Najnovija istraživanja sugerišu da su mere za uštedu troškova tokom izgradnje podmornice Titan možda dovele do katastrofalne implozije plovila prošlog meseca, prenosi N1.
Jedna mera za smanjenje troškova uključivala je iznajmljivanje matičnog broda zvanog Polarni princ, koji je bio premali da nosi Titana na palubi, što znači da ga je vukao kroz okean tri dana od Njufaunlenda do mesta nesreće, poručili su stručnjaci.
Oni su uporedili Titana s istraživačkom podmornicom američke vlade Alvin, koja je imala više od 4.500 zarona u duboko more od 1973. godine.
Alvin je, za razliku od Titana, dizajniran kao sfera s trupom od titana i transportovan je do mesta zarona na palubi matičnog broda, dok je Titan vučen preko burnih voda Severnog Atlantika na svojoj maloj platformi, a to je moglo da ošteti podmornicu.
Naime, kako bi se smanjili troškovi, Titana je odvukao na more tokom kobnog zarona manji unajmljeni brod, Polar Prins, a to je rashodovani ledolomac kanadske obalske straže, koji je bio manji i stariji od brodova koje je OceanGate koristio prethodnih godina.
Koristeći sajlu za tegljenje, brod je vukao Titan na vrhu platforme za lansiranje koja je korišćena za potapanje i izvlačenje podmornice.
Upitan postoji li opasnost od oštećenja pri tegljenju Titana, portparol kompanije rekao je za Times: „OceanGate u ovom trenutku ne može da pruži nikakve dodatne informacije“, piše Daily Mail.
Arni Vaisman, glavni urednik Travel Weeklyja, krenuo je na putovanje u maju i video da je kompanija koristila isti matični brod koji je vukao podmornicu.
„Tada sam video sam da se podmornica i platforma prilično grubo bacaju i čemu su sve izloženi“, rekao je Vaisman, koji je proveo nedelju dana na brodu čekajući da se vreme razvedri, ali na kraju je zaron prekinut.
„Videli smo da su prednji dero platforme i podmornica pod vodom. Tada nam nije bilo jasno šta se dogodilo, a članovi posade verovali su da je ribarska bova uočena u tom području možda zaplela uže za platformu i povukla je ispod i napunila rezervoare za vazduh vodom. Pokušaji podizanja platforme pomoću bove na vuči bili su neuspešni, a izvršni direktor OceanGatea Stockton Rush morao je da pošalje ronioce kako bi praznili vodu iz rezervoara platforme, što je proces koji je trajao pola dana“, prisetio se Vaisman. Dodao je da se Raš šalio zbog tog incidenta. „Podmornica je pod vodom. Zašto je to problem?“ zapitao je direktor kompanije.