Xiaomi, jedna od vodećih kompanija za proizvodnju potrošačke elektronike i pametnih telefona, ostvarila je rast od 147,0% u drugom kvartalu 2023. godine, postigavši dobit od 5,1 milijarde kineskih juana (RMB).
Xiaomi je postigao istorijski rast profita i poslovanja u drugom kvartalu 2023. godine. Ukupni prihod Xiaomi-ja je dostigao 67,4 milijarde RMB, što predstavlja rast od 13,2% u odnosu na prethodni kvartal. Prilagođeni neto profit je dostigao 5,1 milijarde RMB, što je rast od 147,0% u odnosu na isti period prethodne godine. To predstavlja najviši kvartalni profit od četvrtog kvartala 2021. godine, koji je daleko premašio tržišni konsenzus. U prvoj polovini 2023. godine, prilagođeni neto profit Xiaomija je dostigao 8,4 milijarde RMB, skoro se približivši nivou prilagođenog neto profita iz prošle godine.
Tokom ovog perioda, Xiaomi je nastavio sa sprovođenjem svoje korporativne strategije i stabilno unapređivao strategiju premijumizacije pametnih telefona. Bruto marža profita Grupe dostigla je rekordnih 21,0%, što predstavlja poboljšanje bruto marži profita u sva tri poslovna segmenta, uključujući pametne telefone, IoT i proizvode za stil života i internet usluge. Pored toga, Xiaomi je aktivno poboljšavao internu efikasnost i ukupne performanse.
Kompanija je takođe nastavila sa smanjivanjem troškova, poboljšavajući efikasnost, i dodatno je optimizovala mere upravljanja zalihama, konsolidujući dugoročni i održivi razvoj Grupe. Tokom kvartala, ukupni troškovi Grupe su iznosili 10,2 milijarde RMB, smanjenje od 2,3% YoY. Ukupna vrednost zaliha Grupe iznosila je 38,5 milijardi RMB, što je smanjenje od 33,5% YoY, i najniži nivo u poslednjih deset kvartala. Ukupan iznos gotovinskih sredstava Grupe dostigao je novi rekordni nivo od preko 113,2 milijarde RMB. Obilne gotovinske rezerve dodatno pokazuju da Xiaomi ima zdrav i efikasan poslovni model, jačajući osnovu za budući razvoj.
Bruto marža profita poslovanja sa pametnim telefonima postavila novi rekord, vođena čvrstim momentumom strategije premijumizacije
Usred nastavljene slabe tražnje na globalnom tržištu pametnih telefona, Xiaomi je istrajno evoluirao kako bi preuzeo kontrolu i iskoristio prilike. Prema Canalys-u, globalni tržišni udeo Xiaomija na tržištu pametnih telefona povećao se za 1,6 procentnih poena na 12,9% u odnosu na prethodni kvartal („QoQ“), pri čemu je globalna isporuka pametnih telefona iznosila 32,9 miliona jedinica. U drugom kvartalu 2023. godine, prihod od pametnih telefona iznosio je 36,6 milijardi RMB, što predstavlja rast od 4,6% QoQ. Bruto marža profita poslovanja sa pametnim telefonima dostigla je 13,3% u ovom kvartalu, što je rast od 4,7 procentnih poena YoY i predstavlja novi rekord kompanije.
Prema kompaniji Canalys, jednoj od vodećih firmi za analizu tehnološkog tržišta, u drugom kvartalu 2023. godine, isporuka pametnih telefona Xiaomija rangirala se među prva tri u 51 zemlji i regionu širom sveta, i među prvih pet u 61 zemlji i regionima globalno. Rangiranje isporuke pametnih telefona Grupe je poraslo na drugo mesto na tržištima Evrope i Bliskog istoka, čime se dodatno utvrdila njena vodeća pozicija na stranim tržištima.
Xiaomi je nastavio da koristi svoju konkurentnost u naprednim tehnologijama u segmentu premijum pametnih telefona i tokom avgusta je predstavio Xiaomi MIX Fold 3, namenjen kineskom tržištu. U prvih pet minuta nakon početka prodaje Xiaomi MIX Fold 3, zabeležen je rast od 2,25 puta u odnosu na prethodnu generaciju, čime je postavljen novi rekord za prodaju preklopnih telefona Grupe. Prema nezavisnim podacima, u drugom kvartalu 2023. godine, tržišni udeo Xiaomijevih pametnih telefona prodatih u segmentu cena od 4.000 do 6.000 RMB (500 do 750 evra) u glavnom delu Kine iznosio je 12,7%, što predstavlja godišnji rast od 6,2 procentna poena. Udeo Xiaomi-jevih pametnih telefona sa cenom od 3.000 RMB ili više u ukupnoj prodaji Grupe u glavnom delu Kine dostigao je najviši nivo svih vremena, beležeći uzastopni YoY rast tokom četiri kvartala. U drugom kvartalu 2023. godine, prosečna prodajna cena („ASP“) Xiaomi pametnih telefona u glavnom delu Kine takođe je porasla za više od 24% na godišnjem nivou.
