Često se u javnosti pominje bruto domaći proizvod (BDP), jedan od indikatora razvijenosti ekonomije. Neretko smo mogli da čujemo tvrdnje zvaničnika da Srbija prethodnih deset godina ima najbrži privredni rast u regionu, da nam je prvi put u istoriji BDP iznad 60 milijardi evra i da smo ga duplirali u poslednjih deset godina. Takođe, u 2021. smo u više navrata čuli da će 2022. srpski BDP nadmašiti hrvatski, da svake godine smanjujemo jaz u razvijenosti sa Evropskom unijom i da naša privreda danas mnogo bolje stoji od privreda velikog broja razvijenih zemalja. Tako su, na osnovu njihovog viđenja kretanja BDP-a, srpski zvaničnici konstatovali da je „Srbija ekonomski tigar“ i da „živimo zlatno doba“.

Prema definiciji, BDP sabira babe i žabe, odnosno predstavlja tržišnu vrednost svih finalnih vrsta robe i usluga proizvedenih u roku od jedne godine u jednoj zemlji. Kada kažemo tržišna vrednost, to znači da su roba i usluge vrednovane po tržišnim cenama i kada kažemo finalnih dobara i usluga, mislimo na gotove proizvode kako bismo izbegli duplo računanje.

CEO TEKST U NOVOM NEDELJNIKU KOJI JE NA KIOSCIMA OD ČETVRTKA 10. AVGUSTA. DIGITALNO IZDANJE DOSTUPNO NA NSTORE.RS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.