Svesna da su mladi od suštinskog značaja za budućnost svakog društva, kompanija Nestlé je pre deset godina pokrenula inicijativu Nestlé Needs Youth sa željom da doprinese stvaranju sledeće generacije lidera i preduzetnika.
Inicijativa je pokrenuta u vreme naglog porasta nezaposlenosti među mladima u Evropi, a danas, deset godina kasnije, obuhvata više od pet miliona mladih ljudi, pomažući im u postavljanju prave osnove za dalji karijerni razvoj. Ogleda se kroz programe podrške pri zapošljavanju, podsticanja preduzetništva i promovisanja održivih praksi.
Nestlé je od 2013. pozitivno uticao na desetine hiljada mladih širom naše zemlje osnažujući ih veštinama i iskustvima neophodnim za uspeh u karijeri. Njih 380 prošlo je kroz programe stažiranja i obuke, dok je kompanija organizovala više od 160 različitih događaja na temu razvoja veština, kojima je prisustvovalo više od 30.000 mladih ljudi širom Srbije.
Kao deo ove globalne incijative, u Srbiji je pre četiri godine pokrenuta i plaćena letnja praksa – Summer’s Cool – koja studentima i diplomcima daje podstrek za širenje znanja i sticanje veština potrebnih za njihov budući profesionalni razvoj. Praksa u trajanju od tri nedelje zamišljena je kao dopuna teorijskog znanja praktičnom obukom, kako bi se mladi upoznali sa realnim zahtevima u poslovnom okruženju.
„Naš cilj je da kroz rad u multikulturalnoj sredini studentima i diplomcima damo mogućnost da prošire znanja i steknu ključne veštine, kao i početno iskustvo koje je važna stepenica na njihovom karijernom putu. Ponosni smo na 380 mladih ljudi koji su bili deo ove inicijative, kao i na odziv studenata koji su prošli kroz naš program plaćene prakse i zahvalni im na energiji i inovativnim idejama koje su sa nama podelili. Sa velikim entuzijazmom nastavljamo da pružamo snažnu podršku mladima i ostanemo sa njima uvek u otvorenom dijalogu.“, istakla je Tijana Bošnjak, menadžerka ljudskih resursa u Nestlé Srbija.
Prema podacima Ankete o radnoj snazi u Srbiji, u prvom kvartalu 2023. godine, stopa nezaposlenosti iznosila je 10,1 odsto. Kada su u pitanju mladi između 15 i 24 godine, stopa nezaposlenosti penje se na čak 24,7 odsto. Svaki vid podrške ovoj grupi odraz je odgovornog poslovanja kompanija koje posluju na domaćem tržištu. Nestlé ostaje posvećen mladom kadru, o čemu govori podatak da je 16 odsto zaposlenih u Nestlé Srbija mlađe od 30 godina.
,,Prvi utisci koje vezujem za Nestlé jesu divni timovi u kojima se vodi računa o svakom članu, bilo da je u pitanju neko sa bogatim iskustvom ili početnik, kao što sam bila ja. Ljudi u ovoj kompaniji spremni su da saslušaju i uvaže različite ideje i veoma voljni da prenesu poslovna iskustva i pruže podršku mladim kolegama. Zahvalna sam mi je pružena prilika da se razvijam i steknem veštine neophodne za dalju karijeru, kao i da pomeram svoje granice i preuzimam nove odgovornosti”, rekla je Milica Maslarević,polaznica jednog od brojnih Nestlé programa stažiranja koja je danas zaposlena u kompaniji kao saradnica u sektoru ljudskih resursa.
Kompanija Nestlé planira da do 2030. godine inicijativom Nestlé Needs YOUth obuhvati 10 miliona mladih širom sveta pružajući im podršku u njihovom profesionalnom razvoju. Decenija rada sa studentima i drugim mladim ljudima najvećoj prehrambenoj kompaniji pružila je neprocenjiv izvor informacija, što dokazuje da je razmena iskustava dvosmerna ulica i da saradnja iskusnog i mladog kadra stvara dobru osnovu za održivu budućnost.