Mnogo pre nego što je Lenard Koen postao tekstopisac, on je bio pesnik. Tokom 50-tih i većinu 60-ih proveo razmišljajući o temama poput vere, ljubavi i smrti. Njegovo umeće rečima ogleda se u pesama koje je napisao, od samog početka njegove muzičke karijere (1967. godine).
Nakon što je debitovao albumom Pesme Leonarda Koena, samo dve godine kasnije predstavio javnosti je svoj možda najpoetičniji album Pesme iz sobe.
Album je naišao na podeljna mišjenja, dok su ga neki prihvatili drugi nisu bili tako oduševljeni, iz razloga što su mu nedostajali hitovi, poput pesme „Hallelujah“ koja je proslavila njegov prethodni album. Bez obzira na reakcije album Pesme iz sobe smatra se jednim od najizvrsnijih Koenovih ostvarenja, piše FAR OUT.
Bez obzira na razne rasprave koje su postojale oko Koenovog vokala gde su mnogi bili mišljenja da on jednostavno ne ume da peva, njegov glas je ono što dominira kroz sve pesme, pevajući o ljubavi, revoluciji i žaljenju.
Preko folklornih instrumentala prožetih kantri muzikom, svaki stih koji Koen izgovara je zamršeno napisan, simboličan i iskren. Od svakodnevnih slika poput ptica na žici do „večeras ćemo biti dobro“, postoji skriveno, ali jasno značenje iza svake reči. Koen pronalazi odgovarajuće reči za svaku priču koju želi da ispriča i za svaku emociju koju želi da pprenese.
Svaki svoj nastup i koncert počinjao je je rečenicom: “Uvek počinjem svoj koncert ovom pesmom. Čini me da se vratim svojim dužnostima.”
Pesma „Bird on the Wire“ jasno dočarava Koenovovo razmišljanje o žaljenju i oproštaju. Akcenat pesme je više na temi nego na instrumentalu, pa je tako Koenov glas praćen samo jedinstvenom gitarom. Istovremeno je melanholična ali i puna nade. Kris Kristoferson, američki kantri muzičar, je jednom prilikom izjavio da namerava da iztetovira prvih nekoliko stihova ove pesme.
Pesma „Story of Isaac“ govori o nevinosti i žrtvi, dok je „Seems So Long Ago, Nancy“ pesma posvećena ženi koju je Koen poznavao, a koja je izvršila samoubistvo. „The Partisan” uz laganu gitaru peva o Francuskoj revoluciji, dok „Tonight Will Be Fine” opisuje neuzvraćenu ljubav.
Ceo album prožet je Koenovim životnim iskustvima, kao i iskustiva svih ljudi. Nepokolebljiv u svojoj sposobnosti uspeo je da sve pooruke koje je želeo prenese i stvori album pesama koje su istovremeno veličanstvene i intimne. Njihova jednostavna zvučna podloga im omogućava samo da još više zablistaju. Iako je album potcenjen, on stavlja fokus tačno tamo gde treba da bude – na Koenova poetska razmišljanja.
Album Pesme iz sobe možda ne sadrži instrumentalnu podlogu kao neke od predhodnih Koenovih ostvarenja, ali je to jedan od najboljih primera njegovog lirskog umeća . Sa upečatljivim slikama i ranjivosti, ovaj album je jedan od njegovih najintimnijih izdanja, toliko da se skoro osećate kao da ste u istoj prostoriji sa njim.