autor teksta.
Koton, zajedno sa dvoje svojih kolega sa Playmouth Univerziteta, koji takođe tvrde da su koautori, obavestili su urednike u časopisu Innovations in Education and Teaching International. Ali su recezenti tog rada mislili da su ga napisala ova tri naučnika.
The Observer je razgovarao sa mnogobrojnim univerzitetima koji kažu da planiraju da izbace sve studente koje uhvate da su koristili taj softver.
Tomas Lancaster, kompjuterski naučnik i stručnjak za varanje na testovima, sa Imperial College-a u Londonu, rekao je da su mnogi univerziteti „u panici“.
„Ako je sve što imamo ispred nas dokument, jako je teško dokazati da je on napisan od strane programa, jer je često dobro napisan“, rekao je on. „Upotreba engleskog jezika i gramatike često je bolja nego kod studenata.“
Lankaster je upozorio da je najnovija verzija modela veštačke inteligencije, ChatGPT-4, koja je objavljena prošle nedelje, mnogo bolja i sposobnija da piše na način koji se čini „više ljudskim“. Bez obzira na to, rekao je da akademici treba da nastave da traže tragove da je student koristio ChatGPT.
Univerzitet u Bristolu je jedan od mnogih akademskih ustanova koji je izdao vodič za svoje osoblje o tome kako da otkriju da li je student koristio ChatGPT. Profesorka Kate Vitington, saradnica sa univerziteta naglašava da “U slučaju jednog prekršaja niste odmah izbačeni. Ali je jasno da nećemo trpeti varanje zato što moramo da održavamo određene standarde.” Dodala je i da “Ako varate svojim putem do diplome, možda ćete dobiti posao, ali nećete moći da napredujete u svojoj karijeri.”
Iren Glending, šefica za akademski integritet na Conventry Univerzitetu, rekla je “Pojačanim naporim pokušavamo da studentima prenesemo poruku, da ukoliko koriste ove alate za varanje, mogu biti sankcionisani.”
Svako ko bi bio uhvaćen u korišćenju ovog programa, morao bi da prođe kroz obuku za upotrebu veštačke inteligencije. Ako bi nastavili da varaju, univerzitet bi ih izbacio. “Moje kolege već nalaze razne slučajeve i rade na njima. Ne znamo koliko nam ih je promaklo,” rekla je Glending.
Ona poziva akademike da obrate pažnju na jezik kojim se studenti inače koriste. “Ukoliko ne možete da čujete glas studenta, to je upozorenje,” rekla je.
Sa školarinom od 9 250 funti godišnje studenti jedino varaju sami sebe, kaže Glending. “Troše svoje vreme i novac ako im univerzitet ne služi za učenje.”