Generacija Z sve je prisutnija u poslovnom svetu i pronalaženje formule koja će uskladiti njihove potrebe sa potrebama milenijalca i bumera može biti ono što će odrediti uspešnost poslovanja kompanija u ne tako dalekoj budućnosti

Oni su tu. Oni se pitaju. I ne samo to – oni se ne ustručavaju da postave pitanja i izbore se za svoje mesto u poslovnom svetu. Generacija Z je stigla i čini se da će opstati one kompanije koje što pre prihvate očekivanja i snove ove generacije i nađu pravi način da ih uklope u okruženje koje su postavili milenijalci i generacije pre njih.

Kada razmislimo o poslovnim počecima generacija rođenih 80-ih godina prošlog veka i onih koji su na ovaj svet došli nekih 10-15 godina kasnije, kao da posmatramo dva različita univerzuma. Dok su milenijalci prve poslovne korake pravili spremni da se ozbiljno predaju radeći i one zadatke koji im nisu uvek omiljeni, strpljivo čekajući šanse da zasijaju, nove generacije se čine nestrpljivijim da što pre postanu deo poslovne scene i to rade sa velikom dozom samopouzdanja. Za nešto starije, ovo može da se čini preambicioznim, čak arogantnim, te se postavlja pitanje kako pomiriti dva sveta, dva sistema vrednosti i dva drugačija pristupa poslu.

Kompanije koje razmišljaju godinama, decenijama čak unapred, veoma su svesne prodora novih generacija na tržište rada i blagovremeno oblikuju strategije na način koji će stare zaposlene zadržati, a nove motivisati i inspirisati. Najveća prehrambena kompanija Nestlé je još pre deset godina pokrenula inicijativu Nestlé Needs YOUth sa namerom da da podršku mladima koji tek ulaze u poslovne vode, a u sklopu iste pokrenut je i program plaćene letnje prakse koji je samo ove godine dao šansu za 14 mladih ljudi iz Srbije a ukupno 50 iz regiona.

„To koliko su mladi aktivni i vredni u ostvarivanju svojih ciljeva jeste nešto što nas oduševljava i veoma smo zahvalni kada imamo prilike da iz prve ruke saznamo više o njihovim očekivanjima i razmišljanjima. U našoj kompaniji, iskusne kolege iz celog regiona vrlo rado dele znanja i iskustva sa njima, ali se isto tako jednako raduju da čuju njihove ideje i stavove, svesni da su pred njima budući lideri čiji će inovativni način razmišljanja menjati svet”, smatra Tijana Bošnjak, menadžerka ljudskih resursa u Nestlé Srbija, kompaniji u kojoj 16% zaposlenih čine oni mlađi od 30 godina. 

Upravo iz želje i potrebe da se čuje što veći broj glasova nove generacije, Nestlé kompanija je naslanjajući se na program plaćene letnje prakse raspisala inspirativni literarni konkurs koji je naslovila „Pismo budućem poslodavcu“ koji je namenjen studentima i diplomcima. Njihova je ideja da na ovaj način dobiju ulaznicu u svet generacije Z kako bi što bolje shvatili šta je to što ih pokreće i motiviše. Ovim konkursom oni žele da ohrabre mlade da uđu u otvoreni dijalog sa iskusnijim kolegama i da u pisanoj formi predstave šta je to što oni očekuju od budućeg poslovnog okruženja.

U današnjem poslovnom svetu, naročito je važna prava sinergija između zaposlenih sa bogatim radnim, ali i životnim iskustvom, i onih koji su tek na početku karijernog puta. Zato je „mirenje“ generacija na radnom mestu važno shvatiti manje kao izazov, a više kao šansu da se celokupno poslovanje unapredi. Iskusni menadžeri treba da budu otvoreni za dragocene uvide koje mogu da dobiju od generacije koja je okosnica inovacija, jednako koliko i mladi treba da cene iskustvo starijih kolega koje je rezultat velikih zalaganja i ne uvek omiljenih zadataka.

Uz to, da bi osvojili srca generacije Z, kompanije i poslodavci će morati da pokažu svoju posvećenost širem skupu društvenih izazova kao što su održivost, klimatske promene i glad.

Sudar generacija moraće da se apsorbuje uzajamnim razumevanjem i prihvatanjem različitosti. U svetu koji se menja brzo, otvorenost u razmišljanju, tolerancija kao i redovan dijalog ključne su kako za razvoj postojećeg i novog kadra, tako i za poslovanje u celini.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.