Troškovi života su naglo porasli. Kupci su pažljiviji u pogledu toga kako i gde troše novac, ali uprkos izazovima koje donosi ekonomija oni i dalje imaju visoka očekivanja i cene dobro iskustvo. Pored toga, sa razvojem digitalizacije i njihovo ponašanje se menja iz dana u dan. Kompanije su, s druge strane, pogođene krizom, i ukoliko žele da budu konkurentne i ostvare profit, neophodno je da se prilagode rastućim očekivanja potrošača.
Za kratko vreme, a gotovo da toga nismo ni svesni, tržište se mnogo promenilo, prodaja i distribucija doživele su najveće promene u svojoj istoriji, kako u svetu, tako i kod nas.
Prema rečima Nemanje Mališića, CEO srpske IT firme Intelisale, koja je razvila omnichannel platformu, kompanije, koje žele da budu profitabilne i ostanu konkurentne moraju ili značajno da ulože u tehnologiju i integrišu je u celokupno poslovanje ili da sklope strateška partnerstva sa kompanijama koje imaju tehnološko znanje. Samo tako mogu kupcima omogućiti besprekorno iskustvo kupovine, bez obzira na to da li oni kupuju u prodavnici ili online.
– Svaka kriza, pa tako i ova trenutna, prilika je da se uz pomoć tehnoloških inovacija unapredi poslovanje i ostvari profit. Zato, ne treba čekati da kriza prođe, već na krizu odgovoriti praćenjem već postavljenih trendova i inovacijom. Zahvaljujući tehnologiji kompanije imaju mogućnost da povećaju poslovnu efikasnost i isto tako drastično smanje operativne troškove. U industriji prodaje, kako B2B tako i B2C, ulaganje u omnichannel rešenje najbolji je način da firme adekvatno odgovore na očekivanja kupaca i pruže im ono što oni žele – besprekorno korisničko iskustvo – ističe Nemanja.
Suština omnichannel rešenja je, prema rečima našeg sagovornika, integracija svih kanala prodaje i svih kanala komunikacije, a njegova snaga je s jedne strane u podacima, a s druge u mogućnosti da kupcima pruže ponude, koje su prilagođene njihovim potrebama i interesovanjima.
– Potrošač danas očekuje da može kupi bilo šta, sa bilo kog mesta. Očekuje da mu to što kupi bude dostavljeno u vreme koje mu najviše odgovara i na mesto gde mu odgovora. Očekuje da mu bude omogućeno da kupi online i preuzme svoju porudžbinu u radnji. I još mnogo toga očekuju savremeni potrošači… To sve znači da trgovci moraju da se okrenu kupcu i omnichannel modelu, kako bi mogli da ispune ta očekivanja. Omnichannel je tu da bolje identifikuje profil svakog potrošača, prilagodi se njegovim očekivanja i pruži im personalizovane ponude. S druge strane personalizacija nije moguća bez podataka. S omnichannel rešenjem kompanije imaju mogućnost da centralizuju i analiziraju sve podatke o kupcima, bez obzira na to gde su oni kupovali. Ukratko, kupac je srce omnichannel-a. – objašnjava on.
Intelisale omnichannel platformu, trenutno koristi preko 5.000 korisnika u 12 zemalja i kroz nju se godišnje realizuje više od milion transakcija. Iako su korisnici rešenja različiti, rezultati su im isti – veća produktivnost prodavaca, svake godine viši prodajni ciljevi, a manji troškovi.
– Mi smo razvili rešenja za terensku, telefonsku i online prodaju, kao i merchandising, retail i rešenje za planiranje ruta i poziva. Svako rešenje koje razvijamo za naše klijente napravljeno je da odgovori na neku njihovu potrebu. Naša platforma omogućava kompanijama da povežu sve kanale prodaje, a uz pomoć strateškog partnerstva sa Infobipom i implementacijom njihovih proizvoda, i sve kanale komunikacije. Naši proizvodi su komplementarni i zajedno možemo da pružimo dodatne mogućnosti i benefite klijentima. Dodavanje više kanala za komunikaciju sa potrošačima je dobra polazna tačka, ali je važno imati i jedno rešenje koje pomaže da ti kanali rade zajedno. To je ono utiče na korisničko iskustvo, i čini ga izuzetnim – naglašava Mališić i dodaje:
– Omnichannel je moćna sila koja olakšava poslovanje i koja služi i kupcima i kompanija.
Više o partnerstvu Intelisale i Infobip, pročitajte na ovom linku.