Segment IoT-a nastavio je sa rastom, prihod od pametnih velikih kućnih aparata je skočio više od 70%
Sa objavljivanjem podsticajnih politika za poboljšanje tražnje i podsticanje potrošnje, prihod Xiaomi-ja od IoT i proizvoda za stil života iznosio je 22,3 milijarde RMB, što predstavlja povećanje od 12,3% u odnosu na prethodnu godinu, a bruto marža profita je dostigla 17,6%, što je rast od 3,3 procentna poena na godišnjem nivou, što predstavlja još jedan rekord.
Prihod od pametnih velikih kućnih aparata (uključujući klima uređaje, frižidere i veš mašine) skočio je više od 70% na godišnjem nivou. Među njima, isporuke Xiaomi-jevih klima uređaja su porasle za više od 90% godišnje. Obe poslovne jedinice za frižidere i veš mašine Grupe su nadmašile tržište. Isporuke frižidera premašile su 500.000 jedinica, a isporuke veš mašina premašile su 300.000 jedinica. Prema All View Cloud („AVC“), u prvoj polovini 2023. godine, isporuke Xiaomi televizora su na prvom mestu u Kini.
Ekosistem interneta i dalje napreduje sa rekordnim rastom brojnih operativnih metrika
Globalna korisnička baza Xiaomi-ja na internetu nastavlja da se širi. Broj mesečno aktivnih korisnika globalno i u glavnom delu Kine, zaključno sa junom 2023. godine, dostigao je 606 miliona i 149,3 miliona, što predstavlja godišnji rast od 10,8% i 6,5%.
U drugom kvartalu 2023. godine, prihod od internet usluga Xiaomija iznosio je 7,4 milijarde RMB, što predstavlja rast od 6,8% YoY, postavljajući kvartalni rekord, dok je bruto marža profita internet usluga dostigla 74,1%.
U drugom kvartalu 2023. godine, prihod od oglašavanja Xiaomija iznosio je 5,1 milijardu RMB, što predstavlja godišnji i rekordni rast od 13,0%. Prihod od domaćeg i stranog oglašavanja zasnovanog na performansama i brendiranju takođe je zabeležio nove kvartalne maksimume. Prihod od gejminga Xiaomi-ja iznosio je 1,0 milijardu RMB, što predstavlja rast od 7,5%.
Što se tiče stranih internet usluga, Xiaomi je održavao otvoren i pozitivan pristup mogućnostima partnerstava širom sveta. U drugom kvartalu 2023. godine, prihod od stranih internet usluga Xiaomija povećao se za 19,7% YoY na 2,0 milijarde RMB, postavljajući rekordni nivo i čineći 26,8% ukupnog prihoda od internet usluga, što je povećanje od 2,9 procentna poena YoY.
Strategija istraživanja i razvoja (R&D) dobija podršku više od 3.000 vrhunskih stručnjaka za veštačku inteligenciju
Od početka ove godine, globalna tehnološka industrija je obuhvaćena ekspanzijom veštačke inteligencije („AI“). Xiaomi je među pionirskim preduzećima koja agresivno ulazi u svet AI. Od osnivanja svog prvog tima za vizualnu AI 2016. godine, tim za AI Xiaomi-ja je proširen šest puta u poslednjih sedam godina i sada ga čini više od 3.000 vrhunskih stručnjaka za veštačku inteligenciju. Grupa je postepeno izgradila svoje sposobnosti u oblastima kao što su vizuelna, audio, akustika, grafovi znanja, obrada prirodnog jezika („NLP“), mašinsko učenje, multimodalna AI i druge.
Svoj jezički model („LLM“), koji je kompanija razvila samostalno, Xiaomi je zvanično predstavio 10. avgusta 2023. godine. Xiaomi-jev jezički model sa šest milijardi parametara zauzeo je prvo mesto na C-EVAL listi među modelima sličnih parametara i prvo mesto na CMMLU listi kineskih jezičkih modela.
U budućnosti, kompanija će se fokusirati na lokalno implementiranje jezičkog modela, koji je trenutno u fazi testiranja za odabrane korisnike.
U drugom kvartalu 2023. godine, troškovi za istraživanje i razvoj Xiaomi-ja dostigli su 4,6 milijarde RMB, što predstavlja godišnji rast od 21,0%. Xiaomi očekuje da će investiicije u istraživanje i razvoj premašiti 100 milijardi RMB u perioud od 2022. do 2026. godine.