Da li prepoznajete sva lica koja viđate u medijima? Zapitate li se ko su ti ljudi, kakvu prošlost imaju i da li zaslužuju medijski prostor koji im se daje? Da li od njih učite nešto dobro i bitno za život?
Očigledno je da smo inficirani takozvanim „žutilom“, kao i da je ona najviše čuvana želja da nas te (ne)bitne ličnosti nikada ne pronađu ipak ugrožena. Oni su svuda! Iskaču iz frižidera, što bi neki rekli. Međutim, zapitajmo se ko im je i zašto dao toliki prostor u medijima.
Da biste bolje razumeli princip rada medija, neophodno je da znate sledeće: rejtinzi se pažljivo prate, jer oni kasnije prodaju prostor koji zakupljuju kompanije ili pojedinci kako bi se oglasili, a od tog prihoda žive zaposleni u medijima. Dakle, logičan je tok novac i apsolutno je razumljiva odluka urednika da plasiraju priče koje se traže. Verujem i da se pitate zašto ti isti mediji ne ponude kvalitetniji sadržaj. Tu dolazimo do drugog i mnogo dubljeg problema. Svedok sam da urednici žele da ustupe prostor sagovornicima koji imaju šta pametno da kažu. Međutim, neretko takvi sagovornici ne žele da budu u istom medijskom prostoru sa osobama koje pune žute strane.
Kao neko ko se iskreno bori za isticanje pravih vrednosti, kao što je promocija mladih naučnika i njihovih dostignuća, mogu reći da nam je posao otežan jer smo ušli u začarani krug bitne nebitnosti. Moram da priznam da je danas, u odnosu na deceniju pre, mnogo lakše plasirati priče inteligentnih, mladih ljudi, jer klikovi dokazuju da ljudi žele da ih čitaju.
Posle decenija rada u oblasti komunikacija, mislim da smo svi zaslužni i treba da preuzmemo deo krivice što smo dozvolili da nam ista lica pune strane, TV prostor, pa i naš život. Krivi smo kada kao predstavnici kompanija zakupimo prostor u nekom mediju koji ima visoke rejtinge, ali se ne zapitamo zahvaljujući kakvom sadržaju se tako visoko pozicionirao. Krivi smo kada se smejemo tokom druženja raznim video-klipovima koji su u trendingu (zahvaljujući nama!) pa od „no name“ osobe preko noći stvorimo „zvezdu“.
Zbog svega navedenog dobro razmislite svaki put kada krenete da kliknete na ne tako bitne vesti kako biste popunili svoje slobodno vreme.