Investicija u Srbiji veća od 550 miliona evra
Pre tačno pet godina građani Srbije su po prvi put dobili priliku da zakorače u novootvorene Lidl prodavnice i uvere se u najbolji odnos cene i kvaliteta proizvoda iz Lidlovog pažljivo odabranog asortimana. Od dolaska na tržište Lidl je u Srbiji investirao više od 550 miliona evra, izvezao srpske robe u vrednosti većoj od 30 miliona evra i zaposlio više od 3.300 ljudi.
„Kada se osvrnemo na prethodnih, tržišno gledano, ne baš lakih pet godina, sa ponosom mogu da kažem da smo sa istim žarom otvorili svih 67 prodavnica u 38 gradova. Prema Gfk istraživanju za 2023. godinu* Lidl je na prvom mestu po proceni sveukupnog zadovoljstva potrošača i to je ono što nas motiviše da nastavimo da u ponudi svakodnevno imamo proizvode najboljeg odnosa cene i kvaliteta, kao i da i dalje osluškujemo potrebe naših potrošača, ali i domaće privrede“, izjavio je generalni direktor kompanije Lidl Srbija Dragan Čigoja.
Gfk multiklijent studija „Shopper 360”** za tržište Srbije 2023. pokazala je da je Lidl i broj jedan po ocenama sveukupnog zadovoljstva i u kategorijama svežeg voća i povrća, kao i pekare, a potrošači su Lidl pekaru, pijacu i asortiman svežeg mesa ocenili najboljim i u kategorijama čistoće, fer cena, akcija, prezentacije proizvoda i najboljeg odnosa cene i kvaliteta.
Jačanje domaće ekonomije i dobavljača
Osim težnje da, kada pogledamo potrošačke korpe sa proizvodima uporednog kvaliteta, korpa kupljena u Lidlu, bude najpovoljnija, kompanija Lidl Srbija već pet godina ostvaruje značajan doprinos u jačanju domaće ekonomije kroz izvoz u inostranstvo. Do sada je Lidl, zahvaljujući distribuciji domaćih proizvoda, u maloprodajnu mrežu u regionu i pojedinim zemljama Evrope, u inostranstvo izvezao robu u vrednosti većoj od 30 miliona evra.
Lidl se zalaže za dugoročnu saradnju i fer poslovanje sa svojim partnerima, i u svim zemljama u kojima posluje ima razvijenu mrežu domaćih i internacionalnih dobavljača. Domaći dobavljači su u asortimanu Lidl Srbija zastupljeni sa više od 600 proizvoda, što kroz lokalno poznate marke, što kroz proizvode koji se prodaju pod Lidl brendovima. Dodatno, nakon ulaska na tržište Srbije, Lidl je u svoj stalni asortiman uvrstio liniju proizvoda „S ljubavlju, domaće“, koji se sastoji isključivo od proizvoda domaćih dobavljača, a koje pored srpskog porekla, odlikuju i visok nivo kvaliteta i specifična svojstva. Oko 100 različitih proizvoda deo su asortimana ove posebnog brenda.
Lidl – Top poslodavac
Lidl je za prethodnih pet godina prepoznat i kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, pa je tako kompanija već tri godine za redom nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe“.
Za svoje zaposlene, osim konkurentnih radnih uslova i mogućnosti za razvoj i napredovanje, Lidl je u prethodnim godimana osigurao i značajan paket benefita, među kojima je i privatno zdravstveno osiguranje za sve zaposlene pod jednakim uslovima.
Lidl trenutno u Srbiji posluje kroz dva logistička centra u Novoj Pazovi i Lapovu koji su zaduženi za snabdevanje 67 prodavnica u 38 različitih gradova, i upošljava više od 3.300 ljudi. Dugoročni planovi se zasnivaju na dodatnoj ekspanziji poslovanja i pružanju jedinstvenog iskustva kupovine, sa krajnjom težnjom da potrošačka korpa uporednog kvaliteta u Lidlu bude najpovoljnija.
* *Prema Gfk multiklijent studiji za tržište Srbije 2023. U istraživanju učestvovalo 1.412 ispitanika u periodu od 21.02. do 02.03.2023.
**“Shopper 360“ je multiklijent studija koja kombinuje podatke Panela domaćinstava i “Why to buy” upitnika.